Стислий опис курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни «Системний аналіз» є оволодіння системними знаннями з основних теоретичних положень та методів дослідження та розв’язання задач системного аналізу, а також вироблення навичок аналізу, прогнозування, проектування, прийняття рішень в складних системах різної природи на основі системної методології та методів й засобів системного аналізу.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Системний аналіз» є:
● оволодіння студентами базовими теоретичними знаннями з побудови системних моделей проблемних ситуацій;
● набуття вмінь та навичок щодо обрання та використання методів системного аналізу стосовно задачі, що розв’язується;
● оволодіння знаннями з методів й підходів до розкриття невизначеностей у задачах системного аналізу;
● набуття вмінь та навичок щодо здійснення системного управління складними об'єктами;
● оволодіння студентами знаннями щодо вибору цілей, оцінки проблемної ситуації, дослідження проблем, здійснення формалізації та декомпозиції;
● оволодіння знаннями та набуття навичок з використання та розроблення програмного забезпечення дослідження та розв’язання задач системного аналізу.
Дисципліна розрахована на один семестр.
ОЧІКУВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
знати:
- основні поняття, принципи та технології системного аналізу;
- формальні моделі складних систем;
- математичні аспекти системного аналізу та етапи побудови математичної моделі системи;
- організацію та методологію дослідження проблеми з точки зору системного аналізу з урахуванням вибору цілей, розгляду сценаріїв та оцінки ситуації;
- розкриття невизначеностей та аналіз ризиків.
вміти:
- виділяти об’єкт дослідження з зовнішнього середовища і розглядати його як систему;
- будувати формальні і змістовні моделі досліджуваних систем;
- застосовувати при розв’язанні прикладних задач методи системного аналізу;
- користуватись математичним апаратом, покладеним в основу системного аналізу;
- застосовувати дослідницькі технології системного аналізу для розв’язання конкретних задач;
- поетапно досліджувати проблему і оцінювати ситуацію;
- використовувати комп’ютерні технології при застосуванні методології системного аналізу в процесі дослідження і розв’язання конкретних задач.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми
студенти повинні досягти таких компетентностей:
ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій.
КЗ 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
КЗ 3 Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності.
КС 1 Здатність аналізувати об’єкт проєктування або функціонування та його предметну область.
КС 11 Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів.
Програмні
результати навчання:
ПР 2 Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій.
ПР 4 Проводити системний аналіз об’єктів проєктування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях.
ПР 9 Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури.