Практичне заняття. Особливості організації освітнього процесу в ЗДО
Тема практичного заняття
Вивчення умов, створених у дошкільному навчальному закладі
для охорони нервової системи дитини від стресів і перевантажень
Методичні рекомендації для студентів.
1. Підготуйте висновок про дотримання в дошкільному закладі санітарних норм і правил охорони життя й здоров’я дітей.
2. Аналізуючи добовий режим у вашій віковій групі в першу і другу половину дня, зверніть увагу, чи співпадають соціальні ритми з біологічними ритмами організму дитини.
Пам’ятка.
Оптимальний час для сну – час спаду біологічної активності: з 21-21,5 до 7-8 г; з 13-13,5 до 15-16 г.
Оптимальний час для розумової діяльності – час підйому розумової працездатності: 9-11 г; 16-18 г.
Оптимальний час для фізичної діяльності – час підйому фізичної працездатності: 7-10 г; 11-13 г; 17-19 г.
Оптимальний час першого сніданку – через годину після пробудження, а останньої вечері – за 1-1,5 г до сну.
Оптимальна частота прийомів їжі – 4-5 разів, інтервали між ними – не менше 3 г, і не більше 4 г.
Оптимальна тривалість рухової активності – не менше 60% і не більше 80% часу денної активності (для дітей трьох-чотирьох років це від 3 г 36 хв. до 4 г 48 хв у кожному періоді денної активності).
Оптимальний час для прогулянки – час доби, коли мінімально виражені несприятливі природні чинники (вогкість, температура, сонячна радіація й ін.).
Добовий режим і побудований на його основі розпорядок дня – конструкція гнучка, динамічна. В кожному дитячому саду розпорядок дня може коректуватися відповідно до кліматичних змін, пори року, рівнем навичок, організованістю дітей, співвідношення в роботі персоналу групи.
3. Спостерігаючи за діяльністю вихователя, відзначте:
Ø чи організований кожний режимний момент захоплююче і цікаво для дітей;
Ø чи не створюється напружена емоційна обстановка в групі при організації життя дітей і дотриманні розпорядку дня;
Ø чи допомагає вихователь дітям у виконанні побутових процедур, складних для них;
Ø чи продумується послідовність дій при організації режимних процесів;
Ø закріплюються і чи удосконалюються ритуали виконання режимних процесів (особиста підготовка персоналу групи, підготовка дітей і роз'яснення єства кожного компонента режиму).
4. У бесіді з вихователем вашої групи з'ясуйте, яким чином він добивається єдності в підході до зміцнення здоров'я дитини в сім'ї і дитячому садку.
5. Допоможіть вихователю при проведенні режимних моментів (одягання-роздягання на прогулянку, підготовка до обіду і сну й тощо.).