Практичне заняття 3
Практичне заняття 3
Тема: «Розвиток, соціалізація та виховання особистості»
Мета – формувати у студентів уміння виявляти та аналізувати потенційні можливості розвитку школярів, проектувати засоби розвитку особистості у навчально-виховному процесі.
Основні поняття: розвиток, види розвитку, формування, людина, особистість, індивідуальність, спадковість, задатки, акселерація, фактори розвитку
План
1. Розвиток особистості як педагогічна проблема.
2. Вплив типу темпераменту на навчання й виховання особистості.
3. Фактори соціалізації та формування особистості.
4. Самовиховання в структурі процесу формування особистості.
Завдання для практичного виконання
1. Опишіть основні особливості учнів із вираженими типами темпераменту (3-5 особливостей) та розробіть рекомендації для вчителя по роботі з такими учнями (3-5 рекомендацій) (2 бали):
Тип темпераменту |
Основні особливості |
Рекомендації щодо роботи |
Холеричний |
Наприклад: Захоплюючись чимось, починають працювати з повною віддачею, але швидко втрачають інтерес |
Наприклад: Враховувати позитивне ставлення до всього нового |
Сангвінічний |
|
|
Флегматичний |
|
|
Меланхолійний |
|
|
2. Обґрунтуйте свою позицію стосовно тверджень (2 бали):
Обдаровані діти мають вчитися:
а) у загальних класах, а свої таланти проявляти поза школою;
б) у спеціалізованих школах, класах;
в) у звичайних класах, але за окремими програмами.
3. Проаналізуйте педагогічну ситуацію (3 бали).
Марину, ученицю 5-го класу, не впізнати. Стала роздратованою, байдужою до всього, пише абияк, нікого не слухає, розмовляє різко. Причина в тому, що її не включили до списку тих, хто виступатиме на концерті. З раннього дитинства Марині говорили, що вона музикально обдарована, її чекають успіх, слава. На уроках співу у початкових класах дівчина отримувала відмінні оцінки, співала у хорі. І ось з'явилась щаслива можливість виступити перед публікою, а вчителька перекреслила всі надії учениці.
Які причини непорозуміння, що виникли між учителькою та ученицею? Розробіть план бесіди з Мариною.
Рівень прагнень особистості ефективно впливає на її розвиток, коли:
а) рівень прагнень нижчий від можливостей особистості;
б) рівень прагнень збігається з потенціальними можливостями особистості;
в) рівень прагнень вищий від можливостей особистості.
Відповідь обґрунтуйте.