ПОНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ Л.3

Інформаційні процеси супроводжуються

-          розглядом реальної інформації і обставин, збір інформації, виробництво інформації;

-           передачею інформації;

-          споживання інформації.

Передача інформації – це завжди взаємодія між суб’єктом і об’єктом.  Для виробництва, передачі і споживання інформації люди вступають у певні відносини, від яких залежить результат їх спільної діяльності.  Об'єктом інформаційної діяльності  є як люди, так і система відношень між ними. Традиційний розгляд суб’єктно-об’єктних відносин полягає в підході до цієї проблеми з позицій гносеології (теорії пізнання).

Загальна схема інформаційної взаємодії має визначену структуру: напрямок, інтенсивність, тривалість у часі, протяжність у просторі. Основними елементами структури є виробництво і споживання інформації.

Момент взаємодії характеризується тим, що суб'єкт, передаючи пряму інформацію об'єкту, може одночасно (діалог із телеглядачами і радіослухачами в прямому ефірі) або протягом якогось періоду часу (листи читачів, телеглядачів, соціологічні опитування тощо) виявляти і отримувати зворотну інформацію щодо об'єкту і його змін в результаті взаємодії. Зворотна інформація змінює, уточнює уявлення суб'єкта про об'єкт, унаслідок чого він (суб'єкт) вносить корективи до своєї діяльності. Іншими словами, суб'єкт, що взаємодіє з об'єктом, змінює його і змінюється сам [1, с. 93-94].

Інформаційні контакти в просторовому відношенні можуть бути як безпосередніми, так і опосередкованими. У першому випадку індивід, виступаючий в ролі суб'єкта, знаходиться в особистому контакті з об'єктом, в іншому — пов'язаний з ним через систему відповідних технічних засобів. До опосередкованих інформаційних контактів відноситься і передача інформаційних блоків від виробника до споживача через третього індивіда.

Таким чином, масова соціальна інформація завжди несе в собі в прихованому вигляді історію суб'єктний-об'єктних відносин.

Відносини учасників спілкування один до одного залежать як від зовнішніх, об'єктивних умов (соціальне середовище, місце, час, засіб і т.п.), так і від внутрішніх, суб'єктивних (погляди, мотиви, потреба, інтерес, переконання) чинників. Ці умови і чинники можуть як стимулювати, так і ускладнювати інформаційну взаємодію. В даному випадку на шляху між виробником (джерелом) і споживачем (аудиторією) в процесі інформаційної взаємодії можуть виникати різні перепони.

Інформаційна взаємодія є не що інше, як своєрідний інформаційний зв'язок між ЗМІ і читачем, телеглядачем, радіослухачем, Інформаційна взаємодія – це процес передачі і споживання інформації. Головне в цій взаємодії не стільки сам факт передачі інформації, скільки її сприйняття і засвоєння аудиторією.

 

Última modificación: Tuesday, 26 de January de 2021, 16:36