Лабораторне заняття 2.1 Використання мультимедійних технологій у освітньому процесі

1. Використання мультимедійних технологій у освітньому процесі

Впровадження мультимедіа технологій у освітні процеси є одним із ключових моментів інформатизації освіти. В даний час мультимедіа технології відносяться до одного з перспективних напрямків, що найбільш динамічно розвиваються. інформаційних технологій.

Актуальність застосування мультимедіа технологій в освітньому процесі обумовлена тим, що на сучасному етапі нашого суспільного розвитку відбувається інформатизація суспільства та поширення глобальної комп'ютерної мережі Інтернет.

Комп'ютерні технології на сьогоднішній день стали вже невід'ємною частиною життя багатьох учнів. Вони часто сприймають їх із значно більшим інтересом, ніж звичайний шкільний підручник.

Використання інформаційних технологій дають велику міру засвоєння матеріалу учнями.

Інтерактивність є дуже важливою складовою мультимедіа. Люди запам'ятовують лише 20% того, що вони бачать, та 30% того, що вони чують. Також запам'ятовується 50% того, що бачать і чують, і цілих 80% того, що вони бачать, чують та роблять одночасно.

Основними цілями застосування мультимедіа є перехід від знаньової педагогіки до компетентнісної, розвиток творчих здібностейучнів через інтерактивність яка відкриває перед учнями великі пізнавальні здібності.

Знання в суспільстві все більшою мірою стають товаром і, як будь-який товар, вимагає хорошої упаковки та відповідних способів поширення.

Комп'ютеризоване навчання з урахуванням технології мультимедіа неспроможна замінити людини-викладача, але може доповнити і вдосконалити діяльність викладача, особливо у галузях, у яких розвиваються самостійність, творче мислення.

Інформатизація сучасного суспільства, впровадження інформаційних технологій у систему освіти тягне у себе переосмислення процесу навчання. Людство вступило у XXI століття новому етапі свого розвитку - етапі інформаційного суспільства. Сучасні інформаційні технології дозволяють якісно змінити підходи до навчання, забезпечуючи розвиток комунікативних, творчих та професійних знань студентів, їх потреб у самоосвіті та саморозвитку.

При традиційному способі викладання з покроковими поясненнями та коментарями біля дошки дій процес навчання позбавляється наочності, при цьому не завжди вдається активізувати діяльність студентів під час заняття. Виникає необхідність у розробці нових методик та технологій навчання, що ґрунтуються на використанні інформаційних та зокрема мультимедійних технологій. Мультимедійні засоби навчання, відбиваючи принципи наочності та доступності, надають комплексний вплив на учня, дозволяють інтенсифікувати процес навчання.

Слід зазначити, що з умовою впровадження мультимедійних технологій у процес навчання є наявність спеціально обладнаних аудиторій з мультимедійним проектором, комп'ютером, екраном.

У навчанні студентів під час читання лекцій та проведення практичних занять використовуються інформаційні технології, які розкривають широкі можливості для представлення матеріалу з безліччю мультимедійних ресурсів, таких як малюнки, візуальні моделі, представлення графічної інформації, які корисні при поясненні окремих фрагментів теми.

Застосування технологій мультимедіа у процесі підвищує мотивацію до вивчення предмета, т.к. використовується нова для студентів форма представлення матеріалу; збільшує ефективність сприйняття досліджуваних тим, що незмінно робить ефективніше навчання загалом; сприяє більш якісному засвоєнню та кращому запам'ятовування навчального матеріалу.

Найчастіше у навчанні застосовуються мультимедіа технології за такими напрямами:

Інтерактивна дошка;

Система інтерактивного опитування;

Різні освітні програми;

Мультимедійний екран;

Мережеві освітні програми;

Імітаційні технології;

Діагностичні комплекси.

При використанні інтерактивної дошки звичайний урок стає більш ефектним, підвищується динамічність уроку, відкривається можливість відео дії та відео взаємодії, наприклад, можливість оперативного отримання інформації з оновлюваних сайтів компаній автовиробників через мережу Інтернет. Іншими словами, викладач, використовуючи мінімальні зусилля зі свого боку, може постійно перебувати в інформаційному полі будь-якої галузі. Ще однією перевагою інтерактивної дошки є можливість бездротової взаємодії з комп'ютером завдяки функції Bluetooth інформація, що вводиться за допомогою інтерактивної дошки, заноситься в пам'ять комп'ютера. Ці ж функції можуть виконувати інтерактивні планшети, встановлені в інших кабінетах. Відеоконференція, що проводиться з використанням інтерактивної дошки, дозволяє обмінюватися інформацією, що вводиться з різних комп'ютерів у режимі реального часу, незалежно від розташування учасників.

Часто викладачі використовують систему інтерактивного опитування, що складається з бездротових пультів, що знаходяться у кожного учня на столі, дозволяє проводити миттєвий моніторинг освоєння учнями матеріалу, що вивчається. Можливості системи різноманітні:

ѕ загальне опитування;

ѕ мотиваційне опитування на швидкість, що реєструє тільки першого учня, що правильно відповів.

визначення бажаючого відповісти на поставлене питання при усному опитуванні. Це дозволяє уникнути хорових відповідей учнів.

Система дозволяє вести усі журнали всіх учнів. Викладачеві відомо яку тему, який учень погано усвідомив. Є можливість диференційованої перевірки рівня засвоєння матеріалу та індивідуальності підходу до кожного учня.

Таким чином, опитування стає більш живим і за короткий проміжок часу об'єктивну оцінку отримують учні групи.

Кабінети можуть бути обладнані інформаційною комп'ютерною технікою, сканером, принтером, цифровим фотоапаратом та відеокамерою, що дозволяють перенести інформацію з періодичних друкованих видань, рідкісної наукової літератури в інформацію зручну для роботи викладачів та учнів, це дозволяє не чекати поки будуть, випущені навчальні посібники та плаки новин автомобілебудування.

Застосування інформаційних технологій дозволяє перенести зображення дрібних та нових деталей автомобіля в інформаційний каталог документів, який дає можливість подальшого використання в навчальному процесі.

Або ще більш продуктивно запис динамічного принципу роботи, будь-якого вузла автомобіля або порядок виконання технологічних процесів технічного обслуговування та ремонту автомобіля. За допомогою комп'ютера отримана інформація класифікується на теми навчального планупостійно поповнюючись.

Відеопроектор дозволяє відтворити цю інформацію. Ніякого порівняння з демонстрацією дрібного натурального зразка не кажучи тим більше про навчальний плакат.

Електронну пошту викладачі часто використовують як метод спілкування.

Якщо у викладача є своя електронна адреса, яка відома всім учням, то вони можуть, зв'язуються з ним, ставити запитання, наприклад, під час підготовки до іспиту.

Також електронна пошта використовується як джерело інформації. Наприклад, оформивши підписку на безкоштовні електронні журнали, викладач може на свою електронну пошту, без зайвої трати часу та довгих пошуків, отримувати яскраві, свіжі, відібрані матеріали зі світу новин з цікавого предмета.

Так само у багатьох навчальних закладах вводяться системи, завдяки яким учні при вступі отримують свою індивідуальну електронну адресу, яка відображає поточний стан успішності.

В освітньому процесі використовуються різні електронні підручники

Використання електронних підручників на уроках та у позаурочний час дозволяє:

досягати оптимального темпу роботи учнів, тобто індивідуальний підхід;

учні стають суб'єктом навчання, оскільки програма вимагає від них активного управління;

ѕ діалог з програмою набуває характеру облікової гри, це у більшості учнів викликає підвищення мотивації до навчальної діяльності;

ѕ пом'якшувати або усувати протиріччя між зростаючими обсягами інформації та рутинними способами її передачі, зберігання та обробки.

Кожен учень входить у програму під своїм ім'ям. І зі списку тем програми навчання можна вибрати теоретичний мінімум, практичні завдання, самоконтроль та комп'ютерний контроль.

Освітні програми, будучи мультимедійним посібником, дозволяють підвищити рівень самостійності учнів, викладач лише координує дії учня. При необхідності студент може повернутися назад до незрозумілої теми.

Підвищений інтерес до мультимедійних технологій, впровадження таких технологій в освіту призвів до того, що багато викладачів освоюють інструментарії створення мультимедіа контенту та навчальних мультимедіа продуктів. Зауважимо, що викладачі часто не є програмістами. Саме це все призвело до появи нового класу програм, що дозволяють розробляти мультимедіа-продукти, і не орієнтовані на програмістів.

Підсумовуючи вищесказане, можна зробити такі висновки про застосування мультимедіа технологій.

Підвищується мотивація учнів до навчальної діяльності.

Предмети спеціалізованих дисциплін є одними з основних при отриманні знань за фахом. Тому від того, наскільки якісними знаннями опанує учень, залежатиме його кваліфікація.

Застосування тестових технологій дозволяє проводити проміжну та підсумкову атестацію. Метою тестування є самодіагностика, перевірка засвоєння нового матеріалу, базового рівня. Інтерактивне тестування привабливіше учнів, ніж бланковое, результат вони бачать відразу. Це призводить до збереження психіки дитини, так вона бачить не суб'єктивну оцінку вчителя з якою не завжди згоден, а об'єктивну оцінку комп'ютера, з якою складно не погодитися.

Використовуючи роздруковані результати опитування, викладачеві відомо, яке питання, який учень погано відповів. Педагог може провести корекцію у своєму уроці. Є можливість диференційованості перевірки рівня засвоєння матеріалу та індивідуальності підходу до кожного учня. Це дозволяє судити про ефективність використовуваних викладачам методів. Мета опитування як перевірити знання, а й поглибити, розширити, узагальнити їх. Змусити учнів думати, узагальнювати, робити висновки. Перевірка знань з допомогою тестових інформаційних технологій розвиває розумові здібності учнів, активізує їх мислення.

Ще одна з переваг використання мультимедіа це самостійне отримання учнями додаткових знань.

Остання зміна: Saturday 29 January 2022 21:17 PM