Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"


базові поняття

Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Т

Теорія X (Theory X)

- традиційний авторитарний набір припущень про людську природу.

Теорія Y (Theory Y)

- гуманістичний і підтримуючий підхід до управління трудовою діяльністю людей.

Теорія Z (Theory Z)

- модель, у якій робиться спроба адаптації елементів японських систем управління до американської культури з акцентом на співпрацю і процеси прийняття узгоджених рішень.

Теорія соціального навчання (Social leaning theory)

- твердження про те, що, спостерігаючи та імітуючи рольові моделі в робочому середовищі, співробітники організації отримують значні обсяги інформації про ефективну поведінку в процесі праці (непряме навчання, або навчання на досвіді інших людей).

Теорія справедливості (Equity theory)

– виходить з того, що працівники схильні оцінювати неупередженість дій менеджменту, порівнюючи результати своєї участі у виконанні робочих завдань із витраченими зусиллями по досягненню, а також зіставляючи отриману пропорцію (далеко не завжди абсолютний рівень винагород) з аналогічними пропорціями інших людей.

Трансакційний аналіз (Transactional analysis - TA)

- вивчення соціальних взаємодій індивідів з метою удосконалення комунікацій і людських відносин.

Трансакція (Transaction)

- одиниця спілкування , що складається з комунікаційного стимулу і комунікаційної відповіді.

Трансформаційний лідер (керівник-перетворювач) (Transformational leader)

- менеджер, який ініціює сміливі стратегічні зміни, спрямовані на зміцнення позицій організації в майбутньому.

Трудова етика (Work ethics)

- установка працівника, відповідно до якої людина ставиться до праці як до дуже важливої і бажаної життєвої мети.