Питання до заліку/екзамену
Питання для підготовки
- Ідеологія інклюзії.
- Інклюзія як стратегія міжнародного та національного розвитку.
- Основні поняття / категорії інклюзивної освіти.
- Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти на державному та міжнародному рівнях.
- Методологія інклюзії.
- Дитина з особливими освітніми потребами як суб'єкт інклюзивної освіти.
- Класифікація особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
- Соціальна адаптація та соціалізація дитини з особливими освітніми потребами.
- Передумови забезпечення успішної інклюзії.
- Система управління інклюзивною освітою.
- Історичне підґрунтя розвитку інклюзивної освіти – шлях від відторгнення до повного включення осіб з особливими освітніми потребами у життя соціуму.
- Система спеціальної освіти в Україні (вертикальна та горизонтальна).
- Позитивні сторони спеціальної освіти.
- Недоліки спеціального (відокремленого) навчання.
- Шляхи модернізації спеціальної освіти в Україні.
- Система спеціальних закладів (освітніх, медичних, соціальних тощо) для осіб з особливими освітніми потребами.
- Індивідуальні форми навчання.
- Труднощі та переваги інклюзивного навчання.
- Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
- Доступність, безбар'єрність освітнього середовища.
- Універсальний дизайн.
- Організація корекційно-розвиткової роботи у різних типах закладів.
- Індивідуальна програма розвитку дитини.
- Курикулум навчального та корекційно-розвиткового процесів.
- Модифікація й адаптація курикулуму.
- Диференційоване викладання як засіб задоволення навчальних потреб усіх учнів.
- Диференціація змісту, процесу, кінцевих результатів.
- Взаємозв’язок диференційованого викладання та оцінювання.
- Додаткові освітні послуги в інклюзивному освітньому середовищі.
- Інклюзивно-ресурсний центр як осередок організації інклюзивного навчання та забезпечення реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту.
- Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини.
- Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в інклюзивно-ресурсних центрах.
- Системний супровід дитини з особливими освітніми потребами.
- Розробка рекомендацій щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
- Участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
- Моніторинг динаміки розвитку дитини.
- Консультативна допомога всім учасникам інклюзивного освітнього процесу.
- Консультативна та психологічна допомога батькам (законним представникам) дітей з особливими освітніми потребами.
Ultime modifiche: Thursday, 13 March 2025, 11:23