Практине заняття 4

Практичне заняття 4

Тема: «Загальні методи виховання»

 

Мета – дати уявлення про класифікацію методів виховання, встановити характер взаємозв’язку між ними; проаналізувати шляхи вдосконалення методів виховання, застосування їх при розв’язуванні педагогічних ситуацій, а також формувати навички аналізу, уміння порівнювати, узагальнювати, робити самостійні висновки.

 

Основні поняття: методи виховання, засоби виховання, прийоми виховання, напрями виховання

 

План

1.    Поняття методу, прийому та засобу виховання.

2.    Класифікація методів виховання.

2.1.    Методи формування свідомості

2.2.    Методи організації діяльності, спілкування і формування досвіду суспільної поведінки

2.3.    Методи стимулювання діяльності і поведінки

 

Завдання для практичного виконання

 

1. Підготувати доповідь на одну із тем:

-        Методика виховання М. Монтесорі. Дитина повинна вирішувати сама.

-        Методика Рудольфа Штайнера. Вольфдорська педагогіка.

-        Методика Глена Домана. Як виховати генія.

-        Система виховання Нікітіних. Мінімум опіки – максимум любові.

2. Визначте критерії вихованості сучасної особистості (7–10 критеріїв) та охарактеризуйте кожен із них. Заповніть таблицю:

 

Критерій

Характеристика

Наприклад: Чесність

Наприклад: Правдивість, щирість, виконання обіцянок, нетерпимість до брехні, крадіжки, обману, добровільне визнання своїх помилок, готовність не приховувати дійсний стан справ.

 

 

 

3. Скористайтесь власним досвідом навчання в школі і опишіть педагогічну ситуацію, в якій мало місце використання методів виховання (вдале чи невдале) і проаналізуйте її.