Стислий опис курсу
СТИСЛИЙ ОПИС КУРСУ
Метою вивчення навчальної дисципліни «Дослідження операцій та математична економіка» є оволодіння системними знаннями з основних теоретичних положень та методів складання математичних моделей задач дослідження операцій й математичної економіки, їх аналізу, розв'язання й використання, а також вироблення навичок прийняття рішень у практичній діяльності на основі методології та методів теорії дослідження операцій та математичної економіки.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Дослідження операцій та математична економіка» є:
● оволодіння студентами базовими теоретичними знаннями з визначення типу та побудови математичних моделей задач дослідження операцій й математичної економіки;
● набуття вмінь та практичних навичок використання математичних методів, отримання розв’язків стосовно задачі, що розв’язується, та розробки власних рекомендацій;
● набуття вмінь та навичок щодо проведення обчислювальних експериментів, порівняння результатів експериментальних даних і отриманих розв’язків;
● оволодіння студентами знаннями щодо оцінювання внутрішніх і зовнішніх чинників впливу на остаточний та/або оптимальний розв’язок;
● оволодіння знаннями та набуття навичок з використання та розроблення програмного забезпечення аналізу та розв’язання задач дослідження операцій й математичної економіки.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
знати:
- основні поняття, види та типи задач дослідження операцій та математичної економіки;
- характеристики економічної динаміки;
- формальні моделі задач дослідження операцій та математичної економіки та методику їх побудови;
- основні моделі динаміки мікро- та макроекономічних об’єктів та процесів;
- принципи аналізу моделей;
- класифікацію та етапи реалізації методів аналітичного та чисельного розв’язання задач;
- функції корисності та функції попиту, методи їх побудови та аналізу;
- методику складання та розв’язання задачі споживчого вибору у різних формулюваннях;
- виробничі функції та функції виробничих витрат, методи їх побудови та аналізу;
- основні задачі оптимізації виробництва;
вміти:
- обирати методологію побудови та будувати формальні і змістовні моделі досліджуваних об’єктів та процесів мікро- та макрорівней;
- будувати виробничі функції, функції корисності та попиту, здійснювати їх аналіз;
- складати та розв’язувати задачі дослідження операцій та математичної економіки у різних формулюваннях;
- застосовувати математичні моделі для аналізу економічних показників;
- проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати, отримані за експериментальними даними;
- проводити аналіз отриманих розв’язків, оцінювати внутрішні і зовнішні фактори впливу на отримані розв’язки та робити відповідні висновки;
- використовувати інформаційні технології дослідження і розв’язання конкретних задач.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
КЗ 1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
КЗ 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
КЗ 3 Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності.
КС 5 Здатність оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем.
Програмні результати навчання:
ПР 2 Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій.
ПР 11 Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження.