СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ Міжнародні економічні відносини

Оцінювання навчальних успіхів студентів реалізується шляхом накопичення ними балів за засвоєння певного обсягу теоретичного матеріалу (знання) та за виконані практичних завдання (вміння) шляхом проведення певних заходів як поточного так і підсумкового контролю щодо успішності опанування студентами дисципліни.

Види і зміст поточних контрольних заходів

Поточний контроль успішності опанування студентами дисципліни здійснюється, з метою оцінювання рівня теоретичних знань та практичної підготовки студентів, по кожному з 4-х змістових модулів шляхом їх оцінювання під час самостійного обговорення студентами в продовж практичних занять теоретичних аспектів та практичних проблем по темам дисципліни, а також проведення експрес тестування й оцінювання (шляхом усного опитування та/або письмового тестування) рівня їх підготовки та опанування питань за темами, що передбачені робочою програмою навчальної дисципліни.

До заходів поточного контролю належить також й рівень виконання (ступінь висвітлення теоретичних аспектів та вирішень практичних питань) студентом при виконанні ним індивідуального завдання (письмової контрольної роботи).

У разі дистанційної форми навчання виконання  практичних завдань, як і індивідуальних завдань здійснюється шляхом долучення їх до відповідного розділу дисципліни у СЕЗН ЗНУ (Moodle)

 Загальна сума балів за результатами поточного контролю може не може перевищувати 60 балів за усім курсом дисципліни.


*ЗМ

Поточні контрольні заходи (ПКЗ)

Критерії оцінювання

Усього балів

 

вид ПКЗ

зміст ПКЗ

 

1

2

3

4

5

 

1

**ТЗ №1 -

Опитування.

Питання для підготовки: Сутність,  суб’єкти, тенденції та особливості розвитку світового господарства

Опитування проводиться під час лекційних занять з метою стимулювання системного та креативного мислення у студентів (до 5 балів)

5

 

**ПЗ 1 -
Ситуаційний кейс

Складові середовища розбудови міжнародних економічних відносин

.Бальна оцінка залежить від повноти та змістовності звіту, враховує системність і креативність відповідей на запитання - до 10балів

10

 

Усього за ЗМ 1

2

 

 

15

 

2

**ТЗ №2 -

Опитування.

Питання для підготовки: Особливості міжнародної міграції робочої сили

Опитування проводиться під час лекційних занять з метою стимулювання системного та креативного мислення у студентів (до 5 балів)

5

 

**ПЗ 2 -
Ситуаційний кейс

Напрями міжнародної інвестиційної діяльності і виробничого співробітництва

.Бальна оцінка залежить від повноти та змістовності звіту, враховує системність і креативність відповідей на запитання - до 10 балів

10

 

Усього за ЗМ 2

2

 

 

15

 

3

**ТЗ №4 -

Опитування.

Питання для підготовки: . Особливості міжнародних економічних відносин у сфері надання послуг та торгівлі ними

Опитування проводиться під час лекційних занять з метою стимулювання системного та креативного мислення у студентів (до 5 балів)

5

**ПЗ 4 -
Ситуаційний кейс

Складові міжнародних відносин у сфері валютно-фінансових та  міжнародних кредитних операцій

.Бальна оцінка залежить від повноти та змістовності звіту, враховує системність і креативність відповідей на запитання - до 10 балів

10

Усього за ЗМ 4

2

 

 

15

4

 

**ТЗ №4 -

Опитування.

Питання для підготовки: . Особливості інтеграції України у систему світового господарства в сучасних умовах

Опитування проводиться під час лекційних занять з метою стимулювання системного та креативного мислення у студентів (до 5 балів)

5

**ПЗ 4-
Ситуаційний кейс

Аналіз напрямів та наслідків розвитку міжнародних економічних відносин в сфері  регіональної економічної інтеграції

.Бальна оцінка залежить від повноти та змістовності звіту, враховує системність і креативність відповідей на запитання - до 10 балів

10

Усього за ЗМ 6

2

 

 

15

Разом  за ЗМ 1-4

8

 

 

60

*ЗМ - змістовий модуль;

 **ТЗ, ПЗ - відповідно теоретичне та практичне завдання;

*** питання щодо практичних завдань, а також індивідуальних завдань завантажені у системі СЕЗН ЗНУ (Moodle ) за посиланням: https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=8860

Підсумковий семестровий контроль

До підсумкового семестрового контролю допускаються студенти, які на дату консультації перед цим контролем склали всі змістові модулі. Інакше, студент ліквідує існуючу поточну заборгованість на консультаціях і може бути допущений до підсумкового контролю за складеним графіком, узгодженим з екзаменатором та деканатом ІННІ ЗНУ.

Підсумковий контроль знань та навичок, отриманих студентами під час вивчення  дисципліни здійснюється (незалежно від форми навчання) шляхом :

-         проведення контрольного опитування (в усній формі) по питаннях, що винесені на залік та затверджені у встановленому порядку;

-         розв’язання практичних ситуацій у вигляді відповідей на тестові завдання, наведених у відповідному розділі дисципліни у СЕЗН ЗНУ (Moodle).

Максимальна сума балів за результатами підсумкового контролю не може перевищити 40 балів.

Форма

Підсумкові контрольні заходи (ПСКЗ)

Критерії оцінювання

Усього балів

вид ПСКЗ

зміст ПСКЗ

Залік

Теоретичні завдання №1-3:

 

Теоретичні завдання №1-3 у вигляді 3-х питань з різних змістових модулів дисципліни

Теоретичні  питання оцінюються

в залежності від правильності та повноти відповіді на нього в розмірі до 10 балів за кожне питання

30

Практичне завдання № 4:

Тестування

Практичне завдання №4 у форматі комплексного тестового завдання, до якого включено 5 тестів з різних змістових модулів дисципліни

Тестові питання оцінюються:

«правильно»/«неправильно» (вірною є лише один з варіантів відповідей). Правильна відповідь оцінюється у 2 бали, неправильна - у 0 балів.

10

Усього за ПСКЗ

4

 

40

Перелік питань, які виносяться на залікову співбесіду

Змістовний модуль 1  (одне з наведених питань)

1.         Сутність міжнародних економічних відносин і їх об’єктивна основа.

2.         Пе­редумови розвитку міжнародних економічних відносин та  їх значення.

3.         Поняття світового господарства. 

4.         Національні економіки та їх взаємодія.

5.         Структура й основні риси сучасного світового господарства.

6.         Сутність і структура середовища міжнародної економічної діяльності

7.         Природно-географічне середовище міжнародних економічних відносин.

8.         Політико-правове середовище міжнародних економічних відносин.

9.         Економічне середовище міжнародних економічних відносин.

10.     Соціально-культурне середовище міжнародних економічних відносин.

11.     Об’єктивні чинники, що зумовлюють розвиток міжнародного поділу праці.

12.     Міжнародний поділ праці як основа міжнародних економічних відносин.

13.     Форми та фактори міжнародного поділу праці

14.     Види міжнародної кооперації.

15.     Місце України в системі міжнародного поділу праці.

16.     Причини і суть міжнародного руху капіталу. 

17.     Прямі та портфельні зарубіжні інвестиції.

18.     Контрактні форми іноземних інвестицій.

19.     Масштаби і роль сучасних транснаціональних корпорацій у світовому господарстві.

Змістовний модуль 2  (одне з наведених питань)

20.     Міжнародна міграція робочої сили як форма міжнародних економічних відносин.

21.     "Відплив умів", його причини, напрямки, кількісна та якісна оцінка. 

22.     Формування і розвиток світових ринків робочої сили. 

23.     Україна у світових процесах міграції робочої сили.

24.     Регулювання міжнародних економічних відносин у сфері послуг.

25.     Туристичні послуги на світовому ринку. Фактори розвитку міжнародного туризму.

26.     Міжнародні телекомунікаційні, фінансові, страхові послуги.

27.     Науково-технічне співробітництво як форма міжнародних економічних відносин.

28.     Світовий ринок технологій. Міжнародне регулювання передачі технологій.

29.     Ліцензійна торгівля технологіями між країнами.

30.     Міжнародні перевезення та їх роль в міжнародних економічних відносинах. Суб'єкти міжнародних транспортних відносин.

31.     Види міжнародних сполучень та фактори вибору транспорту для міжнародних перевезень.

32.     Особливості і умови міжнародних транспортних перевезень. Міжнародні пасажирські сполучення.

33.     Регулювання міжнародних транспортних відносин міжнародними транспортними організаціями та конвенціями.

34.     Суть міжнародної торгівлі та її місце в системі міжнародних економічних відносин.

35.     Структура та основні тенденції розвитку сучасної міжнародної торгівлі.

36.     Роль ціни в міжнародній торгівлі та механізм її формування.

Змістовний модуль 3-4  (одне з наведених питань)

37.     Суть і взаємозв’язки національних, міжнародних і світових валютних систем. Основні складові світової валютної системи.

38.     Валюта та її види, конвертованість валют. Валютний паритет та валютний курс.

39.     Форми міжнародних розрахунків та їх порівняльна характеристика.

40.     Платіжний баланс країни та його структура. Фактори, що впливають на стан платіжного балансу.

41.     Сутність міжнародного кредиту та його роль в міжнародних економічних відносинах.

42.     Основні види міжнародного кредиту.

43.     Кредити міжнародних валютно-фінансових організацій та їх роль в розвитку національних економік.

44.     Міжнародна економічна інтеграція як об’єктивний процес і вищий рівень розвитку міжнародних економічних відносин. 

45.     Регіональна економічна інтеграція – сутність, шляхи формування, рівні розвитку та проблеми.

46.     Глобалізація на галузевому, національному та світовому рівнях.

47.     Класифікація глобальних проблем та шляхи їх вирішення. Роль ООН у регулюванні глобальних проблем людства.

48.     Сучасні проблеми інтеграції Європейських країн.

49.     Особливості процесів економічної інтеграції в Північній, Латинській та Південній Америці.

50.     Порівняльна характеристика процесів економічної інтеграції країн Латинської Америки та Азії.

51.     Інтеграційні процеси в країнах Південної, Центральної та Південно-Східної Азії, Азіатсько-Тихоокеанського басейну.

52.     Політико-правові, економічні, соціально-культурні та інфраструктурні передумови. інтеграції України.

53.     Внутрішньо- і зовнішньоекономічні фактори, що впливають на процеси включення України до системи світогосподарських зв'язків.

54.     Інтеграція України в європейське співтовариство.

55.     Співробітництво України з країнами-учасницями СНД.

Остаточною загальною бальною оцінкою успішності навчання вважається оцінка яка отримана під час проведення іспиту, з урахування результатів оцінювання по усіх заходах системи накопичування балів, яка вноситься в екзаменаційну відомість та індивідуальний навчальний план студента відповідно, за національною шкалою та міжнародною шкалою ECTS, а також відповідний цій оцінці підсумковий, рейтинговий бал.

Максимально можлива загальна бальна оцінка, яку може набрати студент при визначенні загальної успішності навчання за усім курсом  дисципліни не може перевищити 100 балів.

Шкала оцінювання: національна та ЕСТS

Підсумковий рейтинговий бал

успішності навчання

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для оцінювання знань під час проведення

іспиту,  

курсового проекту (роботи), практики (усіх видів)

 

диференційованого заліку

90 – 100 (відмінно)

А

відмінно  (5)

зараховано

85  -  89 (дуже добре)

В

добре (4)

75  -  84 (добре)

С

70  -  74 (задовільно)

D

задовільно (3)

60  -  69 (достатньо)

Е

35  -  59 (незадовільно з можливістю повторного складання)

FX

незадовільно (2)                         

не зараховано                                (з можливістю повторного складання)

0        1 - 34 (незадовільно         з обов’язковим повторним вивченням дисципліни)

F

не зараховано                        (з обов’язковим повторним вивченням дисципліни)

 


Остання зміна: Monday 28 August 2023 17:37 PM