Лабораторне заняття 9-10
Тема: Визначення суттєвості різниці у співвідношенні класів у експерименті від теоретично очікуваного.
Завдання 1. Методом хі квадрат встановити суттєвість відмінностей у розщепленні у досліді від теоретично очікуваного при різній взаємодії генів.
Приклад. При схрещуванні двох ліній баклажанів з білими плодами гібриди першого покоління мали фіолетові плоди, а у другому поколінні кількість рослин з фіолетовими та білими плодами становила відповідно 151 та 111 рослин.
Завдання 2. Методом хі квадрат з використанням поправки Йєтса встановити суттєвість відмінностей у розщепленні у досліді від теоретично очікуваного при різній взаємодії генів.
Приклад. Після схрещування кроликів-альбіносів з кроликами, гетерозиготними за геном альбінізму, одержали 16 особин дикого типу та 4 кролика-альбіноса. Чи відповідає дане розщеплення теоретично очікуваній моделі?