Лекція 13-14

Самостійна рухова діяльність

Самостійна рухова активність  сприяє укріпленню здоров'я, покращанню фізичного розвитку, діяльності серцево-судинної, дихальної систем, апарату кровообігу, розвитку моторики, фізичних якостей, підвищенню працездатності дітей.

                            Керівництво самостійною руховою діяльністю

·Організація фізкультурно-ігрового середовища: достатнє місце для рухів; оптимальна кількість, різновид, змінність посібників.

·Закріплення в режимі дня часу для самостійної рухової діяльності дітей в обов'язковому порядку: під час ранкового прийому, до занять і між ними, на прогулянці, після сну, в вечірній час.

·Вихователі повинні володіти спеціальними методами активізації рухів дітей.

                                               Прогулянка

         Прогулянки сприяють підвищенню витривалості організму дитини, стійкості до несприятливого впливу зовнішнього середовища, особливо до простудних хвороб, навчають дітей долати різні перешкоди, становитися більш рухомими, спритними, сміливими, укріплюють м'язову систему, підвищують життєвий тонус, розвивають спостережливість, розширюють уявлення про навколишнє, сприяють вихованню любові до рідного краю, виховують працелюбність, любов та бережливе відношення до природи.

         Під час прогулянок можуть бути використані: рухові ігри, безсюжетні народні ігри з предметами (такі, як бабки, серсо, кольцеброс, кеглі), в старших групах - елементи спортивних ігор (таких, як волейбол, баскетбол, городки, бадмінтон, настільний теніс, футбол, хокей). В спекотну погоду  проводяться ігри з водою, спортивні вправи - їзда на велосипеді, плавання (при наявності басейну або водоймища); взимку - катання на санчатах, ковзанах, ковзання на ногах по льодяним доріжкам, ходьба на лижах. Організуються спортивні розваги, проводяться фізкультурні свята.

                         Сценарій спортивної розваги для середньої групи

                                             "Сильні та спритні”

(Зал прикрашено повітряними кульками.

Дві групи входять до залу під ритмічну музику і займають місця навпроти одна одної на лавах).

Ведуча.

Увага!

           Увага!

                       Увага!

Зараз почнеться

Спортивна розвага.

Обидві команди готові змагатись.

Ми будемо бігати, грати, стрибати

І просимо дружно за нас вболівати.

Не будьте байдужими ви до розваги.

Тепер у присутніх я прошу уваги!

Ось наші команди. Давайте їх назвемо "Сильні” та "Спритні”, а під час змагань та ігор перевіримо, чи дійсно вони вже стали дорослими.

Ось сидять наші судді (2 дитини підготовчої групи). Вони будуть за кожний виграний тур ставити прапорець у вазочку, а потім полічать, яка команда назбирає більше прапорців, та і переможе. Це суддя команди "Сильні”, а це "Спритні”.

А зараз перевіримо, які ви уважні.

Вправа на увагу "Будь ласка”.

Ви будете повторювати рухи за мною тільки, якщо я буду казати "Будь ласка”.

Так, зібралися учасники команд, а болільники вже готові? Підтримуйте наші команди. З кожної команди підійдіть до мене по 5 дітей.

Естафета з кубиками ("Човниковий біг”).

Отримали свої прапорці команди, а тепер давайте трошки відпочинемо і пограємо у гру "Зайка біленький”.

Але спочатку пригадайте лічилочку, для того, щоб обрати вовка.

(Вовк сідає у наголівнику на лаву).

Зайка білий слухає,

Вушками він рухає.

Ось так, ось так,

Вушками він рухає.

Зайцю холодно сидіти

Треба лапоньки зігріти,

Ось так, ось так,

Треба лапоньки зігріти.

Зайцю холодно стояти,

Треба йому пострибати,

Ось так, ось так

Треба йому пострибати.

Ось вовк прийшов,

Зайця налякав -

Заєць стриб

І устрибав. (2 р.)

 - Ось як ми граємо з дітками, а давайте, діти, запросимо і наших батьків з нами пограти.

По одному болільнику кожної команди, підійдіть до мене.

Ви отримаєте ракетки з тенісною кулькою і за моїм сигналом почнете набивати. Хто довше зможе не впустити кульку, той і переможе.

Молодці батьки! Бачте, дітки, які в вас болільники гарні, як вони вас підтримують. Вони принесли прапорці з перемогою кожній команді.

А тепер "Сильні” та "Спритні” покажемо нашим батькам, як ми уміємо швидко бігати.

"Ловішка із стрічками”. ("Ловішку” вибирають лічилкою).

-Візьміть стрічки, зробіть хвостики.

-А тепер, ловішка, "раз, два, три - лови!”

 (Спочатку грає команда "Сильні”, потім "Спритні”, а потім найшвидші представники обох команд грають втретє. (3 р.)

 - А тепер пошикували дві колони за мотузками. Будете змагатися між собою.

Естафета з підлізанням під дугу, з м'ячем.

 - Головне - швидко добігти, пролізти, не зачепивши дугу, не випустити м'яча, бігом повернутися на місце і віддати м'яча наступному гравцеві. В якій команді це зроблять всі учасники скоріше - та й виграє.

А судді нам скажуть, скільки зараз прапорців у обох команд.

Граємо у останню естафету. Вона вирішальна.

"Чия ланка швидше збереться?”.

 - За моїм сигналом ви повинні швидко повернутися і пошикуватися в колони так, як зараз стоїте. Запам'ятайте сусідів з переду та ззаду.

Гра-змагання повторюється 3 рази.

-Ось і закінчилась остання гра. Наші судді зараз порахують прапорці.

Молодці!

(Коло пошани для команди-переможця.

Вихід двох груп під ритмічну музику).

Last modified: Tuesday, 4 November 2014, 11:44 AM