Практичне заняття 3

Практичне заняття 3

Тема: «Розвиток, соціалізація та виховання особистості»

 

Мета – формувати у студентів уміння виявляти та аналізувати потенційні можливості розвитку школярів, проектувати засоби розвитку особистості у навчально-виховному процесі.

 

Основні поняття: розвиток, види розвитку, формування, людина, особистість, індивідуальність, спадковість, задатки, акселерація, фактори розвитку

 

План

1.    Розвиток особистості як педагогічна проблема.

2.    Вплив типу темпераменту на навчання й виховання особистості. 

3.    Фактори соціалізації та формування особистості.

4.    Самовиховання в структурі процесу формування особистості.

 

Завдання для практичного виконання

 

1.     Опишіть основні особливості учнів із вираженими типами темпераменту (3-5 особливостей) та розробіть рекомендації для вчителя по роботі з такими учнями (3-5 рекомендацій) (2 бали):

 

Тип темпераменту

Основні особливості

Рекомендації щодо роботи

Холеричний

Наприклад: Захоплюючись чимось, починають працювати з повною віддачею, але швидко втрачають інтерес

Наприклад: Враховувати позитивне ставлення до всього нового

Сангвінічний

 

 

Флегматичний

 

 

Меланхолійний

 

 

 

2.  Обґрунтуйте свою позицію стосовно тверджень (2 бали):

Обдаровані діти мають вчитися:

а) у загальних класах, а свої таланти проявляти поза школою;

б) у спеціалізованих школах, класах;

в) у звичайних класах, але за окремими програмами.

3. Проаналізуйте педагогічну ситуацію (3 бали).

Марину, ученицю 5-го класу, не впізнати. Стала роздратованою, байдужою до всього, пише абияк, нікого не слухає, розмовляє різко. Причина в тому, що її не включили до списку тих, хто виступатиме на концерті. З раннього дитинства Марині говорили, що вона музикально обдарована, її чекають успіх, слава. На уроках співу у початкових класах дівчина отримувала відмінні оцінки, співала у хорі. І ось з'явилась щаслива можливість виступити перед публікою, а вчителька перекреслила всі надії учениці.

Які причини непорозуміння, що виникли між учителькою та ученицею? Розробіть план бесіди з Мариною.

Рівень прагнень особистості ефективно впливає на її розвиток, коли:

а) рівень прагнень нижчий від можливостей особистості;

б) рівень прагнень збігається з потенціальними можливостями особистості;

в) рівень прагнень вищий від можливостей особистості.

Відповідь обґрунтуйте.