Практичне заняття 10 Дитяча анімація

ТЕМА 9. Дитяча анімація

 

ПЛАН

1. Анімація для дітей.

2. Культурний напрямок дозвілля.

 

1. Анімація для дітей

Для організації дитячої анімаційної діяльності використовують не тільки матеріальну базу для дорослої анімації, але й спеціальні спорудження, приміщення й устаткування для дітей. У багатьох туристських комплексах є спеціальне приміщення для дитячої анімації - міні-клуб.

Ціль аніматорів міні-клубу - якомога цікавіше зайняти дітей, щоб дати можливість батькам відпочивати спокійно, не піклуючись про них, їхнє місцезнаходження й безпеку.

Робота аніматорів у міні-клубах має свою специфіку. Насамперед, тут повинні працювати аніматори-професіонали, що мають спеціальну педагогічну підготовку й досвід роботи з дітьми. Аніматори повинні бути людьми добрими, чуйними, товариськими й уважними. Їм доводиться вирішувати міжособистісні конфлікти дітей, направляти їхню діяльність, зацікавлювати, захоплювати. Аніматор повинен забезпечити кожному члену дитячої групи можливість для активної участі у всіх справах, постійно міняючи склад учасників і розподіл ролей у групах.

Анімація в готельному міні-клубі повинна відрізнятися від розваг дітей у школі або дитячому садку своєю святковістю, барвистістю, ефектністю, щоб запам'ятовувалася дітьми надовго, тому важливо ретельно підбирати цікаві ігри, розваги, конкурси й часто міняти їх. Необхідно продумувати альтернативні заходи на випадок поганої погоди або яких-небудь інших непередбачених обставин. Програми для дітей повинні бути диференційовані за віком (від 3 до 6 років, від 6 до 9 і від 9 до 12 років) і складені з урахуванням особливостей даного віку.

Пропонується коротка характеристика вікових особливостей.

Діти молодшого віку допитливі, рухливі, активні, але швидко стомлюються, тому необхідна швидка зміна діяльності. У дітей цього віку великий авторитет старших, вони намагаються у всьому наслідувати їм, із задоволенням грають, малюють, ліплять. Однак треба пам'ятати, що за ними треба стежити дуже уважно, оскільки вони швидко стомлюються, перегріваються й переохолоджуються. Вони мало що знають і вміють. Особливо уважно треба стежити за їхніми іграми на воді.

Діти середнього віку відрізняються підвищеною збудливістю, емоційністю й навіть конфліктністю. Вони легко захоплюються грою, змаганням, творчою справою. Однак важливо утримати цей інтерес яскравими заходами, цікавими справами.

Діти підліткового віку за характеристикою поводження одночасно більше цікаві й складні. У цьому віці починається статеве дозрівання, іде перебудова всього організму. Ця категорія дітей хоче здатися всім оточуючим дорослими, однак інтереси й можливості поки ще дитячі. Підлітки мають потребу в діяльності, щоб витратити свою невгамовну енергію. Однак часто пропозиції старших сприймають скептично, тому захопити їх набагато складніше. Зате вони із задоволенням танцюють на дискотеках, спілкуються з однолітками, беруть участь у конкурсах краси й інших заходах. Підлітків потрібно включати в розробку заходів, підготовку й проведення ігор і змагань, довіряючи їм роль лідера.

Відповідно до віку можуть пропонуватися різні форми проведення дозвілля: бесіди, вікторини, дискотеки, карнавали, конкурси (ерудитів, дівчаток, хлопчиків, загадок, пісень, малюнків, виробів і т.д.), концерти, мастерилки, олімпіади, пікніки, змагання, турніри, шоу, екскурсії й т.д.

Декілька днів відпочинку можна зробити тематичними. У такий день всі заходи дозвілля повинні присвячуватися одній темі. Деякі анімаційні заходи для дітей доцільно проводити разом з батьками. Наприклад, непогано по закінченні відпочинку показати батькам, чому навчилися діти за час відпочинку - улаштувати концерт, конкурс, шоу або інший заключний захід, який можна зняти на фото - і відеоплівку й вручити як призи або подарунки батькам.

Щоб дітям було цікавіше й веселіше, ведучі можуть переодягатися в костюми клоунів, піратів, індіанців і т.п. Аніматори міні-клубу займаються також підготовкою й проведенням дитячих шоу. Репетиції починаються за тиждень. Головне - задіяти всіх бажаючих, але нав'язувати дітям щось, якщо вони цього не хочуть, не можна. Багато дітей займаються в танцювальних, спортивних, музичних гуртках за місцем проживання й мають готові номери. Це полегшує роботу аніматорів. Тим дітям, в яких немає спеціальної підготовки, пропонуються танці з легкими рухами. Діти охоче виконують пісні під фонограму, пародіюючи знаменитих співаків. Наприкінці шоу на сцену запрошують усіх дітей, вони виконують клубний танець, після чого їм вручають великий торт.

Підготовка до заключного анімаційного заходу вимагає багато часу, сил, енергії, але зате й віддача від нього величезна, оскільки батьки з великим задоволенням спостерігають за виступами своїх чад, які подорослішали, засмагли, навчилися грати на сцені, танцювати або таких, що освоїли які-небудь інші вміння і навички. Батьки завжди будуть задоволені проведеним відпочинком, якщо він сподобався дитині.

Діти теж одержують додаткову мотивацію, довідавшись, що їм довірять виступати на сцені, як справжнім артистам, у гарних костюмах, що вони будуть змагатися й зможуть показати свої вміння, після чого ще будуть нагороджені подарунками, призами й симпатією глядачів.

Оскільки велике значення в анімаційних програмах для дітей мають тематичні дні й підготовка до них, зупинимося докладніше на одному з них.

Тематичний день «Цирк»

Заходи першої половини дня. Хлопці малюють портрети, майструють костюми для:

а) левів (смужка картону за розміром шиї дитини обклеюється гофрованим папером жовтого або коричневого кольору,  потім вішається на шию дитини як жабо);

б) клоунів (картон у формі петлі розміром 15х30см розмальовують і прикрашають аплікаціями);

в) важкоатлетів (до ціпка за допомогою скотчу або нитки прикріплюють дві повітряних кулі);

г) танцюристів на канаті й акробатів (з гофрованого паперу, смужки картону (за розміром талії дитини) роблять спідниці, прикрашають їх аплікаціями також із гофрованого паперу всіх кольорів і пов'язують на талію дитини);

д) мішечки для жонглерів (шматочки прозорої плівки 20х20см наповнюють піском і формують кульки, загортають кожну з них у шматок матерії 25х25см і закріплюють (кульки повинні бути однакового розміру).

Заходи другої половини дня. Два аніматори, переодягнені в клоунів, приходять у міні-клуб і показують дітям трюки. Аніматор, що виконує роль директора цирку, запрошує всіх на циркову виставу. Він радісно вітає всіх учасників і розповідає зміст та послідовність програми циркової вистави.

Відкриття цирку. Гра «Буря-вогонь-вода» у виконанні левів і клоунів. Усі діти бігають по колу, потім аніматор кличе, наприклад, клоунів і всі клоуни сідають на землю або лягають на живіт і т.д. Діти одночасно розучують свої ролі. Аніматор по черзі викликає кожного актора й запрошує його що-небудь виконати.

Уся команда циркових артистів співає, танцює й шумить на весь клуб, щоб привернути увагу до циркової вистави. Все це транслюється по радіо. Шеф-аніматор у цирковій виставі виконує роль конферансьє. Він повідомляє виступ учасників і запрошує їх на арену.

Леви стрибають через обруч. Директор цирку (аніматор) тримає обруч і запрошує дітей стрибати через нього й демонструвати трюки. Важкоатлети піднімають штанги, які змайстрували самі, і показують пози культуристів. Клоуни перевертаються й жонглюють. Танцюристи на канаті балансують з парасолькою або ціпком у руках. Акробати стрибають і ходять колесом. Після вистави в міні-клубі організовується святковий стіл.

Підготовчі заходи. Аніматор попереджує працівників кухні про готування святкової їжі, по радіо повідомляє про майбутню циркову виставу.

Необхідний реквізит: декоративна косметика або акварельні фарби, смужки з гофрованого паперу, смужки з картону, нитки, аркуші гофрованого паперу розміром 15х30см, тканина або серветки й поліетиленові мішечки, пісок, ціпок, штанга, жердина, надувні кулі, канат і гімнастичні мати.

 
2. Культурний напрямок дозвілля
 Основами культурнї анімації туристського обслуговування на дозвіллі в готелях є:
·            комплексний підхід до організації заходів;
·            воля вибору цих заходів;
·            театралізація: використання різноманітних прийомів і всіх видів мистецтва (живопис, музика, література), при цьому хід події визначається сценарієм;
·            персоніфікація.
 До традиційних форм організації таких заходів відносять:
·            карнавал (народне гуляння у вигляді вуличного ходу, параду, маскараду);
·            раут (збори людей, без танців);
·            банкет (масові збори людей, в основі якого - рясне частування);
·            містерія (театралізована постановка п'єси релігійного змісту);
·            раус (захід щодо закликання глядачів перед  презентаціями, культурними програмами дозвілля);
·            церемонія (культовий побожний /державний/ акт, що проводиться в строгому порядку /церемоніали/);
·            шоу-вистави, масове видовище.
Для того, щоб вдало скласти розважальну програму для готелю, необхідно визначитися з низкою критеріїв, а саме: 
·            жанром, при якому створюється особлива атмосфера й відчуття для глядачів (драма, клоунада, мюзикл і т.д.). При цьому номери й фрагменти  повинні сполучатися таким чином, щоб склалася єдина картина й зв'язана структура елементів даної вистави;
·            назвою даного show, що створює настрій і розкриває його суть;
·            сценарним планом, в якому позначений перелік елементів, фрагментів, подій у процесі їхнього розвитку, персонажів, їхні відносини й рух. Обов'язково повинна бути зав'язка, кульмінація й розв'язка;
·            сценарієм, тобто деталізацією пунктів сценарного плану, а також робота над літературною частиною -  проробленням монологів і діалогів, вивченням мовного стилю;
·            режисерським планом - переклад літератури на мову дії (якщо це постановка за мотивами літературного твору), складання й координація безперервного діючого ланцюжка, і робота з технікою, світлом і звуком.
Крім цього, важливо - де буде розігруватися дане дійство (на літньому майданчику, у барі, біля басейну), визначитися з темпом, ритмом, включенням ефектних моментів і репетиційним періодом.
Вечірні вистави є головною частиною розважальної програми готелю. Вони повинні бути  дуже різноманітні за змістом, постановкою, костюмами і цікаві для всіх відпочиваючих. Як правило, в них беруть участь усі аніматори. Організатори прагнуть зробити кожну виставу яскравою, барвистою, такою що запам'ятовується, у кожній з них повинна бути своя ізюминка.
І за формою вечірні шоу бувають найрізноманітними: це й невелика побутова сценка, розіграна акторами-аніматорами, і серйозна театралізована вистава, у якій можуть взяти участь глядачі із залу, гості, заздалегідь запрошені на ту або іншу роль.

От лише деякі варіанти шоу, рекомендовані для організації культурних програм дозвілля.

Жива музика. Вечірня програма включає шоу, живу музику, бінго, кіно, дискотеку (для такого виду розваги необхідний множинний набір апаратури).

Карнавал. Перед від'їздом гостей проводиться карнавал, під час якого можна зняти на відео всю команду аніматорів у карнавальних костюмах. Оскільки зйомка всіх інших шоу заборонена, карнавал дає гостям можливість привезти додому відеофільм про їхній відпочинок у готелі.

Для того, щоб поліпшити атмосферу свята й залучити до нього більше уваги, на нього запрошуються й діти. Батьки можуть знімати своїх дітей у карнавальних костюмах.

Тисяча й одна ніч  (Турецька ніч).  Постановка за мотивами східних казок з використанням східного колориту, музики й танців.

Шоу Коперфільда. Невеликі сценки з елементами пантоміми,  клоунади, з показом фокусів.

Moulin Rouge. Вистава на основі французького кабаре «Moulin Rouge».

Notre-Dame  de Paris. Театралізована постановка за мотивами роману В.Гюго «Собор Паризької богоматері».

Шоу за участю відпочиваючих. З відпочиваючих набирають бажаючих брати участь у шоу й проводиться з ними репетиція. Для цього попередньо підготовляється майданчик на пляжі, установлюються шезлонги для відпочиваючих і т.д. Під час шоу проводяться конкурси, влаштовується салют.

 

Контрольні запитання.

1)      Які існують різновиди ігор? Охарактеризуйте їх.

2)      Яке значення має гра для дорослих і дітей?

3)      Що є основою культурної анімації туристського обслуговування на дозвіллі?

4)      Що лежить в основі спортивної анімації?

5)      Які особливості організації дитячої анімаційної діяльності?

6)      Дайте коротку характеристику віковим особливостям.

7)      Прокласифікуйте ігри за змістом (наведіть приклади таких ігор).

 

 

 

 


Последнее изменение: Wednesday, 7 October 2020, 13:47