Наукові публікації

  1. Терно С. Технологія формування історичних понять в учнів 9-го класу загальноосвітньої школи: Посібник для вчителя. -- Запоріжжя: ВСВСДГО, 2001. -- 60 с. (Technology_concepts-2001.pdf)

  2. Терно С. Технологія формування історичних понять в учнів 9-го класу загальноосвітньої школи: Посібник для вчителя. -- 2-е вид. -- Запоріжжя: Просвіта, 2002. -- 72 с. (Technology-2002.pdfTehnologiya.zip)

  3. Терно С. Технология формирования исторических понятий у старшеклассников // Сучасні проблеми науки та освіти. Матеріали 3-ї міжнародної міждисциплінарної конференції 1-9 травня 2002 р., м. Ужгород / Харків: Українська Асоціація "Жінки в науці та освіті”, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Ужгородський національний університет, 2002. - С. 152-153. (Technology.rar)

  4. Терно С. Нові підходи у вивченні історії: прогрес в науці чи шлях в нікуди? // Історія в школах України. - 2003. - № 1. - С. 45-49; № 2. - С. 45-51. (New_approches_History.pdfNovipidhody1.rar.rar)

  5. Терно С. Нові підходи у вивченні історії: прогрес в науці чи шлях в нікуди? // Історія в школах України. - 2003. - № 2. - С. 45-49; № 2. - С. 45-51. (New_approches_History2.pdfnovi_pidhody_2.rar )

  6. Терно С. Історичні поняття: структура і способи визначення // Історія в школах України. - 2003. - № 3. - С. 36-37. (Istorychni_ponyattya.pdfIstorycghniponyattya.rar )

  7. Терно С. Ознайомлення учнів із системою понять історичних курсів (Класифікації та шляхи формування понять) // Історія в школах України. - 2003. - № 4. - С. 24-26.(Oznayomlennya_ponyattya.pdfOznayomlennyauchiv.rar )

  8. Терно С. Як підвищити ефективність навчання? (Науково-технологічні засади формування історичних понять) // Історія в школах України. - 2003. - № 5. - С. 21-26. (Yak_pidvyschity_efektyvnist_navch.pdfyakpivyschytyefektyvnist.rar ) 

  9. Терно С. Підручник з історії сьогодні: стан і перспективи // Історія в школах України. - 2004. - № 1. - С. 6-8. (Pidruchnik_syogodni.pdfpidruchnyk_syogodni.rar

  10. Терно С. Як обрати підручник? (поради вчителю) // Історія в школах України. - 2004. - № 5. - С. 17-19. (Yak_obraty_pidrychnyk.pdfyak_obraty_pidruchnyk.rar)

  11. Терно С. Вони грають зовсім не так, або постмодернізм у сучасній українській історіографії // Генеза: політологія, історія, філософія. - 2004. - № 1. - С. 92-111. (Postmodernism.pdfpostmodernizm-1.rar postmodernizm-2.rar ) 

  12. Терно С. Дидактика історії чи методика навчання історії? // Історія в школах України. - 2004. - № 6. - С. 25. (Didactic_or_Methodology.pdfdydaktyka_istorii.rar )

  13. Терно С. Методичний апарат підручника: яким вимогам він повинен відповідати? // Історія в школах України. - 2004. - № 7. - С. 17-20 (Methodical_apparat.pdfmetodychnyj_aparat.rar )

  14. Терно С. Як підвищити вмотивованість вивчення історії? // Історія в школах України. - 2004. - № 8. - С. 22-26.(Yak_pidvyschity_vmotyvovanist.pdf;yak_pidvyschyty_vmotyvovanist.rar )

  15. Терно С. Складові ефективного навчання, або Що потрібно знати вчителю про пізнавальні процеси учнів? // Історія в школах України. - 2005. - №. 4. - С. 8-11. (Skaldovi_efectyvnogo_navchannya.pdfskladovi_efektyvnogo_navchannya.rar

  16. Terno S. Les Ukrainiens ne sont pas Russes? // d'Outre-Terre revue francaise de geopolitiqu. - (Paris) - 2005. - № 12. - P. 249-252 (французькою мовою). (TERNO_OT12.pdf)

  17. Терно С. Проблемні задачі з історії для старшокласників: Дидактичний посібник для учнів 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закл. - Запоріжжя: Просвіта, 2006. - 32 с. (Problemni_zadachi_starshokl_2006.pdfProblemni_zadachi-2006.rar

  18. Терно С. Зовнішнє оцінювання з історії: чи завжди добрі наміри приводять до очікуваних позитивних результатів? // Історія в школі. - 2006. - № 10. - С. 18-22.(Zovnishne_otsinyuvannya1.pdfZovnishne_otsinyuvannya_1.rar)

  19. Терно С. Зовнішнє оцінювання з історії: чи завжди добрі наміри приводять до очікуваних позитивних результатів? // Історія в школі. - 2006. - № 11. - С. 9-14. (Zovnishne_otsinyuvannya2.pdfZovnishe_otsinyuvannya_2.rar

  20. Терно С. О. Проблема нації в сучасних українських підручниках з історії // Наукові праці історичного факультету Запорізького державного університету. - Запоріжжя: ЗНУ, 2006. - Вип. ХХ. - С. 464-469.(Problema_natsii.pdfTerno_NPIFZNU_XX.rar

  21. Терно С. Критичне мислення: чергова мода чи нагальна потреба? // Історія в школах України. - 2007. - №. 4. - С. 13-15.(KM_chergova_moda.pdfCritical_thinking.rar)

  22. Терно С. Історичне мислення: як його розвивати? // Історія в школах України. - 2007. - №. 5. - С. 8-12.(Istorychne_myslennya_yk.pdfHistorical_thinking.rar

  23. Терно С. Науково-методичні засади розвитку критичного мислення учнів у процесі вивчення історії // Концептуальні засади сучасної шкільної історичної освіти. Збірник документів і наукових праць / За ред. К.О. Баханова. - Бердянськ: БДПУ, 2007. - С. 235-240.(Naukovo-metod_zasady.rar

  24. Терно С. Чи навчені наші учні мислити критично? // Історія в школах України. - 2007. - № 7. - С. 18-23.(Chi_navcheni_uchni.pdfChi_navcheni_uchni.rar

  25. Терно С. Зовнішнє оцінювання з історії: стандарт сірості в освіті? // Дзеркало тижня. - № 41 (670) 3 -- 10 листопада 2007 (Зовнішнє оцінювання

  26. Терно С. Методика розвитку критичного мислення: досвід експериментального дослідження // Історія в школах України. - 2007. - № 9-10. - С. 3-11 (Metodika_KM_dsvid_experiment.pdfForming_experiment.rar

  27. Терно С. О. Розвиток критичного мислення старшокласників на уроках історії // Наукові праці історичного факультету Запорізького державного університету. - Запоріжжя: Просвіта, 2007. - Вип. ХХІ. - С. 483-487. (Rozvytok_KM_na_urokah.pdfCritical_thinkingZNU.rar

  28. Терно С. Суспільні відносини // Громадянська освіта: Теорія і методика навчання. - Київ: ЕТНА-1, 2008. - С. 25-30. (TTG_main1.pdf07_a003-1.rar

  29. Терно С. Соціальні норми // Громадянська освіта: Теорія і методика навчання. - Київ: ЕТНА-1, 2008. - С. 31-39 (TTG_main2.pdf08_a004-1.rar

  30. Терно С. Методика формування громадянознавчих понять // Громадянська освіта: Теорія і методика навчання. - Київ: ЕТНА-1, 2008. - С. 118-125. (TTG_main3.pdf;19_a015-1.rar

  31. Терно С. Суспільні відносини: сучасний погляд на проблему // Історія в школах України. - 2008. - № 1. - С. 19-23. (Suspilni_vidnosunu.pdfsocial_relation.rar

  32. Терно С. Забобони й стереотипи: що слід про них знати викладачу громадянознавчих курсів // Історія в школах України. - 2008. - № 2. - С. 17-21 (Zabobony_i_sterotypy.pdfZabobony_i_sterotypy.rar

  33. Терно С. Конфлікт: це добре чи погано? (Як вивчати конфлікти у громадянській освіті) // Історія в школах України. - 2008. - № 3. - С. 17-23 (Koflikt_tse_dobre_chi_pogano.pdfConflict.rar

  34. Терно С. Розвиток мислення учнів під час вивчення шкільного громадянознавчого курсу // Історія в школах України. - 2008. - С. 11-17. (thinking_developing_civic.pdfthinking_developing.rar

  35. Терно С. Проблемні задачі з історії для старшокласників: Дидактичний посібник для учнів 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закл. - Вид. 2-е, доопр. та допов. - Запоріжжя: Просвіта, 2008. - 32 с. (Terno_Problem_tasks-10-11_2008_.pdf

  36. Терно С. Полікультурна освіта: чи потрібна вона Україні? // Історія в школах України. - 2008. - № 9. - С. 15-20. (Polikulturna_osvita.pdfPolikulturna_osvita.rar

  37. Терно С. Розвиток критичного мислення старшокласників на уроках історії // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). - № 4. - Бердянськ: БДПУ, 2008. - С. 5-13 (Rozvytok_KM_starshoklasnykiv_ber.pdf;Development.rar

  38. Громадянська освіта: Теорія і методика навчання. - Київ: ЕТНА-1, 2008. - 174 с. (TTG_main.pdfTTG_main_part1.rarTTG_main_part2.rar

  39. Терно С. Як знайти виважений спосіб викладання національної ідентичності та культурної різноманітності в шкільному курсі історі? // Історія в школах України. - 2009. - № 1-2. - С. 4-8 (Identity.pdfIdentity.rar

  40. Терно С. Пробне незалежне оцінювання з історії України - 2009 (як готувати учнів до ЗНО) // Історія в школах України. - 2009. - № 3. - С. 14-17. (Trial_testing.pdf;Trial_testing.rar

  41. Терно С. Актуальні проблеми зовнішнього незалежного оцінювання та сучасної тестології // Історія в школах України. - 2009. - № 4. - С. 9-13. (Actual_problems.pdf;Actual_problems.rar

  42. Терно С. "Банківська" модель освіти і ЗНО // Дзеркало тижня. - № 20 (748) 6 -- 12 червня 2009. - С. 12 (Банківська модель

  43. Терно С. Критичне мислення - сучасний вимір суспільствознавчої освіти / С. О. Терно. - Запоріжжя: Просвіта, 2009. - 268 с. (Terno_monograph.pdf;Terno_monograph_part1.rarTerno_monograph_part2.rarTerno_monograph_part3.rarTerno_monograph_part4.rar

  44. Терно С. Методика розвитку критичного мислення учнів 6-7 класів на уроках історії // Історія в школах України. - 2009. - № 7-8. - С. 12-16. (Critical_thinking_6-7.pdfCritical_thinking_6-7.rar

  45. Терно С. Методика розвитку критичного мислення учнів 8-9 класів на уроках історії // Історія в школах України. - 2009. - № 9. - С. 7-13. (Critical_thinking_8-9.pdf;Critical_thinking_8-9.rar

  46. Терно С. Чи бувають задачі з історії? // Школа юного вченого. - Запоріжжя. - 2009. - № 1-2. - С. 42-43 (Chi_buvaut_zadachi.pdfChi_buvaut_zadachi.rar

  47. Терно С.А. Историческое образование: каким ему быть сегодня? // Actes des conferences dans le forum international pour le development de l'education et des science en 2009 / CIES 2009 / FIDES 2009 / PH.D. THESIS 2009. - Paris, France, 2009. - P. 63-69 (Istoricheskoe_obrazovanie.pdfHistorical_education.rar

  48. Терно С. О., Коган З. Б., Полтавська І. В. Проблемні задачі з історії для учнів 6-7 класів загальноосвітньої школи: Дидактичний посібник для учнів 6-7 кл. загальноосвіт. навч. закл. - Запоріжжя: Просвіта, 2009. - 24 с. (Terno_Problem_tasks-6-7_2009_.pdf

  49. Терно С. О., Хінєва А. Д. Проблемні задачі з історії для учнів 8-9 класів загальноосвітньої школи: Дидактичний посібник для учнів 8-9 кл. загальноосвіт. навч. закл. - Запоріжжя: Просвіта, 2009. - 32 с. (Terno_Problem_tasks-8-9_2009_.pdf

  50. Терно С. Методичні дискусії ХІХ - початку ХХ століття та сьогодення: біг по колу? // Історія в школах України. - 2010. - № 4. - С. 23-28 (DiscussionsXIX-XX.pdf;DiscussionsXIX-XX.rar

  51. Терно С. Нейропедагогіка: чим вона може допомогти вчителеві історії? // Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. - 2011. - № 1. - С. 13-16 (Neuropedagogy.pdfNeuropedagogy.rar

  52. Терно С. О. Теорія розвитку критичного мислення (на прикладі навчання історії) / С. О. Терно : [посібник для вчителя]. - Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2011. - 105 с. (Terno-CTDTheory.pdf

  53. Терно С. О. Розвиток критичного мислення старшокласників у процесі навчання історії / С. О. Терно. - Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2011. - 275 с. (Terno-CTDSP-monograph2.pdfTerno-CTDSP_part1.rarTerno-CTDSP_part2.rarTerno-CTDSP_part3.rarTerno-CTDSP_part4.rar

  54. Терно С. О. Наукові підходи до розвитку критичного мислення в зарубіжній педагогіці / С. О. Терно // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). -- Бердянськ : БДПУ. 2011. - № 2. - С. 252-260 (Terno-SRCT.pdfTerno-SRCT.rar). 

  55. Терно С. Чому важливо розвивати критичне мислення учнів? // Історія в школах України. - 2011. - № 10. - С. 30-34 (Terno_why_impotant.pdf;Terno_why_impotant.rar). 

  56. Терно С. Тестові завдання з історії: формотворення та доцільність // Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання - 2011. - № 10. - С. 23-27 (terno__N10_23_27.pdfterno__N10_23_27.rar). 

  57. Голодомор 1932-1933 років на території Запорізької області: свідчення очевидців / Упорядники Ф.Г. Турченко, І.М. Шугальова, О.О. Стадніченко, В.Г. Ткаченко, О.М. Ігнатуша. - Запоріжжя: Дике Поле, 2010. - 352 с. (Golodomor_1932-933_Zaporizhzhya.pdfGolodomor_1932-933_Zaporizhzhya_part1.rarGolodomor_1932-933_Zaporizhzhya_part2.rarGolodomor_1932-933_Zaporizhzhya_part3.rar). 

  58. Терно С. Дискусії новаторів і консерваторів у першій чверті ХХ ст. стосовно розвитку мислення учнів: які уроки маємо винести? // Історія в школах України. - 2011. - № 11-12. - С. 32-40 (IcvertXXct.pdfIcvertXXct.rar). 

  59. Методика укладання та використання тестових завдань // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 42-47 (Testing_tasks.pdfTesting_tasks.rar). 

  60. Терно С. Природовідповідне навчання історії на основі розвитку критичного мислення / С. Терно // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 3. - С. 38-42 (Natural_teaching.pdfNatural_teaching.rar). 

  61. Україна 1921-1938 рр. у шкільному курсі 10 класу (поради вчителю) / Турченко Ф., Терно С. // Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. - 2012. - № 2. - С. 8-17 (Turch_N2_2012.pdf

  62. Вивчення соціально-економічних і політичних перетворень в Україні 1929-1938 рр. у шкільному курсі історії (Поради вчителю) / Турченко Ф., Терно С. // Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання. - 2012. - № 3. - С. 39-48 (Ukraine-1929-1939.pdf

  63. Вивчення теми "Західноукраїнські землі в міжвоєнний період 1921 - 1938 рр." у 10 класі (поради вчителю) / Турченко Ф., Терно С. // Історія і суспільствознавство в школах України: теорія і методика навчання. - 2012. - № 4. - С. 14-20 Ukraine-west-1921-1938.pdf

  64. Терно С. О. Теорія розвитку критичного мислення - сучасна методологічна основа історичної освіти / С. О. Терно // Особистість в єдиному освітньому просторі. Збірник наукових тех. / наук. редактори В. В. Пашков, В. В. Савін, А. І. Павленко. - Запоріжжя: ТОВ "Фінвей", 2012. - С. 92-94 (Terno-tezy.doc

  65. Терно С. О. Теорія та методика розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії / Терно С. О. // Придніпровські соціально-гуманітарні читання: Матеріали Запорізької сесії І Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Запоріжжя, 11 квітня 2012 р.): у 4-х частинах. - Д.: ТОВ "Інновація", 2012. - Ч. 2. - С. 60-62 (Terno-tezy1.doc

  66. Терно С. О. Історична освіта сьогодні: виклики і відповіді // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія "Філософія. Філософські перипетії". - Вип. 45. -Харків, 2012. - С. 121-127 (23_Tern.pdf

  67. Терно С. О. Методика розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії / С. О. Терно : [посібник для вчителя]. - Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2012. - 70 с. (Terno_Methodology.pdf). 

  68. Терно С. О. Розвиток понятійних форм історичного мислення школярів у методичній науці 60-80-х років ХХ ст. / С. О. Терно // Наукові праці історичного факультету Запорізького національного університету. - Запоріжжя : ЗНУ, 2012. - Вип. XXXII. - С. 62-69 (http://sites.znu.edu.ua/historySciWorks/issues/32/terno.pdf). 

  69. Терно С. Світ критичного мислення: образ та мімікрія / С. Терно // Історія в сучасній школі. - 2012. - № 7-8. - С. 27-39 (CTWorld.pdf).

  70. Терно С. Проблемні задачі з історії для старшокласників. Практикум для учнів 10-11 класів. - К. : Шкільний світ, 2012. - 17 с. // Історія України. - 2012. - № 21-22 (757-758). (Problem_Tasks-10-11_2012.pdf).

  71. Терно С. О. Реалізація принципів толерантності у процесі створення шкільного підручника з історії // Підручник з історії: проблеми толерантності : метод. посіб. для авторів та редакторів видавництв / Г. В. Касьянов, П. Б. Полянський, І. Б. Гирич та ін. - Чернівці : Букрек, 2012. - С. 41-50 (Tolerance_principles.pdf).

  72. Терно С. Хто голосніше за всіх кричить: "Тримайте злодія!"? // Освіта.ua - 13 лютого 2013 року http://osvita.ua/school/school_today/34287/;Terno_Hto_goloshishe_za_vsih.docx 

  73. Терно С. Хто голосніше за всіх кричить: "Тримайте злодія!"? // Historians.in.ua - 14 лютого 2013 року http://www.historians.in.ua/index.php/dyskusiya/583-serhii-terno-khto-holosnishe-za-vsikh-krychyt-qtrymaite-zlodiiaqTerno_Hto_goloshishe_za_vsih.docx 

  74. Терно С. Нова програма з історії - повернення в тоталітарне минуле? / С. Терно // Historians.in.ua - 22 квітня 2013 року. - Режим доступу:http://historians.in.ua/index.php/dyskusiya/675-serhii-ternonova-prohrama-z-istorii-povernennia-v-totalitarne-mynule

  75. Терно С. Нова програма з історії - маргіналізація молодого покоління? / С. Терно // Освіта.ua - 22 квітня 2013 року. - Режим доступу:http://osvita.ua/school/school_today/35620/

  76. Терно С.О. Проблемні задачі з історії для учнів 8-9-го класів / С. Терно, А. Хінєва. - К. : Шкільний Світ, 2013. - 24 с. // Історія України. - 2013. - № 9 (793). (Maket_8-9-2013.pdf).

  77. Терно С.О. Проблемні задачі з історії для учнів 6-7 класів / Терно С., Коган З., Полтавська І. - К. : Шкільний світ, 2013. - 16 с. // Історія України. - 2013. - № 13 (797). (Maket_6-7-2013.pdf)./

  78. Терно С. Навчання критичного мислення - ознака середньовічної відсталості? /С. Терно // Історія в сучасній школі. - 2013. - № 6. - С. 25-31. (Critical_thinking-backwardness.pdf)

  79. Терно С.А. Обучение истории на основе принципов нейропедагогики / Терно С.А. // Современные научные исследования и инновации. - 2013. - № 7 (27). - 16 с. - Режим доступу: http://web.snauka.ru/issues/2013/07/25642

  80. Терно С.А. Концепция критического мышления в зарубежной педагогике / Терно С.А. // Современные научные исследования и инновации. - 2013. - № 8 (28). - 25 с. - Режим доступу: http://web.snauka.ru/issues/2013/08/26054

  81. Терно С.А. Развитие критического мышления - оптимальный способ обучения истории / Терно С.А. // Гуманитарные научные исследования. - 2013. - № 8 (24). - 8 с. - Режим доступу: http://human.snauka.ru/2013/08/3688

  82. Терно С.А. Критическое мышление в школе - средневековая отсталость? / Терно С.А. // Современные научные исследования и инновации. - 2013. - № 9 (29). - 33 с. - Режим доступу: http://web.snauka.ru/issues/2013/09/26512

  83. Терно С.А. Эволюция идеи: рефлексивное мышление - критическое мышление - метакогнитивное развитие / Терно С.А. // Гуманитарные научные исследования. - 2013. - № 10 (26). - 7 с. - Режим доступу: http://human.snauka.ru/2013/10/3900

  84. Терно С.О. Роль критичного мислення у громадянському вихованні на уроках історії // Наукові праці історичного факультету Запорізького національного університету, 2013, вип. XXXV. - С. 374-382 (http://sites.znu.edu.ua/historySciWorks/issues/35/terno.pdf)

  85. Терно С. Дискусії навколо проблем історичної освіти як люстро методичної науки в Україні / С. Терно // Освітня політика. Портал громадських експертів, 01.09.2013. - Режим доступу: http://education-ua.org/ua/articles/58-diskusiji-navkolo-problem-istorichnoji-osviti-yak-lyustro-metodichnoji-nauki-v-ukrajini

  86. Терно С.А. Обучение критическому мышлению - "экзотические приёмы” или решение нетривиальных проблем? // Гуманитарные научные исследования. - 2014. - № 1. - 20 с. - Режим доступу: http://human.snauka.ru/2014/01/5594

  87. Терно С. Пропедевтичний курс історії: навіщо, чого та як слід навчати? // Освітня політика. Портал громадських експертів, 30.01.2014. - 12 с. - Режим доступу:http://education-ua.org/ua/articles/188-propedevtichnij-kurs-istoriji-navishcho-chogo-ta-yak-slid-navchati

  88. Терно С. Сприйняття та розуміння протестного руху в Україні освітянами та підприємцями: що сталося та куди рухатися? // Освітня політика. Портал громадських експертів, 07.02.2014. - 12 с. - Режим доступу: http://education-ua.org/ua/analytics/196-sprijnyattya-ta-rozuminnya-protestnogo-rukhu-v-ukrajini-osvityanami-ta-pidpriemtsyami-shcho-stalosya-ta-kudi-rukhatisya

  89. Терно С.А. Пропедевтический курс истории: зачем, чему и как учить? // Современные научные исследования и инновации. - 2014. - № 2. - 12 с. - Режим доступу:http://web.snauka.ru/issues/2014/02/31015

  90. Терно С.А. Пропедевтический курс истории: международные параллели // Гуманитарные научные исследования. - Март 2014. - № 3 [Электронный ресурс]. URL:http://human.snauka.ru/2014/03/5887 (дата обращения: 28.02.2014).

  91. Терно С.А. Гражданское противостояние в Украине (2013-2014): психологический очерк // Reklamaconnect. Russian diginal magazine. 17 March 2014. URL:http://reklamaconnect.com/Post/Ukraine
Последнее изменение: Sunday, 21 September 2014, 22:39