Підсумковий контроль з курсу
Питання до підсумкового контролю з навчальної дисципліни
«АКТУАЛЬНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОТВОРЕННЯ В НОВІТНІЙ ІСТОРІОГРАФІЇ»:
1.Проаналізуйте основні концепції зарубіжних дослідників в галузі націогенезу.
2.Порівняйте марксистські підходи до націотворення з концепціями сучасних українських дослідників.
3.Визначте вклад О.Оглоблина в дослідження українського націогенезу.
4.Охарактеризуйте основні підходи до визначення поняття «нація».
5.Етнос і нація: співвідношення категорій.
6.«Модерна» та «домодерна» нація: проблеми визначення та дослідження.
7.Охарактеризуйте основні підходи до проблеми типології націй.
8. Охарактеризуйте основні підходи до визначення поняття «нація».
9.Охарактеризуйте особливості модернізаційних змін у південноукраїнському регіоні (ХІХ ст. – 1914 р.).
10. Наскільки глибоко процеси модернізації охопили українську більшість населення південноукраїнського регіону.
11. Охарактеризуйте процеси «соціальної мобілізації» у південноукраїнському регіоні в ХІХ – на початку ХХ ст.
12. Охарактеризуйте регіональні особливості процесу формування української модерної нації в ХІХ – на початку ХХ ст. (на прикладі південноукраїнського регіону).
13. Охарактеризуйте регіональні особливості процесу формування української модерної нації в умовах Українських визвольних змагань початку ХХ ст. (на прикладі південноукраїнського регіону).
14. Назвіть основні етапи формування української модерної нації та визначте особливості кожного з них.
15. Розкрийте суперечливий вплив Першої світової війни на модернізацію південноукраїнського регіону й особливості націотворення на його території.
16. Яка модель націотворення (етнічна (етно-генетична) чи політична (територіально-політична)) формувалася в Україні в роки Українських визвольних змагань початку ХХ ст.
17. Яка модель націотворення (етнічна (етно-генетична) чи політична (територіально-політична)) формувалася на українських землях на початку ХХ ст.
18. Чи продовжився процес формування української нації в умовах СРСР?
19. Як, на Вашу думку, чи об’єдналось населення південноукраїнського регіону навколо «української ідеї» в роки Українських визвольних змагань початку ХХ ст.? В чому полягала для них «українська ідея» в ті роки.
20. Проаналізуйте етносоціальні зміни у південноукраїнському регіоні в роки Першої світової війни. Чи зупинила війна процеси націотворення?
21. Чи існував соціокультурний розкол між містом і селом у (ХІХ ст. – 1917 р.)? Проаналізуйте як вплинули революційні роки на ці процеси.
22. Доведіть, що в добу Центральної Ради на території українських губерній відбулася інтенсифікація процесів націотворення.
23. Охарактеризуйте регіональні особливості процесу формування української модерної нації в роки Українських визвольних змагань початку ХХ ст. (на прикладі південноукраїнського регіону).
24. Охарактеризуйте зміни у ставленні до української ідеї, які відбулися в 1918–1921 рр. у махновському середовищу.
25. Охарактеризуйте основні етапи українського національного відродження ХІХ ст. Як цей процес пов'язаний з процесами українського націотворення?
26. Охарактеризуйте концепцію українського націогенезу І.Лисяка-Рудницького.
27. Охарактеризуйте концепцію українського націогенезу прихильників модерністської теорії.
28. Охарактеризуйте концепцію українського націогенезу прихильників примордіолістської теорії.
29. Охарактеризуйте концепцію українського націогенезу Я.Грицака.
30. Теоретичні розробки О.Оглоблина щодо «довгого» ХІХ ст. та українського націотворення в сучасній історіографії.
31. Охарактеризуйте концепцію українського націогенезу Я.Ісаєвича та Я.Дашкевича.
32. Проаналізуйте основні концепції українських дослідників в галузі націогенезу.