Завдання до теми №11

 Практичні завдання:

1. Перегляньте наведені нижче приклади інформаційних інтерв'ю, порівняйте їх структуру зі структурою заміток. З якими принципами викладу інформації подібні ці тексти? Яку структуру можна виділити? Як ви вважаєте, чи збирав інтервюер інформацію про співрозмовника в процесі підготовки? Що на це вказує? Чи відображено це в тексті інтервю? Яким чином?

 Анастасія Примаченко, праонука відомої художниці: «Габелен з картин Марії вишивають українки у країнах, де рятуються від війни».

Стефанія ДОВГАНЬ: «У чотирирічному віці заспівала арію Лисички-Сестрички»

Координатор Мандрівного Docudays UA Юрій Чумак: "Єдність українців ще ніколи не відчувалася так сильно"

2. Об'єднатися у пари і взяти одне в одного інтерв'ю. Результатом роботи має стати розповідь на 10-15 речень про одногрупника, якого інтерв'ювали. Важливо дізнатися такі факти, які були невідомі для всієї групи студентів. 

 3. На основі короткої біографії респондента підготувати 5-10 питань, що підкреслюють його досягнення, досвід або особливі події в житті.

Перелік біографій:

1. Сергій Параджанов

2. Леся Українка

3. Іван Франко

4. Соломія Крушельницька

4. Дано загальні запитання. Переформулюйте їх, щоб вони стали конкретними та релевантними (наприклад, питання "Що ви думаєте про екологію?" можна переформулювати в питання: "Які, на вашу думку, кроки може зробити наша громада для зменшення пластикових відходів?"). При формулюванні питань зважайте на актуальні аспекти вказаної проблематики. 

Перелік загальних питань:

1. Як ви оцінюєте якість журналістики в Україні?

2. Яким має бути сучасний зоозахист?

3. Як вирішити транспортну проблему в Запоріжжі?

4. Яка ситуація із укриттями в Запоріжжі?

5. Як ви оцінюєте енергетичний потенціал України?

5. Робота в групах.

Прочитайте питання, підготовлені для інтерв'ю зі спортсменом. Поділіть їх на дві групи: якісні питання і неякісні. Поясніть свій вибір.

Із запропонованих питань оберіть ті, які би ви використали в реальному інтервю, розташуйте їх у тій послідовності, в якій би ви їх ставили під час бесіди. Додайте ті питання, яких, на вашу думку, бракує для якісного інтервю.

 1. Коли ви почали займатися спортом?

2. Ви виграли чемпіонат України з боксу. Розкажіть про свою підготовку до цих змагань.

3. Вам складно було готуватися до змагань?

4. Згадайте свої перші змагання. Які тоді були відчуття?

5. Ви прийшли у великий спорт у підлітковому віці. Як часто виникало бажання полишити цю справу?

6. Хто вас підтримував у бажанні стати спортсменом?

7. Чим ви зараз займаєтесь?

8. Чи все вдається у спорті?

9. Чому ви пропустили минулий сезон?

10. Про яку вершину у спорті мрієте?

11. Чим будете займатися після завершення виступів на професійному рингу?

12. Які спортсмени вас надихають?

13. Ви слідкуєте за карєрою Олександра Усика?

14. Що для вас спорт?

15. Уже зараз ви проводите майстер-класи для юних боксерів. На скільки ця робота цікава для вас?

16.  Минулий сезон ви пропустили через травму. Як зараз себе почуваєте?

6. Ознайомтесь із матеріалом. Сформулюйте поради для журналістів щодо етики проведення і постпублікації інтерв*ю. 

Самостійна робота

1. Підготуйте перелік із 8-10 питань для гіпотетичного інтерв*ю. До питань подати тему інтерв*ю і цільову аудиторію. При підготовці варто зважати на актуальність і важливість обговорюваної теми. Для бесіди інтерв*юйованого можна обрати самостійно або скористатись запропонованим переліком:

-декан факультету журналістики ЗНУ Віктор Костюк

- краєзнавець Запоріжжя, військовослужбовець Роман Акбаш 

- волонтер та громадський діяч Альберт Павлов

- хірург,  трансплантолог Олександр Никоненко

- український композитор-пісняр, співак Анатолій Сердюк

- чемпіонка Паралімпіади-2024 Марія Помазан