Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"


базові поняття

Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Г

Геоцентричні організації (Geocentric organizations)

- організації, які прагнуть до інтеграції різних культур, причому спроби формування почуття спільності поєднуються з заохочувальним підходом до ефективної реалізації здібностей всіх співробітників.

Гнучкий графік роботи (Flexible work schedule)

- практика управління, що передбачає значну автономію працівників у встановленні найкраще відповідного їхньому стилю життя графіка роботи.

Горизонтальна комунікація (Lateral communication)

- формальні, закріплені ієрархічною структурою організації канали комунікації з метою обміну ділoвoю інфopмaцією між співробітниками, які рівні за організаційним статусом як всередині окремого підрозділу, так і між підрозділами.

Група (Group)

- обмежена в розмірах сукупність індивідів, що виокремлюється із спільності людей (соціуму) на основі певних ознак, зокрема: чисельність (великі, малі і мікрогрупи - діади, тріади); соціальний статус (формальні і неформальні); рівень розвитку (дифузні, корпорації, асоціації, колективи); значущість членства (референтні, нереферентні, антиреферентні); характер взаємозв'язків між членами (реальні, умовні).

Групова динаміка (Group dynamics)

- соціальний процес взаємодій індивідів у малих групах.

Групова соціалізація (Group socialization)

- процес засвоєння індивідом зразків поведінки, психологічних установок, соціальних норм і цінностей, знань, навичок, що дозволяють йому успішно функціонувати в групі.

Групове мислення (Groupthinking)

- як правило, тісно пов'язані між собою члени невеликих груп не ризикують суперечити поглядам більшості, або з готовністю приєднуються до думки найбільш впливових її учасників, що користуються авторитетом, довірою, або просто наполегливо відстоюють свої доводи.

Гуманістичні цінності (Humanistic values)

- позитивні погляди на потенціал і прагнення до особистісного зростання співробітників організації.

Гуртки якості (Quality circles)

- групи робітників-«добровольців», які регулярно проводять збори, де обговорюються різні пропозиції, спрямовані на підвищення якості продукції та послуг, продуктивності праці і поліпшення її умов.