1. Шістдесятництво як культурно-естетичний та соціальний феномен. У статтях Тарнашинської шістдесятництво описане як поєднання літературного, культурного та суспільного руху. Це не просто стиль — це форма публічної свідомості покоління, яке прагнуло нового типу духовності, етичності й національної самоідентифікації. Шістдесятники рухалися не “в невідомість”, як західні протестні течії, а “у напрямку до себе, до національного імперативу” — до самоідентифікації, пошуку власного коріння та культурної суб’єктності. У літературі покоління намагалося демонтувати соцреалістичну нормативність і створити нову естетичну модель, близьку до: неореалізму (вплив італійського кіно: акцент на “поетиці реального факту”, документальність, життєва правда); суб’єктивізованої малої прози, де вирішальне значення мали емоційність, індивідуальна оптика, імпресіоністичні прийоми; ліризації наративу, імпресіоністичної новелістики, “правди життя” як нової художньої платформи. Це покоління балансувало між традицією та новаторством, між етнічною пам’яттю та модерністською оптикою, вибудовуючи альтернативу тоталітарній культурній матриці.