Змістовний план лекційного курсу на 2021 – 2022 навчальний рік

ДЕННЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

Лекція № 1.

v Введення в дисципліну

v Ринок праці

Ціль і завдання вивчення курсу. Зміст дисциплін  «Управління людськими ресурсам» та «Управління розвитком людських ресурсів». Народонаселення – характеристика, відтворення, структура. Людські / трудові ресурси – характеристика, відтворення. Робоча сила – характеристика, відтворення. Розвиток уявлень про людські  ресурси як про суб'єкта економічного життя.

Ринок праці. Маркетинговий підхід до характеристики ринку праці. Управління маркетингом робочої сили. Концептуальні підходи аналізу функціонування сучасного ринку праці. Динаміка ринку праці. Особливості ринку праці України. Зайнятість і безробіття – їх характеристика й види. Законодавче регулювання відносин у сфері зайнятості населення в Україні. Вплив держави на ринок праці. Методи розрахунків чисельності людських  ресурсів.

 Лекція № 2.

v Методологічні аспекти управління людськими ресурсами

v    Управління людськими ресурсами та їх розвитком в системі управління організацією

Процес трудової діяльності і його продукт. Особливості й специфіка використання людського ресурсу. Людський фактор бізнес – процесу. Доктрина наукової організації праці. Доктрина людських відносин. Доктрина контрактації індивідуальної відповідальності.  Доктрина командного менеджменту. Моделі  управління людськими ресурсами. Людський (трудовий) ресурс організації і її персонал  – особливості в підходах до управління. Основні підходи й концепції  управління людськими ресурсами організації. Методи управління людськими  ресурсами.

Зовнішні й внутрішні фактори, що впливають на формування функції управління людськими ресурсами. Система управління людським ресурсом організації (її персоналом). Основні тенденції в політику управління людськими ресурсами. Умови застосування ефективної технології управління людськими ресурсами. Сучасні підходи до управління людськими ресурсами організації. Особливості окремих національних моделей управління персоналом в організаціях. Показники ефективності використання людських ресурсів організації.

Лекція № 3.

v Створення служби управління людськими ресурсами та їх розвитку і її роль у системі керування організацією (підприємством, установою, закладом)

v Формування стратегії управління людськими ресурсами та їх розвитком й політики її реалізації

Управління людськими ресурсами в системі управління організацією. Організаційна структура системи управління людськими ресурсами - сутність і фактори, що впливають на її вибір. Вплив розміру організації на оргструктуру управління людськими ресурсами. Особливості застосовуваної в організації системи управління, техніки й технології на структуру управління людськими ресурсами. Зв'язок підпорядкованості служби управління людськими ресурсами і її ролі в організації.  Вплив змін внутрішнього середовища організації і її стратегії на формування служби управління людськими ресурсами. Етапи формування організаційної структури системи управління людськими ресурсами  організації. Досвід передових закордонних організацій по створенню служб управління людськими ресурсами.

Місія (кредо) організації й бачення бізнесу – сутність, зв'язок зі стратегією. Формування загальної й організаційної стратегії організації. Аналіз зовнішнього середовища й внутрішнього стану організації. Сутність стратегії управління людськими ресурсами. Організаційні компетенції як основа стратегії організації у використанні людських ресурсів. Розробка стратегії управління людськими ресурсами - визначення  пріоритетів і підходи до формування стратегії. Політика управління людськими ресурсами організації – сутність, цілі й етапи її формування. Види політики управління людськими ресурсами організації залежно від масштабів проведених заходів і ступені відкритості політики. Фактори, що забезпечують ефективність процесу розробки й реалізації стратегії й політики управління людськими ресурсами.

Лекція № 4.

v Кількісні і якісні характеристики людських ресурсів організації організацією (підприємства, установи, закладу)

v Планування людських ресурсів організації                                   (підприємства, установи, закладу)

Персонал організації – сутність і його характеристики. Показники чисельності людських ресурсів організації як кількісної характеристики персоналу. Показники руху чисельності людських ресурсів організації. Статистичні й аналітичні структури організації. Соціальні структури персоналу. Організаційна структура персоналу. Функціональна структура персоналу. Штатна структура персоналу. Рольова структура персоналу. Професійна структура персоналу організації. Кваліфікаційна структура персоналу.

Планування людських ресурсів організації – сутність, основні цілі, завдання й функції. Інформація, необхідна для планування людських ресурсів в організації. Методи експертних оцінок при плануванні людських ресурсів в організації. Математичні методи планування людських ресурсів. Балансовий і нормативний методи планування людських ресурсів. Маркетинг людських ресурсів (персоналу) у вузькому й широкому змістах – сутність і функції. Дослідження зовнішнього й внутрішнього середовища людських ресурсів організації. Вивчення ринку праці при плануванні людських ресурсів в організації. Формування планів людських ресурсів в організації і їх види. Витрати на персонал при плануванні людських ресурсів.

Лекція № 5.

v Формування людських ресурсів організації шляхом комплектування персоналу

Комплексний підхід до пошуку й відбору нових працівників. Принципи добору й комплектування персоналу. Комплектування персоналу з використанням внутрішніх ресурсів організації – переваги й недоліки. Комплектування персоналу організації за рахунок зовнішніх джерел – переваги й недоліки. Методи пошуку персоналу. Механізм відбору персоналу в організації. Застосування «позикового» праці. Оцінка ефективності процесу пошуку, відбору й комплектування працівниками.

Лекція № 6.

v Формування людських ресурсів організації шляхом управління процесом вивільнення персоналу

Вивільнення персоналу як напрямок формування людських ресурсів організації. Причини звільнення співробітників організації. Підставами припинення  трудового договору. Звільнення співробітників організації за власною ініціативою й угоді сторін. Звільнення співробітників організації з ініціативи власника або уповноваженого їм органом. Згода профспілкової організації на звільнення співробітників організації. Форми непрямого вивільнення персоналу. Аутплейсмент як форма розірвання трудового договору. Вивільнення персоналу й конфлікт інтересів найманих робітників і роботодавців. Форми роботи зі співробітниками, що звільняються, організації.

Лекція № 7.

v Формування людських ресурсів з урахуванням особливостей персоналу організації як соціальної системи

Особливості персоналу організації як соціальної системи. Різновиди соціальної структури організації. Відношення працівників організації до праці. Необхідність проведення соціологічних досліджень для формування людських ресурсів організації. Трудовий колектив організації – сутність і його елементи. Класифікація трудових колективів і система соціального контролю. Вплив трудового колективу на трудову поведінку працівника й ступінь його соціальної активності. Формування в складі трудового колективу команд працівників – характеристика команд і складові процесу командо утворення. Розподіл ролей між членами команди. Стадії в розвитку команди і її збалансованість.

Лекція № 8.

v Трудовий потенціал організації й модель компетенцій її                               людських ресурсів

Характеристики людських ресурсів організації й людський потенціал. Трудовий потенціал особистості працівника. Показники й компонента трудового потенціалу працівника. Якості особистості працівників і їх можливості по здійсненню комплексу функцій у процесі трудової діяльності. Трудовий потенціал колективу організації – сутність, структура й показники. Співвіднесення характеристик і показників трудового потенціалу особистості працівника й трудового потенціалу організації. Методи виміру й оцінки трудового потенціалу організації. Принципи управління трудовим потенціалом організації. Компетентність, компетенція й кваліфікація. Модель компетенцій організації – сутність і призначення. Основні принципи, правила й етапи складання моделі компетенцій.

 

Лекція № 9.

v    Професійна орієнтація й адаптація людських ресурсів організації (підприємства, установи, закладу)

Свобода й обґрунтованість вибору професії. Професійні здатності й інтереси людину. Професійна орієнтація – сутність і основні завдання. Система професійної орієнтації – цілі й складові елементи. Фактори й вимоги, пропоновані до сучасного працівника. Адаптація персоналу – сутність і основні риси. Вплив внутрішнього середовища організації на суб'єкт адаптації. Етапи процесу адаптації персоналу. Класифікація адаптації персоналу по своїй спрямованості. Система адаптації персоналу – сутність і її ключові елементи. Вигоди від адаптації для організації й для співробітника. Очікувані результати адаптації персоналу, причини й фактори, що виявляють на них вплив.

v Управління процесом навчання трудовим навичкам                                                  і розвитком людських ресурсів

Система розвитку людських ресурсів – сутність, цілі й складові елементи цього процесу. Освітній фактор як елемент якісної характеристики робочої сили. Підготовка й цільове навчання персоналу як складові процесу розвитку персоналу. Підготовка кваліфікованого персоналу з економічної й соціальної точок зору. Кваліфікація персоналу  - сутність і групи персоналу по цьому фактору. Система безперервноїосвіти персоналу - сутність, цілі й складові компоненти. Основні форми професійної підготовки персоналу на виробництві й методи їх реалізації. Виробнича філософія організації й концепції професійної підготовки персоналу. Управління професійним розвитком людських ресурсів організації сутність і основні підходи. Система підвищення кваліфікації працівників безпосередньо на виробництві – форми реалізації й показники ефективності. Перепідготовка персоналу в організації. Трудова кар'єра працівника і її планування. Вибір працівником пріоритетів в оцінці трудової кар'єри. Класифікація трудової кар'єри. Структура системи керування трудовою кар'єрою.

Лекція № 10.

v    Формування й реалізація резерву персоналу організації (підприємства, установи, закладу)

v    Формування апарата управління організацією (підприємством, установою, закладом)

Формування резерву персоналу організації – основне завдання й принципи. Джерелами формування резерву персоналу й вимоги, пропоновані до них. Рівні й типи резерву персоналу організацій. Програма формування резерву й етапи її реалізації. Визначення поточної й перспективної потреби в резерві персоналу. Визначення оптимальної чисельності резерву персоналу. Профілювання посад, що включаються в резерв. Розробка положення про резерв персоналу. Методи, фактори й етапи формування списку працівників, що є кандидатами для включення в кадровий резерв організації. Формування резерву на конкретні посади. Методи подальшої підготовки фахівців, включених у кадровий резерв. Види програм розвитку фахівців, включених у кадровий резерв. Соціально-психологічна підготовка фахівців, включених у резерв. Оцінка результатів підготовки резервістів і планування їх подальшої роботи. Інформаційний супровід програми підготовки кадрового резерву – джерела й види інформаційних масивів

Система керування організацією – керуюча й керована підсистеми, процес управління організацією. Формування цілісної системи управління організацією - складові елементи й розв'язувані завдання. Фактори, що визначають створення структури управління організацією. Формування структури організації. Проектування організаційної структури управління - визначення обсягу й зміст функцій управління й створення необхідних органів управління. Апарат управління організацією і її адміністрація. Залежність кількісних і якісних характеристик апарата управління організацією від структури управління нею. Основні типи організаційних структур управління. Залежність апарата управління організації від стадії розвитку організації.

Лекція № 11.

v    Організація робочих місць і забезпечення                             безпечних умов праці

Характеристика й класифікація робочих місць. Оснащення робочого місця – види й показники. Планування робочого місця. Система обслуговування робочого місця – склад і функції. Ергономічні вимоги до робочого місця. Умови здійснення трудового процесу – групи їх факторів і елементів. Забезпечення безпечних умов праці й дотримання санітарно-гігієнічних вимог до робочого місця. Виробнича санітарія, охорона навколишнього середовища й окремі види безпеки праці як елементи системи охорони праці. Атестація робочих місць за умовами праці. Регламентація режимів праці й відпочинку. Дисципліна праці як фактор організації робочих місць і забезпечення безпечних умов праці на них.

Лекція № 12.

v    Організація використання людських ресурсів у процесі функціонування організації (підприємства, установи, закладу)

Організація використання людських ресурсів – сутність, рівні розвитку й розв'язувані завдання. Принципи організації трудових процесів. Цілісна система організації праці в бізнес - структурах. Функції наукової організації праці. Оцінка стану й рівня розвитку системи наукової організації праці (НОП). Складові елементи трудових процесів і їх класифікація. Методи виконання трудових операцій і процес їх  раціоналізації. Послідовність вивчення й аналізу прийомів і методів праці. Поділ праці – сутність, шляхи підвищення продуктивності праці. Суспільний поділ праці – сутність, етапи розвитку. Одиничний поділ праці – сутність, форми прояву. Види обмежень у поділі праці в організаціях. Кооперація праці – сутність, принципи побудови. Різновид кооперації праці. Форми кооперації праці.

Лекція № 13.

v    Нормування трудових процесів в організації                  (підприємстві, установі, закладі)

Нормування трудових процесів – сутність, напрямки використання. Вимоги до організації процесу нормування праці й принципи, на яких цей процес заснований. Характеристика витрат часу працівника на виготовлення товару (послуг) і їх склад. Нормовані й не нормовані витрати робочого часу. Види норм праці й трудових нормативів. Форми нормованих витрат праці. Нормативні матеріали, які використовуються при встановленні норм праці. Угруповання норм праці  залежно від підходів до процесу нормування. Методи встановлення норм трудових витрат. Порядок установлення норм праці при аналітичних методах нормування. Фотографія робочого часу й хронометражні спостереження. Фактори, що впливають на обґрунтування норм праці. Показники, що характеризують рівень нормування праці в організації.

Лекція № 14.

v Регламентація трудової діяльності в процесі управління людськими ресурсами

v Організація й нормування управлінської праці                                          

Поняття регламентації й вимоги, пропоновані до регламентуючих матеріалів. Класифікація регламентів. Основні об'єкти процесу регламентації. Розпорядчі документи як складові процесу регламентації. Регламенти праці й регламентація використання людських ресурсів організації. Вимоги до розробки документів, що регламентують трудову діяльність і їх форми. Напрями регламентації використання людських ресурсів в організації. Управління поведінкою співробітників з урахуванням твердості регламентації. Регламентація процесів відбору, наймання й адаптації співробітників. Регламентація змісту виконуваної роботи співробітниками. Регламентація параметрів трудової діяльності співробітників. Регламентація результатів виконуваної співробітниками роботи. Регламентація систем оплати праці й мотивації персоналу. Регламентація процесів управління людськими ресурсами. Зміст окремих документів, що регламентують використання людських ресурсів в організації. Функції служби управлінням людськими ресурсами в частині регламентації трудової діяльності.

Сутність управлінської праці. Організація управлінської праці і її елементи, розв'язувані завдання. Необхідність удосконалювання організації управлінської праці й принципи його наукової організації. Поділ і кооперація управлінської праці – сутність, види й форми. Напрями раціоналізації процесів управлінської праці. Планування приміщень і робочих місць управлінського персоналу. Оснащення робочих місць управлінського персоналу. Нормування праці управлінського персоналу – сутність і завдання. Методи нормування праці управлінського персоналу. Види нормативних матеріалів, які використовуються при нормуванні праці управлінського персоналу. Основні види норм праці для управлінського персоналу.

Лекція № 15.

v    Оцінка якісних характеристик людських ресурсів і                      результатів трудової діяльності персоналу

Оцінка людських ресурсів організації – сутність і завдання. Напрями використання результатів оцінки людських ресурсів. Умови проведення оцінки людських ресурсів. Розробка програми проведення оцінки людських ресурсів і визначення змісту цієї оцінки. Визначення методів оцінки людських ресурсів організації й процедури цієї оцінки. Розробка методології проведення оцінки людських ресурсів. Джерела інформації при оцінці людських ресурсів. Оцінка різних категорій працівників за результатами їх трудової діяльності. Розробка комплексних професійно-кваліфікаційних моделей, як напрями удосконалювання оцінки людських ресурсів. Використання результатів оцінки людських ресурсів для підвищення стимулюючої ролі оплати праці. Оцінка працівника при прийманні його на роботу. Оцінка людських ресурсів при підвищенні кваліфікації й просуванні працівників. Оцінка результатів трудової діяльності працівників у процесі здійснення ними трудової діяльності. Атестація співробітників як форма оцінки працівника в процесі здійснення його трудової діяльності.

Лекція № 16.

v    Організація оплати праці

Заробітна плата – сутність, значення, форми, види. Обов'язки роботодавців при організації оплати праці і її регулюванні. Державне регулювання оплати праці. Договірне  регулювання  оплати  праці на національному, галузевому, регіональному й локальному рівнях. Функції оплати праці. Організація оплати праці в суб'єктах господарювання. Фонд оплати праці й структура заробітної плати. Тарифна система в оплаті праці. Погодинна форма й системи оплати праці. Відрядна форма й системи оплати праці. Безтарифна й змішані системи оплати праці.

Лекція № 17.

v Сутність трудової мотивації й основні її концепції

Мотивація й стимулювання трудової діяльності – сутність і  місце в системі керування людськими ресурсами. Принципи мотивації трудової діяльності. Теорії "класичної"  школи трудової мотивації – теорії А.Файоля, Ф.Тейлора, М.Вебера. Теорії мотивації праці школи "людських відносин". Змістовні теорії трудової мотивації – теорії А. Маслоу, К. П. Альдерфера, Д. Мак-Клелланда, Ф. Херцберга, Д. Мак-Грегора, У. Дж. Оучи. Процесуальні теорії мотивації праці – теорії В. Врума, Дж. С. Адамса, Л. Портера і Є. Лоулера. Дослідження економічної складової трудової мотивації. Еволюція теоретичних  поглядів на процес трудової мотивації.

Лекція № 18.

v    Формування сучасних мотиваційних систем в організаціях (підприємствах, установах, закладах)

v    Зарубіжний досвід організації оплати праці та формування мотиваційних систем

Типи працівників по трудовій поведінці. Зв'язок мотивації й типів трудової поведінки. Способи управління трудовою поведінкою працівників. Рівні мотивації персоналу. Мотиваційні моделі, що спонукують  працівників до їхньої трудової активності. Напрями формування мотиваційних систем і складові їхні елементи. Принципи формування мотиваційних систем. Етапи формування мотиваційної системи. Базові складові мотиваційної системи. Змінні (додаткові) складові мотиваційної системи.

Американський підхід до формування мотиваційних систем – системи оплати праці й колективного преміювання. Японський підхід до формування мотиваційних систем - традиційний і трудовий оклад (тариф), синтезовані системи. Західноєвропейський підхід до формування мотиваційних систем – загальні тенденції й характерні риси німецького, шведського, французького й англійського варіантів  формування мотиваційних систем.  Не фінансові (нематеріальні) винагороди компенсаційного пакета.

 

 

Лекція № 19.

v    Зміст роботи керівника по управлінню                                        людськими ресурсами та їх розвитком

v    Виявлення й реалізація резервів зниження витрат праці                                             й підвищення його продуктивності

Зміст роботи керівника й необхідні його якості. Стиль управління і його критерії. Авторитарні стилі управління. Співпричетні стилі управління. Автономний стиль управління. Ефективність застосування стилів управління. Форми розподілу повноважень керівника при прийнятті й реалізації управлінських рішень. Лідер і лідерський стиль управління. Командний підхід до управління організацією. Модель командного управління. Визначення дизайну команди й порядку її формування. Збалансованість команди й стадії її розвитку. Конфлікт – сутність і наслідки. Типи конфліктів і причини їх виникнення. Методи й стилі розв'язання конфліктів. Стратегії в розв’язанні управлінського конфлікту. Третя сторона конфлікту. Стрес у роботі керівника.

Ціль пошуку й оцінки резервів організації. Методи виявлення резервів організації.  Класифікація  резервів розвитку організації. Продуктивність праці сутність і показники. Методи виміру продуктивності праці. Фактори росту продуктивності праці. Резерви росту продуктивності праці – характеристика й класифікація. Оцінка й вимір резервів продуктивності праці. Методи виявлення й використання наявних резервів продуктивності праці.

Лекція № 20.

v    Керування поведінкою й дисципліною в системі управління людськими ресурсами

v    Організаційна (корпоративна) культура й управління людськими ресурсами

Психологічні закономірності поведінки людину й особливості індивідуума. Фактори, що пояснюють, що й впливають на поведінку людини. Типи поведінки людей в організації. Дисципліна – характеристика й класифікація. Дисципліна поведінки й дисциплінарні відносини. Трудова дисципліна – її види й фактори, що впливають на її стан. Дисципліна трудового процесу. Рівень трудової дисципліни й показники для його аналізу. Управління дисципліною – сутність, необхідність і спільні завдання. Умови управління дисципліною й дисциплінарними відносинами, система механізмів і методів. Принципи й напрями управління дисципліною. Заходи щодо підвищення дисципліни. Причини й обставини, що сприяють порушенням трудової дисципліни. Організація процесу зміцнення трудової дисципліни

Організаційна культура – сутність і значення для управління організацією. Корпоративна культура організації – сутність, основні компоненти й поняття. Підходи до діагностики й вивченню організаційної (корпоративної) культури і їх рівні. Характер впливу організаційної (корпоративної) культури на загальну результативність діяльності організації. Класифікація складових організаційних (корпоративних) культур. Основні історичні типи організаційних (корпоративних) культур. Інші типи організаційних (корпоративних) культур. Типи управління й специфічні управлінські форми у зв'язку з різними типами організаційних (корпоративних) культур.

Лекція № 21.

v    Соціальне партнерство в організації                             (підприємстві, установі, закладі)

v    Корпоративна соціальна відповідальність

Сутність, ідеологічна й теоретична основа соціального партнерства. Сторони соціального діалогу. Принципи й форми соціального партнерства. Функції й напрями соціального партнерства. Завдання й проблеми, розв'язувані в процесі соціального партнерства. Соціальне партнерство з погляду організаційного принципу. Характеристика й принципи відносин, що виникають між соціальними партнерами. Регулювання відносин, заснованих на  принципах соціального партнерства. Механізм соціального партнерства через соціальний діалог - консультації, колективні переговори, примирливі процедури. Зміст угод і колективного договору.

Сутність соціальної відповідальності бізнесу й соціально-орієнтованої концепції управління. Узгодження інтересів бізнесу й суспільства. Теорії корпоративного егоїзму й корпоративного альтруїзму. Корпоративна соціальна відповідальність (теорія розумного егоїзму). Переваги й недоліки практичної реалізації корпоративної соціальної відповідальності. Техніко-економічне обґрунтування корпоративної соціальної відповідальності. Принципи соціальної відповідальності бізнесу. Фактори, що визначають розвиток соціальних аспектів бізнесу в Україні. Інструмент і напрями реалізації внутрішньої соціальної політики організації. Зовнішня соціальна політика організації – сутність і моделі взаємодії бізнесу на навколишню його зовнішнє середовище. Протиріччя й конфлікти, пов'язані з формуванням соціально-відповідального бізнесу.

 

ЗАОЧНЕ ВІДДІЛЕННЯ

Лекція № 1.

Тема № 1.  Введення в дисципліну «Управління розвитком людських ресурсів»

Тема 2. Ринок праці

Тема 3. Методологічні аспекти управління розвитком людських ресурсів

Тема 4. Управління людськими ресурсами та їх розвитком в системі керування організацією (підприємством, установою, закладом)

Тема 5. Створення служби управління людськими ресурсами та їх розвитку і її роль у системі керування організацією (підприємством, установою, закладом)

Тема 6. Кількісні і якісні характеристики людських ресурсів організації (підприємства, установи, закладу)

Тема 7. Формування людських ресурсів з урахуванням особливостей персоналу організації як соціальної системи

Лекція 2.

 Тема 8. Формування стратегії управління людськими ресурсами та їх розвитком й політики її реалізації

Тема 9. Планування людських ресурсів організації (підприємства, установи, закладу)

Тема 10. Формування людських ресурсів організації шляхом комплектування персоналу

Тема 11. Формування людських ресурсів організації шляхом управління процесом вивільнення персоналу

Тема 12. Трудовий потенціал організації й модель компетенцій її людських ресурсів.

Тема 13. Формування й реалізація резерву персоналу організації (підприємства, установи, закладу)

Тема 14. Формування апарата управління організацією (підприємством, установою, закладом)

Лекція № 3.

Тема 15. Професійна орієнтація й адаптація людських ресурсів організації (підприємства, установи, закладу)

Тема 16. Управління процесом навчання трудовим навичкам і розвитком людських ресурсів

Тема 17. Організація робочих місць і забезпечення безпечних умов праці

Тема 18. Організація використання людських ресурсів у процесі функціонування організації (підприємства, установи, закладу)

Тема 19. Нормування трудових процесів в організації (підприємстві, установі, закладі)

Тема 20. Регламентація трудової діяльності в процесі управління людськими ресурсами

Тема 21. Організація й нормування управлінської праці

Лекція 4.

Тема 22. Оцінка якісних характеристик людських ресурсів і результатів трудової діяльності персоналу

Тема 23. Організація оплати праці

Тема 24. Сутність трудової мотивації й основні її концепції

Тема 25. Формування сучасних мотиваційних систем в організаціях (підприємствах, установах, закладах)

Тема 26. Зарубіжний досвід організації оплати праці та формування мотиваційних систем

Лекція 5.

Тема 27. Зміст роботи керівника по управлінню людськими ресурсами та їх розвитком

Тема 28. Виявлення й реалізація резервів зниження витрат праці й підвищення її продуктивності

 Тема 29. Керування поведінкою й дисципліною в системі управління людськими ресурсами

Тема 30. Організаційна (корпоративна) культура й управління людськими ресурсами

Тема 31. Соціальне партнерство в організації (підприємстві, установі, закладі)

Тема 32. Корпоративна соціальна відповідальність


Ultime modifiche: Wednesday, 2 February 2022, 12:46