Питання до заліку/екзамену

Питання для підготовки

  1. Ідеологія інклюзії.
  2. Інклюзія як стратегія міжнародного та національного розвитку.
  3. Основні поняття / категорії інклюзивної освіти.
  4. Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти на державному та міжнародному рівнях.
  5. Методологія інклюзії.
  6. Дитина з особливими освітніми потребами як суб'єкт інклюзивної освіти.
  7. Класифікація особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
  8. Соціальна адаптація та соціалізація дитини з особливими освітніми потребами.
  9. Передумови забезпечення успішної інклюзії.
  10. Система управління інклюзивною освітою.
  11. Історичне підґрунтя розвитку інклюзивної освіти – шлях від відторгнення до повного включення осіб з особливими освітніми потребами у життя соціуму.
  12. Система спеціальної освіти в Україні (вертикальна та горизонтальна).
  13. Позитивні сторони спеціальної освіти.
  14. Недоліки спеціального (відокремленого) навчання.
  15. Шляхи модернізації спеціальної освіти в Україні.
  16. Система спеціальних закладів (освітніх, медичних, соціальних тощо) для осіб з особливими освітніми потребами.
  17. Індивідуальні форми навчання.
  18. Труднощі та переваги інклюзивного навчання.
  19. Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
  20. Доступність, безбар'єрність освітнього середовища.
  21. Універсальний дизайн.
  22. Організація корекційно-розвиткової роботи у різних типах закладів.
  23. Індивідуальна програма розвитку дитини.
  24. Курикулум навчального та корекційно-розвиткового процесів.
  25. Модифікація й адаптація курикулуму.
  26. Диференційоване викладання як засіб задоволення навчальних потреб усіх учнів.
  27. Диференціація змісту, процесу, кінцевих результатів.
  28. Взаємозв’язок диференційованого викладання та оцінювання.
  29. Додаткові освітні послуги в інклюзивному освітньому середовищі.
  30. Інклюзивно-ресурсний центр як осередок організації інклюзивного навчання та забезпечення реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту.
  31. Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини.
  32. Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в інклюзивно-ресурсних центрах.
  33. Системний супровід дитини з особливими освітніми потребами.
  34. Розробка рекомендацій щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
  35. Участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
  36. Моніторинг динаміки розвитку дитини.
  37. Консультативна допомога всім учасникам інклюзивного освітнього процесу.
  38. Консультативна та психологічна допомога батькам (законним представникам) дітей з особливими освітніми потребами.

Ultime modifiche: Thursday, 13 March 2025, 11:23