Груповий підсумковий проєкт (підготовка проєкту - 20 балів + захист-презентація - 20 балів))

ГРУПОВИЙ ПРОЄКТ ЗА КУРСОМ ПЕРЕДБАЧАЄ:

  • Роботу в групах 5-6 осіб.
  • Виконання групового проєкту протягом семестру і консультації з викладачами
  • Створення спільної онлайн-сторінки в Google документі / на Google диску / онлайн-дошці Padlet, де можна писати про поточний стан роботи над проєктом, викладати ваші роздуми, фото й відео тощо.
  • Використання тегу #EU_INDY_ZNU під час публікування постів у соцмережах
  • Необхідність обрати тему і формат проєкту до 12.04.2023
  • Необхідність здати проєкт на перевірку до 15.05.2023
  • Записати свою команду і тему в гугл-документ:

https://docs.google.com/document/d/1DBRk037NRqzma6z1YFckJig9dONVqZjC/edit

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГРУПОВИХ ПРОЄКТІВ

 ВАРІАНТ 1. Дослідницький варіант проєкту:

 Спираючись на матеріали курсу, розробіть дослідницько-творчий проєкт на тему «Європейські стандарти і цінності в українському інформаційному просторі».

 Матеріалами для дослідження можуть стати:

-        публікації в українських ЗМІ;

-        інформаційні і промокампанії; 

-        український медійний продукт: телешоу, телесеріали, радіопроєкти (нариклад, проєкти Радіо «Свобода» і т.п.), тематичні веб-сайти (наприклад, «Українер» і подібні), блогові проєкти (на кшталт «Зе інтерв’юер») та ін.

-        медіакритичні й медіаекспертні ресурси (наприклад, сайти StopFake, Інституту масової інформації, Медіасапієнс, Детектор медіа та ін.)

 Вимоги до проєкту:

Оберіть час, зберіться разом, уважно перегляньте обраний інформаційний продукт і поставте собі чотири питання:

1)   Про що ця стаття/телепрограма/радіошоу і т.п. ? Яку інформацію цей продукт намагається донести?

2)   У який спосіб, за допомогою яких засобів він доносить цю інформацію?

3)   На яких важливих для них речах фокусують увагу творці продукту?

4)   У який спосіб, за допомогою яких засобів вони це роблять?

Порівняйте відповіді кожного з членів групи на чотири основні питання. Чи збігаються ваші відповіді? Якщо ні, аргументуйте свою точку зору і порівняйте переконливість аргументів. Чи вдалося вам зрозуміти, чому ваші колеги дійшли інших висновків?

Після детального обговорення інформаційного продукту в групі підготуйте дослідження й оформіть його візуально (на дошці Padlet або а динамічних презентаціях Prezi), зазначаючи такі аспекти аналізу:

-        ТЕМА І ІДЕЯ: Актуальність і суспільна значущість досліджуваного інформаційного продукту (чому, на ваш погляд, він мав суспільний резонанс або не мав його, чим цікавий аудиторії, які важливі теми порушує і якими засобами розкриває їх – текст, фото/ілюстрації, відеоряд, аудіоефекти тощо).

-        ЦІННОСТІ: Які цінності цей продукт несе аудиторії? Чому саме їх? Чи вдається, на ваш погляд, авторам донести аудиторії те, що вони хочуть?

-        ЕТИКА: Які моральні й етичні питання порушує цей продукт? Про що спонукає задуматися?

-        СТАНДАРТИ: Чи відповідає цей продукт журналістським стандартам точності, повноти, збалансованості, відділення фактів від оцінних суджень/думок? Аргументуйте свою думку.

 Кожен блок дослідження має містити яскраві приклади, візуальне підтвердження (скріншоти, покликання на відео чи аудіоприклади) і вашу аргументацію на підтвердження певної позиції. Кожен член команди має працювати над певною частиною дослідження і представляти свій блок під час захисту проєкту.

Приклади дослідницьких проєктів:

1. Презентація «Аналіз телесюжету про міграцію до США» (автори: Константинова Анастасія, Заливша Поліна, Кубасов Денис)

2. Дослідження «Легалізація проституції в Україні. Перші спроби» (автори: Євгенія Литвинова, Марія Семенович, Катерина Романенко): презентація і текст статті.

3. Дослідження доступу журналістів до міської влади Запоріжжя "КАРАНТИН: входити (не)дозволено" (автори: Таїсія Зозуль, Алла Яременко, Юлія Карнаух)


 ВАРІАНТ 2. Журналістський варіант проєкту:

Проєкт має складатися з двох частин:

Частина 1: журналістський продукт

Цей медіапродукт має бути створено для однієї з платформ: радіо, інтернет, телебачення (на вибір), який за концепцією і форматом відповідає тематиці радіопроєкту «Неумовно», з яким можна ознайомитися і послухати випуски тут: http://eu-indy.znu.edu.ua/4386.ukr.html

Груповий проєкт може бути втілено в одному з таких варіантів:

  • Радіопрограма до циклу «Неумовно» (хронометраж 5-10 хв.)
  • Лонгрид (текст + мультимедіа)
  • Телесюжет (хронометраж до 5 хв.)

Тематика проєктів може бути такою:

  • Війна і порушення прав людини
  • Гендерна/соціальна рівність
  • Толерантність
  • Соціальна відповідальність
  • Активне громадянство
  • Волонтерство і активізм
  • Боротьба з ксенофобією, дискримінацією щодо таких вразливих груп суспільства:

  1. ЛГБТ-спільнота
  2. Національні/етнічні меншини
  3. Люди з інвалідністю
  4. Внутрішньо переміщені люди
  5. Колишні ув’язнені  
  6. ВІЛ-позитивні
  7. Наркозалежні
  8. Працівники/працівниці секс-індустрії та ін.

Частина 2: презентація проєкту

Після публікації/запису журналістського продукту вашій команді необхідно створити презентацію (формат Prezi, Power Point, Padlet чи ін. тривалість до 15 хв.) з інформацією про:

  • Чому ви обрали для висвітлення саму цю тему?
  • Як підбирали героїв? Де їх шукали?
  • На які аспекти треба було звернути увагу? Які були труднощі?
  • Як в українських медіа висвітлюється тематика, подібна до вашої?
  • Які європейські цінності відображає і просуває ваш журналістський матеріал?

 ЕТАПИ РОБОТИ

Увага! Кожен етап роботи і використання теле- радіообладнання (диктофони, камери) має бути узгоджено з викладачами. 

Етап 1. Зібрати команду, налагодити комунікацію в команді і розподілити обов’язки. Створити Google doc + диск / Padlet. У групі оберіть одного студента з вашої команди, хто буде умовно «відповідальним редактором» проєкту: слідкуватиме за дедлайнами, налагодить спільну комунікацію, координуватиме процес створення проєкту. Кожен повинен бути відповідальним за свою частину проєкту.

Етап 2. Вибір теми, пошук героїв, складання питань для їх інтерв’ювання.

Етап 3. Розробка радіо- або телесценарію / Розробка шаблону лонгриду, його плану (рекомендований ресурс – tilda.cc)

Етап 4. «Польовий» етап: збір матеріалу, запис інтерв’ю, начитка текстів, зйомка відео, створення мультимедійних матеріалів (інфографіка, анімація тощо).

Етап 5. Запис у студії, монтаж аудіо і відео / верстка лонгридів, завершення роботи над журналістським продуктом.

Етап 6. Захист групового проєкту: представлення журналістського продукту і презентації про його створення.

 Приклади журналістських проєктів:

1. Лонгрід "Заяви про коронавірус: регіональний фактчек" (Крістіна Бут, Аліна Колода, Інна Малахова).

2.  Лонгрід "Інтернет-насилля та як його попередити". Сюжет до лонгріду (автори: Катерина Неудачіна, Марія Гедікова, Оксана Мартинюк, Крістіна Никоненко). 

3. Лонгрід «Еко-Запоріжжя» та презентація проєкту (автори: Дашевська Аліна, Таточенко Анастасія, Таточенко Катерина, Шопен Анастасія, Пугач Анна, Гриценко Анна).

4. Радіопрограма проєкту "Неумовно" - "Гендерна дискримінація" та презентація до програми (автори: Анастасія Коваль, Ліна Єфименко, Яна Радченко, Олександра Бутенко). 

5. Лонгрид «Безпритульні тварини – проблема всіх і кожного» (автори: Владлена Манько, Дар’я Щербак, Христина Сафонова, Олександр Манін, Каміла Ситнік).