Стислий опис курсу

Метою курсу є надання систематичних знань студентам спеціальності «Прикладна математика» з основ теорії моделювання, оволодіння методологією побудови економіко-математичних, екологічних, біологічних і соціальних моделей для проведення системного аналізу відповідно соціально-економічних систем, явищ та процесів на мікро- та макроекономічному рівнях та екологічних, біологічних і соціальних процесів і явищ; закріплення теоретичних знань шляхом формування практичних навичок в області побудови економіко-математичних, екологічних, біологічних і соціальних моделей.

Завдання курсу:

Розкриття ролі мікро- та макроекономічного, екологічного, біологічного і соціального моделювання; надання систематичних знань стосовно постановки та розв’язання задач економічного, екологічного, біологічного і соціального моделювання. Ознайомлення з основними методами, що використовуються для розв’язку задач мікро- й макроекономічного, екологічного, біологічного і соціального моделювання. Розгляд сучасних моделей економічної, екологічної, біологічної і соціальної динаміки. Висвітлення особливостей практичних аспектів економічного, екологічного, біологічного і соціального моделювання; ознайомлення з основними напрямками та сферами застосування економіко-математичних, екологічних, біологічних і соціальних моделей. Розкриття основних критеріїв оцінки адекватності, якості й точності економіко-математичних, екологічних, біологічних і соціальних моделей.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

–        функції корисності та функції попиту. Їх побудову;

–       виробничі функції та функції виробничих витрат, їх основні типи;

–       поняття оптимальності для підприємства та показники, що його характеризують;

–       поняття про недосконалу конкуренцію;

–       етапи та принципи побудови економіко-математичних моделей;

–       модель міжгалузевого балансу та її розвиток;

–       оптимізаційні моделі міжгалузевого балансу;

–       характеристики економічної динаміки;

–       трендові моделі;

–       прикладні динамічні міжгалузеві моделі;

–       основні моделі динаміки мікроекономічних процесів;

–       економіко-математичні моделі підприємства;

–       поняття про моделі екологічних, біологічних та соціальних явищ;

–       поняття про м’які та грубі моделі;

–       одновидові моделі ізольованих популяцій;

–       конкуруючі популяції з необмеженим ресурсом;

–       моделі суспільних особин;

–       задачу про альтернативи;

–       порогові явища;

–       модель Лоткі-Вольтера та її дослідження;

–       тривидові популяції та їх математичне моделювання.

вміти:

–       розв’язувати задачу споживчого вибору;

–       будувати виробничі функції;

–       моделювати вплив НТП у виробничих функціях;

–       розв’язувати задачі використання ресурсів, що взаємно заміняються;

–       будувати динамічні моделі мікроекономічних процесів;

–       моделювати різнобічні сторони діяльності підприємства та проводити їх аналіз;

–       будувати модель міжгалузевого балансу та її різновиди, аналізувати її;

–       застосовувати моделі міжгалузевого балансу для аналізу економічних показників;

–       будувати оптимізаційні міжгалузеві моделі, проводити їх економіко-математичний аналіз;

–       моделювати міжгалузеві виробничі зв’язки;

–       будувати одновидові моделі ізольованих популяцій;

–       моделювати біологічні та соціальні явища;

–       описувати конкуруючі популяції з необмеженим ресурсом;

–       створювати моделі суспільних особин;

–       розв’язувати задачу про альтернативи;

–       моделювати порогові явища;

–       будувати модель Лоткі-Вольтера та проводити дослідження її розв’язків.

–       описувати тривидові популяції та будувати їх математичні моделі;

–       оцінювати параметри моделей за допомогою відомих точних та наближених формул;

–       оцінювати адекватність, якість й точність економіко-математичних, екологічних, біологічних та соціальних моделей;

-       проводити аналіз отриманих розв’язків та робити відповідні висновки.
Остання зміна: Friday 15 January 2021 16:07 PM