Лекція 1

Заняття з фізичної культури відрізняються за змістом і педагогічним завданням.

Типи фізкультурних занять

Назва

Основна характеристика і завдання

Навчально-тренувальні заняття

Вирішуються завдання формування  рухових вмінь та навичок, розвиток фізичних якостей, удосконалення вмінь та навичок (50% всіх занять)

Сюжетні фізкультурні заняття

Побудовано на одному сюжеті ("Зоопарк”, "Космонавти” і т.д.). Вирішуються завдання вдосконален-ня вмінь та навичок, виховання інтересу до фізичних вправ.

Ігрове заняття

Побудовано на основі різноманітних рухливих іграх, іграх-естафетах, іграх- атракціонах. Удосконалюються вміння та навички, розвиваються фізичні якості, виховується інтерес до фізичних вправ, рухова самостійність.

Комплексне заняття

Направлене на синтез різних видів діяльності, Вирішуються завдання фізичного, психічного, розумового, етичного  розвитку.

Фізкультурно-пізнавальне заняття

Носить комплексний характер, вирішує завдання , наприклад еколого-фізичного розвитку дитини, етичного та фізичного розвитку, розумового та фізичного розвитку дитини і т.д.

Тематичні фізкультурні заняття

Присвячено якомусь одному виду спортивних ігор або вправ - катанню на ковзанах, лижах, елементам гри у волейбол, хокей і т.д. Розучуються нові види спортивних вправ і ігор та закріплюються навички вже засвоєних рухів.

Контрольне заняття

Проводиться в кінці кварталу і направлено на кількісну і якісну оцінку рухової підготовленості дітей.

Заняття сучасними і народними танцями, ритмічною гімнастикою, на тренажерах, з елементами фольклору, у-шу, хатха-йоги.

Стимулює інтерес до систематичних занять фізичними вправами, розвивають рухову самостійність, удосконалюють вміння та навички.

Кожному типу занять відповідають певні педагогічні завдання, які випливають з єдиної для всієї серії занять дидактичної мети - сформувати конкретні рухові вміння та навички. Наприклад, вивчаючи стрибки у висоту з розбігу (старші дошкільники) дидактична мета формулюється таким чином: «Сформувати навичку у стрибках в висоту з розбігу». Виходячи з цієї мети, на серії занять вирішується ряд конкретних дидактичних завдань: 1) ознайомити дітей із стрибком у висоту з розбігу; 2) вчити елементи стрибка (відштовхування однією ногою з одного, двох, трьох і т.д. кроків; згинання ніг у польоті, стійке приземлення); 3) удосконалення стрибка поступово збільшуючи висоту перешкоди - 20-25 см - 30-35 см і довжину розбігу до 6-8 м; 4) перевірка і оцінка техніки стрибка в висоту з розбігу (наприкінці навчального року).

         Залежно від поставлених педагогічних завдань заняття з фізичної культури поділяють: на заняття ознайомлення з новим матеріалом, вивчення нового матеріалу, закріплення та удосконалення фізичних вправ, заняття мішаного типу та контрольні. Кожне з них має свої особливості.

         Заняття ознайомлення з новим матеріалом можуть бути поодинокими кожного виду фізичних вправ, тому що на наступних заняттях діти виконуватимуть вже знайомі вправи. На цьому занятті вихователь (в старших групах краще підготовлена дитина) демонструє нову вправу, її також можна показати на малюнках. Далі дітям розповідають про способи виконання даного руху. Потім передбачається обов'язкове виконання дітьми цього руху або окремих його елементів за допомогою вихователя.

         Заняття вивчення нового матеріалу (формування рухових вмінь) проводяться після занять з ознайомленням нового матеріалу. На цьому занятті вихователь пояснює виконання вправи, що вивчається у разі необхідності показує її; виправляє помилки, надає допомогу та страховку; дає оцінку дітям, щодо якості виконання руху.

         На заняттях закріплення та удосконалення техніки виконання фізичних вправ, формують вміння та навички основних рухів або вправ (ігор) спортивного характеру. Поступово автоматизуються елементи вправи, що вивчається, вони виконують все більш чітко та легко, з поступовим переходом на м'язовий  (підсвідомий) контроль за її виконанням. Багаторазове повторення руху у стандартних та ускладнених умовах виконання (на місцевості з подоланням природних перешкод), також у процесі рухливих ігор.

         Частіше за все проводять заняття мішаного типу  де поряд з вивченням нового матеріалу діти вдосконалюють техніку виконання вправ і рухових дій, що вивчили раніше.

         Контрольні заняття проводяться як на початку, так і наприкінці кварталу або навчального року з метою виявлення ступеня володіння дітьми основними рухами на даний період, а також визначається результативність проведеної за квартал або рік роботи. Епізодично, за завданням завідуючої, методиста, інспектора-методиста вихователь планує на цьому занятті певні основні рухи або вправи спортивного характеру (на майданчику), які вже вивчені дітьми, для об'єктивної оцінки якості їх засвоєння. Кількість контрольних занять трохи збільшується у старших групах.

 Знання типології занять дозволяє вихователю вибрати ту організацію заняття, яка найбільше відповідає поставленим педагогічним завданням.

Zuletzt geändert: Tuesday, 4. November 2014, 11:22