Практичне заняття 9 Організація діяльності анімаційної служби

ТЕМА 6. Організація діяльності анімаційної служби

 

ПЛАН

1. Організаційна структура анімаційної служби.

2. Штатна структура анімаційної служби готелю.

3. Посадові обов'язки структурних одиниць анімаційної служби.

4. Матеріальна база для забезпечення роботи анімаційної служби.

 

1. Організаційна структура анімаційної служби

У процесі взаємодії між туристами й персоналом готелю формується відношення відпочиваючих до готелю, розпорядку, установленому в ньому, сервісу, комфорту, створеному спеціально для них, а значить і настрій на відпочинок. Від доброзичливості й професіоналізму всього персоналу готелю, що приймає гостей, багато в чому залежить: чи захоче турист приїхати в цей готель ще раз.

Від кваліфікації ж спеціалістів-аніматорів залежить, чи надовго запам'ятається туристові цей його досить короткочасний відпочинок у даному готелі (туристичному комплексі).

Можна без перебільшення сказати, що аніматор - це, насамперед, гарний психолог, що розуміє й відчуває людей, здатен прийти їм на допомогу не тільки у відведені для відпочинку години, але й у будь-який момент, коли відпочиваючі відчують потребу в його допомозі й послугах. Аніматорів можна зустріти повсюдно. Саме вони нерідко виявляються першими, кого зустрічають відпочиваючі, тільки-но переступивши поріг готелю. Аніматори супроводжують відпочиваючих у моменти відвідування ресторанів і кафе, на прогулянках і вечірках. Завдяки яскравому й пізнавальному одягу вони завжди на очах і готові приділити увагу, якої потребують гості.

Головне завдання аніматорів - це організація цікавого й різноманітного дозвілля. Тут бувають задіяні не тільки самостійно працюючі професіонали, але цілі анімаційні команди, які працюють із гостями протягом усього дня: ранком запрошують на ігрові й спортивно-оздоровчі програми, удень - на театралізовані вистави, увечері - організують різноманітні шоу, святкування дня народження й дискотек. Команди професійних інструкторів-аніматорів проводять спортивні змагання, організують майстер-класи, наприклад, з аеробіки й східних танців, навчають азам східних одноборств, навичкам верхової їзди. Один із важливих напрямків анімаційної діяльності - це анімація для дітей. На території готелю діють спеціальні дитячі клуби: для дітей 3-12 років і для молоді 12-15 років. Тут пропонуються різноманітні ігрові програми, водні атракціони, конкурси, демонстрація художніх і мультиплікаційних фільмів, працюють різні гуртки. Усі ці заходи проводять артисти-аніматори в образах веселих клоунів, персонажів казок або улюблених мультфільмів. Різноманітні за змістом, постановкою, костюмами вечірні вистави, які є головною частиною розважальної програми. Такі заходи проходять у різному форматі: від невеликих побутових сценок, розіграних акторами-аніматорами, до серйозних театралізованих вистав. Крім шоу, у вечірню розважальну програму входять також різні лотереї, усілякі вікторини з пізнавальною тематикою.

Генеральний менеджер готелю

 
Структуру анімаційної служби можна уявити собі в такий спосіб:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Головний у системі анімації - менеджер анімаційної служби. Він підкоряється безпосередньо генеральному менеджерові.

Як фахівець широкого профілю, менеджер анімаційної діяльності покликаний виявляти, задовольняти й розвивати соціально-культурні інтереси різних груп населення, розробляти цільові анімаційні програми й соціальні технології їхнього здійснення, стимулювати інноваційні рухи у сфері туризму, управляти економічними механізмами організації анімаційної діяльності, впроваджувати ефективні педагогічні методики розвитку культурно-естетичної творчості.

 

2. Штатна структура анімаційної служби готелю

Штатна структура анімаційної служби готелю поділяється на відділи, залежно від напрямків анімаційної діяльності. Кожен відділ має певні обов'язки, але є такі заходи, які готують усі члени анімаційної команди спільно.

Спортивний відділ - очолює спортивний шеф-інструктор. Робота цього відділу найбільш напружена й активна, тому що спортивні аніматори протягом усього дня перебувають у безпосередньому контакті з гостями (у русі, грі), проводячи більшу частину часу біля басейну або на спортивному майданчику. Протягом усього дня вони через кожні 30 хвилин пропонують гостям різні спортивні заходи (заняття аеробікою і ритмікою, катання на водних лижах, гру на пляжі, дартс, бадмінтон і т.д.).

У групі спортивних аніматорів повинні бути чітко розподілені обов'язки, щоб їхня робота й відпочинок чергувалися, оскільки вони витрачають багато енергії при проведенні своїх заходів. Кожен спортивний аніматор проводить строго певну кількість заходів і повинен добре знати правила організованих ним ігор і змагань, а також уміти проводити необхідний інструктаж із техніки безпеки.

Основна складність у роботі спортивних аніматорів полягає в тому, щоб залучити гостей на свої заходи. Особливо важко набрати потрібну кількість людей для проведення спортивних ігор у денний час, коли вони воліють відпочивати й загоряти. Аніматорам доводиться в цьому випадку проявляти максимум винахідливості: переодягатися в костюми клоунів, роздавати запрошення, повідомляти про призи по радіо й т.д. Ще складніше утримати інтерес до своїх заходів, щоб гостям захотілося прийти на них і наступного дня. Для цього аніматору доводиться постійно придумувати якісь деталі, ізюминки, сюрпризи, щоб будь-яка гра перетворилася у веселе шоу.

Незважаючи на те, що головне завдання спортивної анімації - забезпечення відпочиваючих максимальним фізичним навантаженням і залучення якомога більшої їхньої кількості у свої заходи, важливо дотримуватися у всьому міри, пам'ятаючи про те, що є категорія гостей, яким не прийнятний активний відпочинок і великі фізичні навантаження. Ці люди знайдуть собі інший спосіб розважитися, тому аніматор може бути наполегливим у міру, але в жодному разі не може бути нав'язливим.

Усі спортивні аніматори повинні мати відповідну підготовку, бути завжди підтягнутими, стрункими, веселими й комунікабельними.

Відділ шоу-анімації - як правило, створюється у великих готелях, де є можливість оплачувати працю анімаційної команди. У цьому випадку набираються професійні музиканти, танцюристи, артисти. Але більшість готелів і туркомплексів не має можливості оплачувати працю професійних артистів, тому всі шоу-вистави готуються аніматорами з інших відділів спільно.

У відділі шоу-анімації постійно працює професійний хореограф, що часто поєднує обов'язки режисера-постановника вечірніх розважальних програм, ді-джея, декоратора і костюмера. Інші аніматори залучаються до роботи у відділі в міру потреби.

Якщо вечірні розважальні програми влаштовуються часто, то в денний час, вільний від занять із гостями, проводяться репетиції. Звичайно анімаційні служби мають свої заздалегідь розроблені програми й сценарії, які пропонуються аніматорам для розучування.

Шоу-програми найчастіше включають гумористичні сценки, уривки зі знаменитих мюзиклів, танцювальні спектаклі. Залежно від фінансових можливостей готелю для розваги гостей можуть запрошуватися професійні естрадні й фольклорні групи, артисти цирку й т.д. Це вносить свою розмаїтість у програму й дає анімаційній команді можливість відпочити.

Відділ шоу-анімації відповідає за проведення дискотек (як дорослих, так і дитячих), навчання відпочиваючих танцювальним рухам, виконанню пісень і за проведення інших музично-розважальних заходів.

Міні-клуб - важливий відділ анімаційної служби, особливо для готелів і туркомплексів, орієнтованих на залучення сімейних туристів. Для них можливість відпочити разом з родиною й при цьому не бути обтяженим постійними заняттями з дітьми - дуже привабливий чинник. Головний обов'язок аніматорів міні-клубу - організувати цікавий, повноцінний відпочинок дітям, давши можливість батькам знайти собі розвагу за смаком.

Як правило, міні-клуб розташовується на території туркомплексу, у найкрасивішому, затишному й спокійному куточку. Він повинен бути добре обладнаний: як мінімум - мати кімнату відпочинку з телевізором, зручними дитячими меблями, набором ігор і відкритий ігровий майданчик. У деяких готелях є кілька дитячих майданчиків з різним інвентарем і дитячий басейн. Очолює цей відділ шеф міні-клубу. Кількість аніматорів, зайнятих у міні-клубі, залежить від розмірів туркомплексу. Краще, якщо в міні-клубі працюють декілька аніматорів, тому що в цьому випадку в них є можливість займатися з дітьми за віковими групами.

Для кожної з вікових груп бажано заздалегідь скласти програму, підібрати відповідному віку ігри й розваги. На аніматорах цього відділу лежить велика відповідальність за життя й здоров'я дітей, тому вони повинні добре знати вікові особливості, пам'ятати про те, що діти не можуть перебувати довго під палючими променями сонця без головних уборів, уважно стежити за їхнім поводженням у воді та ін.

Аніматори міні-клубу, крім функції розваги, виконують і функцію виховання, тому вони повинні знати основи педагогіки й психології, уміти відповісти дітям на їхні запитання, пояснити правила гри, розповісти щось цікаве.

Відділ творчих занять - відділ анімаційної служби в туркомплексах, які не мають достатньої матеріальної бази для організації заходів на дозвіллі. Це, по суті - організація діяльності клубів за інтересами. Тут можуть запропонувати гостям зайнятися в'язанням, вишиванням, ліпленням, малюванням, бісероплетінням та ін.

Особливо добре приживаються ці відділи в туркомплексах і готелях, розташованих у центрах якого-небудь ремесла або народного промислу. Туристи з великим задоволенням під керівництвом досвідчених майстрів пробують самі розфарбувати мотрійку або сплести мереживо.

Розглянуті відділи найпоширеніші в анімаційній службі, структура якої може бути більше розгалуженою, що залежить від розмаїтості надаваних послуг. Наприклад, ця служба може включати у свій склад інструкторів із плавання й організації походів, пілотів аеростатів і т.д.

Однак більша частина готелів і туристичних комплексів має досить скромну в кількісному відношенні анімаційну команду. У цьому випадку дуже важливо правильно організувати роботу всіх відділів анімаційних служб, щоб домогтися високих результатів обслуговування й задоволення всіх інтересів відпочиваючих.

 

3. Посадові обов'язки структурних одиниць анімаційної служби

1. Директор служби анімації (Entertainment Manager):

·           Визначає основну концепцію й ідею творчої роботи в готелі, пов'язану з дозвіллям гостей курорту.

·           Здійснює підбор персоналу в службу анімації.

·           Проводить моніторинг аналогічних послуг.

·           Створює сценарії тематичних (святкових) днів, з огляду на пропозиції гостей і керівництва готелю, аналізуючи пропозиції від членів анімаційної команди й ентузіастів готелю.

·           Здійснює пошук артистів для розмаїтості анімаційних програм, обговорюючи умови з керівниками творчих колективів.

·           Прямо домовляється, проводить зустрічі з корпоративними замовниками й потенційними гостями з метою з'ясувань подань про замовлення послуг, надаваними службою анімації, й одержання творчого завдання. Розробляє програми, з огляду на побажання замовника.

·           Відповідає за розробку й контроль виконання творчих робіт у готелі, створення підтримки іміджу курорту.

·           Навчання й наставництво членів анімаційної команди.

·           Відповідає за організацію, оснащення й обслуговування прокату спортивного інвентарю (з урахуванням потреб гостей).

·           Здійснює контроль продуктивності, пов'язаної з діяльністю анімаційної команди, коректування заходів і запровадження нововведень.

2. Шеф анімації (Substitute for Entertainment Manager (animation chief)):

·           Здійснює розробку графіка роботи анімаційної команди.

·           Складає графік заходів на кожен день, відповідно до зміни сегмента гостей готелю.

·           Здійснює контроль своєчасності виконання запланованих заходів на кожен день.

·           Координує роботу анімаційної команди з обслуговування гостей готелю.

·           Розробляє, замовляє костюми для шоу-програм і тематичних днів.

·           Стежить за станом уніформи, костюмів, при необхідності поповнення, заміни одягу й атрибутів, пов'язаних з роботою анімаційної команди.

3. Спортаніматор (sport animator):

·           Розробляє спортивні програми відповідно до норм фізичної культури.

·           Володіє інформацією про проведені ним спортивні заходи.

·           Залучає гостей до занять спортом.

·           Проводить різні спортивні ігри в оригінальній і розважальній формі, не залишаючи без уваги «новачків», постійно їх консультуючи в правилах і прийомах, що допомагають досягти найкращих результатів у грі.

·           Стежить за спортивним інвентарем.

4. Дитячий аніматор (Mini-club animator):

·           Розробляє дитячі програми на різновікову категорію.

·           Залучає дітей до відвідування «Дитячого клубу» (кімната, обладнана для проводження часу дітей, як дошкільного віку, так і дітей віку початкових класів).

·            Займає дітей:

-                    розважально-пізнавальними іграми,

-                    переглядом дитячих мультиплікаційних і художніх фільмів,

-                    прилучає їх до читання, малювання, ліплення із пластиліну й до різних творчих робіт, що розвивають у дитини кругозір,

-                    розвиває прагнення до пізнання нового.

·           Дитячий аніматор допомагає знайти спільний інтерес між дітьми різного віку від 3-х до 11-ти років, якщо в готелі багато таких дітей, включаючи тинейджерів; дитячий аніматор розбиває їх за віковими групами і залучає до роботи з більш дорослими дітьми тинейджер-аніматора («дорослий» аніматор), а сам займається з молодшими.

·           Проводить «Міні-диско» у вечірній час перед основною шоу-програмою.

Міні-диско - це дитяча дискотека, що проходить під музику, яка відповідає даному заходу.

·           Стежить за інвентарем, закріпленим за «Міні-клубом».

5. Диск-жокей аніматор (DJ animator):

·           Стежить за «музичним фоном» на території готелю.

·           Підбирає «музичний фон» для: бару, ресторану, пляжу й для інших місць у готелі, де повинна звучати фонова музика.

·           Компонує музичний супровід анімаційних програм.

·           Проводить дискотеки як нічні, так і замовлені зі складаннями плей-листа на розсуд замовника.

·           Обслуговує музичний супровід конференцій.

·           Стежить за станом: музичної апаратури, музичного архіву, якнайчастіше обновляючи його.

·           Перебуває в курсі всього, що відбувається в «Музичному світі».

А також серед членів анімаційної команди присутні такі посади: декоратори, дизайнер (ця посада може сполучатися з декоратором або бути додатковою), хореограф-постановник, костюмер.

 

4. Матеріальна база для забезпечення роботи анімаційної служби

Добре організувати роботу анімаційної служби можна тільки за наявності достатньої матеріальної бази. Для проведення шоу-програм, спортивних ігор та інших розважальних заходів необхідно відповідне устаткування й реквізит. Оскільки відпочинок кожен розуміє по-своєму, то й пропозиція повинна бути різноманітною. Чим багатша матеріальна база, тим більшу кількість розваг можна запропонувати.

Матеріальна база для анімаційних програм повинна включати:

·     устаткування для відпочинку на пляжі (водні атракціони, вежі вільного падіння, парасолі, гірки, човни та ін.);

·     устаткування для дитячих майданчиків (гойдалка, каруселі, альтанки, гірки, ігрові й пневматичні атракціони, оформлювальні фігури у вигляді казкових персонажів, надувні карнавальні костюми та ін.);

·     приміщення, меблі й необхідний реквізит та інвентар для міні-клубу (різні настільні ігри, фарби, книжки-розфарбування, пластилін, пазли, ляльки, машинки, кольоровий папір, олівці й т.п.);

·     устаткування для рухливих ігор і тренажерних залів (спортивні тренажери, екстремальні атракціони, мішені, аксесуари для пейнтболу, бадмінтону, футболу та ін.);

·     приміщення, книги й меблі для бібліотеки;

·     приміщення й інвентар для станцій і пунктів прокату човнів, водних велосипедів, лиж та ін.;

·     приміщення, амфітеатр або обладнаний майданчик на відкритому повітрі для проведення масових заходів і розважальних шоу;

·     устаткування, декорації й набір костюмів та реквізиту для сцени;

·     проекційне, звукове, сценічне, світлотехнічне й інше устаткування для проведення шоу, дискотек, конкурсів і змагань;

·     ігрові автомати;

·     устаткування й приміщення для більярда, боулінга, казино (якщо останні передбачені).

Щоб запропонувати туристові повну анімаційну програму, курортні або клубні готелі повинні мати особливу інфраструктуру й більші можливості (тенісні корти, баскетбольні, волейбольні й інші спортивні та ігрові майданчики, паркові атракціони, віндсерфінг, човни, акваланги, басейни, аквапарки, пляжні бари, таверни, кінотеатри, дискотеки, нічні клуби, боулінги-центри, більярдні зали, казино й т.д.). Дизайн цих об'єктів вимагає особливої уваги.

Необхідно дотримуватися правил безпеки. Центри цієї розважальної діяльності повинні розташовуватися недалеко один від одного, від моря й торговельних кутків (барів і закусочних).

Технічні об'єкти для проведення анімаційних програм являють собою складну технічну й соціальну систему, успішне функціонування якої у сфері гостинності залежить від цілої низки чинників: місця розташування, досконалості й надійності устаткування й т.д.

При експлуатації цих об'єктів і систем технічною службою й спеціалізованими організаціями виникає безліч технічних, економічних та організаційних проблем, комплексне вирішення яких повинне починатися ще при проектуванні цих об'єктів, а завершуватися - грамотним та ефективним анімаційним менеджментом.

Для підтримки матеріальної бази в робочому стані необхідно мати господарника, який би стежив за справністю устаткувань та інвентарю, а при необхідності робив ремонт. Основна ж відповідальність за схоронність матеріальної бази лягає на аніматорів, безпосередньо з ними працюючих, для чого необхідно з ними проводити відповідний інструктаж.

Матеріальна база анімаційної служби будь-якого туркомплексу, готелю має потребу в постійному відновленні, але, як правило, через недостачу засобів відбувається це не так часто, як треба. Тому аніматори повинні не тільки самі дбайливо користуватися устаткуванням, реквізитом і костюмами, але й закликати до цього туристів і гостей готелю.

 

Контрольні запитання.

1)      Дайте характеристику структурі анімаційної служби.

2)      На які відділи поділяється штатна структура анімаційної служби?

3)      Які посадові обов'язки в директора служби анімації?

4)      Що повинна в себе включати матеріальна база для анімаційних програм?

 

 

 


Modifié le: Wednesday 7 October 2020, 13:31