Метою викладання навчальної дисципліни «Сучасна українська мова. Морфологія (дієслово, прислівник, службові частини мови)» є вивчення граматичної природи слів, їхніх граматичних категорій і систем формотворення та словозміни.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Сучасна українська мова.
Морфологія (дієслово, прислівник, службові частини мови)» є:
· дати студентам основні теоретичні відомості з морфології, передбачені навчальною програмою;
· забезпечити засвоєння студентами граматичних норм сучасної української літературної мови;
· розвивати уміння і навички зв’язного усного та писемного мовлення студентів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
− сучасні теоретичні основи предметної спеціалізації, елементи
теоретичного та експериментального дослідження в професійній діяльності;
− систему самостійних і службових частин мови;
− основні граматичні норми сучасної української літературної мови;
− транспозиційні явища в системі частин мови;
−державний стандарт і навчальні програми з української мови та літератури.
уміти:
· визначати дієслівні та прислівникові форми і властиві їм морфологічні ознаки;
· диференціювати службові слова і характеризувати їхню специфіку;
· правильно кваліфікувати дієслівні утворення;
· давати оцінку явищам граматичної транспозиції;
· коректно визначати функції службових слів та інтер’єктивів у реченні;
· виконувати повний морфологічний аналіз дієслівних, прислівникових форм і службових частин мови та вигуків.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
−мовні (у т. ч. іншомовні) навички;
−навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел);
−критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;
−знання сучасних теоретичних основ предметної спеціалізації з української мови та літератури;
−уміння застосовувати сучасні методики і освітні технології, у тому числі й інформаційні, для забезпечення якості навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх закладах.