Критерії оцінювання
Види контролю і система накопичення балів
Оцінювання знань студентів здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів за 100-бальною шкалою.
Поточний контроль здійснюється у ході повсякденної навчальної діяльності студентів: експрес-тестування під час аудиторних занять; понятійні диктанти; виконання практичних завдань (доповіді; робота в мікрогрупах); усні відповіді; тестування по закінченню вивчення розділів.
Підсумковий контроль – здійснюється після завершення вивчення курсу: залік.
Використовуються методи усної перевірки результатів навчання – бесіда, виступ, пояснення, опитування; письмової перевірки результатів навчання – науково-дослідні, творчі завдання, тестування, письмові завдання самостійної роботи.
Оцінювання знань за навчальною дисципліною відбувається на підставі накопичених балів за результатами поточного та підсумкового контролю всіх видів згідно зі шкалою оцінювання.
При наявності 35 балів поточного контролю, студент допускається до підсумкового контролю.
Якщо студент із поважних причин пропустив заняття, для відпрацювання матеріалу йому пропонується виконання практичних завдань, що фіксується у вигляді конспекту та проводиться усне опитування щодо вивчених тем.
Підсумкова оцінка з дисципліни формується із загальної кількості набраних балів за результатами поточного контролю та заліку.
Перевірка рівня засвоєння знань (поточний та підсумковий контроль, залік (теоретична частина) за вибором викладача може здійснюватися шляхом: комп’ютерного або письмового тестування. Практична частина заліку – письмова та усна відповіді.
Кількість балів за роботу з теоретичним матеріалом, на практичних заняттях, під час виконання самостійної роботи залежить від дотримання таких вимог:
- своєчасність виконання навчальних завдань;
- повний обсяг їх виконання;
- якість виконання навчальних завдань;
- самостійність виконання;
- творчий підхід у виконанні завдань.
№ з/п |
Вид контрольного заходу |
Кількість контрольних заходів |
Кількість балів за 1 захід |
Усього балів |
1 |
Виконання практичного завдання у мікрогрупах (по 3-5 осіб) Термін виконання: у межах підготовки до практичних занять. |
5 |
3 |
15 |
2 |
Презентація виконаного завдання. Термін виконання: під час проведення практичних занять. |
5 |
2 |
10 |
3 |
Експрес-тестування під час аудиторних занять Термін виконання: під час проведення лекційних, практичних занять |
7 |
1 |
7 |
4 |
Контрольне тестування після вивчення першого розділу. Термін виконання: по завершенню вивчення першого розділу |
1 |
10 |
10 |
5 |
Контрольне тестування після вивчення другого розділу. Термін виконання: по завершенню вивчення другого розділу. |
1 |
10 |
10 |
6 |
Перевірка письмових завдань самостійної роботи. Термін виконання: по завершенню вивчення другого розділу. |
1 |
8 |
8 |
Залік |
Залік (практична частина) – виконання творчого завдання Термін виконання: згідно з розкладом екзаменаційно-залікової сесії. |
1 |
0-20 |
20 |
Залік (теоретична частина) - підсумкове тестування. Термін виконання: згідно з розкладом екзаменаційно-залікової сесії. |
1 |
0-20 |
20 |
|
Усього |
7 |
|
100 |
Критерії оцінювання.
1-2. Виконання практичного завдання та його презентація на практичному занятті оцінюється у 5 балів (3 бали – за підготовку та 2 бали за презентацію (попередня табл.)).
Критерії оцінювання доповіді:
5 балів отримує студент, який самостійно, у повному обсязі виконав завдання, виявив творчій підхід до його виконання та представлення; під час презентації виказав глибоку обізнаність щодо теми завдання, розуміння сутності досліджуваної проблеми; виявив навички взаємодії з аудиторією, запропонував питання для групового обговорення.
4 бали отримує студент, який самостійно, у повному обсязі виконав завдання; під час презентації виказав розуміння сутності досліджуваної проблеми; запропонував питання для групового обговорення.
3 бали отримує студент, який виконав завдання не в повному обсязі, стереотипно, але принципово правильно; під час презентації виявив не повну обізнаність щодо теми дослідження, але під час обговорення проблемних питань, виявив певну активність, запропонував шляхи пошуку відповідей на проблемні запитання, або виконав завдання у повному обсязі, але не брав участі у презентації результатів.
2 бали отримує студент, який виконав завдання не в повному обсязі, з порушенням структури доповіді та/або без презентації; під час виконання завдання припускався певних помилок.
1 бал отримує студент, який виконав завдання номінально, без глибокого осмислення проблеми, творчого підходу.
0 балів отримує студент, який не виконав завдання або виконав його принципово неправильно. У таких випадках студенту надається одна можливість повторного виконання та презентації завдання, але не пізніше наступного практичного заняття. При цьому максимально можлива кількість балів складає 4.
3. Експрес-тестування під час аудиторних занять оцінюється у 1 бал, за умови, що студент виконав правильно більше 75% відсотків тестових завдань. За половину правильних відповідей студент отримує 0,5 балів. Менше половини правильних відповідей – 0 балів.
4-5. Контрольне тестування після вивчення розділів оцінюється максимально у 10 балів. Кількість балів підраховується згідно з відсотковим коефіцієнтом із розрахунку 100% правильних відповідей – 10 балів.
6. Перевірка письмових завдань самостійної роботи передбачає можливість отримати 11 балів (за 11 виконаних завдань). Для їх отримання студент має виконати та надати на перевірку письмові завдання, що входять до блоку самостійної роботи до початку екзаменаційно-залікової сесії. Критерії оцінювання: за кожне правильно виконане завдання самостійної роботи студент отримує 1 бал. Виконання завдання не в повному обсязі, з негрубими помилками, але принципово правильне, передбачає отримання 0,5 балів. 0 балів отримує студент, який не виконав завдання або виконав його неправильно.
7. Залік.
Практична частина заліку. Творче завдання передбачає схематичне складання інноваційного проекту (організація, учасники, спрямування проекту визначається викладачем під час заліку).
Критерії оцінювання.
Максимальна кількість балів – 20, які нараховуються за виконання таких частин роботи:
- визначення актуальності роботи – 2 б.;
- правильне визначення мети та завдань проекту – 5 б.;
- логічність, послідовність викладення матеріалу – 3 б.;
- визначення ресурсів для виконання кожного етапу проекту – 3 б.;
- доцільність запропонованих форм та методів роботи – 5 б.;
- презентація проекту під час заліку – 2 б.
Теоретична частина заліку оцінюється у 20 балів. Кількість балів підраховується згідно з відсотковим коефіцієнтом із розрахунку 100% правильних відповідей – 20 балів.
Шкала оцінювання: національна та ECTS
За шкалою ECTS |
За шкалою університету |
За національною шкалою |
|
Екзамен |
Залік |
||
A |
90 – 100 (відмінно) |
5 (відмінно) |
Зараховано |
B |
85 – 89 (дуже добре) |
4 (добре) |
|
C |
75 – 84 (добре) |
||
D |
70 – 74 (задовільно) |
3 (задовільно) |
|
E |
60 – 69 (достатньо) |
||
FX |
35 – 59 (незадовільно – з можливістю повторного складання) |
2 (незадовільно) |
Не зараховано |
F |
1 – 34 (незадовільно – з обов’язковим повторним курсом) |