Запитання для обговорення під час практичного заняття
Запитання для обговорення під час практичного заняття
1.
Визначте
проблематику і основний термінологічний апарат ко- мунікативної лінгвістики. 2.
Які зарубіжні і вітчизняні
вчені працюють в галузі комунікатив- ної лінгвістики? 3.
Надайте визначення поняттю "комунікація". 4.
Чому комунікація є національно
маркованим феноменом? Які основні ознаки комунікації Вам відомі? 5. Охарактеризуйте поняття вербальної і невербальної комунікації. 6. Як Ви розумієте поняття "міжкультурна
комунікація"? 7.
Надайте визначення поняттю "мовна особистість". Які три ос- новні рівні в структурі мовної особистості виділяє Ю.М. Караулов? 8.
Яким чином В.В. Красних
диференціює поняття "мовна особис- тість", "мовленнєва
особистість", "комунікативна особистість"? 9.
Охарактеризуйте запропоноване В.І.
Карасиком п'ятиелементне наповнення поняття мовленнєвої організації людини. 10. Надайте
визначення поняттю "комунікативна компетенція". Які чотири типи знань
і умінь у
комунікативній компетенції виділяє
Д. Хаймс? 11.
Надайте визначте поняттям "прецедентний феномен" і "преце- дентний текст". 12.
Охарактеризуйте
поняття комунікативної поведінки та мовлен- нєвого етикету. 13.
Які три основні моделі опису
національної комунікативної по- ведінки виділяє Й.А. Стернін? Визначте
структурні характеристики стандартної комунікатив- ної ситуації. 2.
Надайте визначення поняттю "комунікативна ситуація". Визначте поняття
"комунікативна стратегія" і "комунікативна тактика". Як вони співвідносяться? Які типи комунікативних
стратегій виділяє Д. Хаймс? Які типи мовленнєвих тактик Вам
відомі? Чим
зумовлюється і детермінується вибір комунікантами пев- них комунікативних
стратегій і тактик?