Підсумкова атестація
Форма |
Види підсумкових контрольних заходів |
Зміст підсумкового контрольного заходу |
Критерії оцінювання |
Усього балів |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Екзамен |
Теоретичне завдання - тестування |
Питання для підготовки: Корекційна психопедагогіка як інтегрована галузь педагогіки та наука про виховання особистості при порушеннях процесів розвитку і соціалізації. Історичне підґрунтя розвитку сучасної корекційної психопедагогіки. Термінологія: дефектологія, олігофренопедагогіка, корекційна психопедагогіка. Об’єкт, предмет та завдання корекційної психопедагогіки. Зв’язок корекційної психопедагогіки з іншими науками. Методи досліджень в корекційній психопедагогіці. Загальні закономірності освіти, навчання і виховання дітей з порушеннями інтелекту. Поняття «норма» та «відхилення» у корекційній психопедагогіці. Причини виникнення «відхилень» в інтелектуальному розвиткові. Сутність порушень інтелектуального розвитку. Термінологія: поняття «порушення інтелектуального розвитку»; «вади розумового розвитку»; «розумова відсталість» та класифікації. Ступінь порушення інтелектуального розвитку. Олігофренія, деменція та затримка психічного розвитку як основні прояви порушень інтелектуального розвитку. Особливості психофізичного розвитку дітей з порушеннями інтелекту. Взаємозв’язок біологічних та соціальних факторів у розвитку дитини. Сутність та принципи спеціального навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Організація корекційно-розвивального навчально-виховного процесу дітей з порушеннями інтелекту. Методи навчання. Форми організації навчального процесу. Урок як основна форма організації навчального процесу дітей, які потребують корекції розумового розвитку. Основні методичні вимоги до уроку. Перевірка та облік знань, умінь і навичок учнів. Керівництво та контроль у загальноосвітньому навчальному закладі для дітей, які потребують корекції розумового розвитку. Мета і завдання виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Принципи виховання дітей з порушеннями інтелекту. Організація корекційно-розвивального виховного процесу дітей з порушеннями інтелекту. Методи виховання учнів з порушеннями інтелекту. Моральне, правове, трудове виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Сутність естетичного, екологічного виховання. Особливості взаємодії з сім’єю, яка виховує дитину з порушенням інтелектуального розвитку. Соціальне становлення дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Особливості формування особистості у різних соціальних умовах. Вплив різних чинників на процеси соціалізації. Значення процесу соціалізації для дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Питання соціальної адаптації, інтеграції дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Соціальне оточення як фактор соціалізації дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Освітні та корекційні послуги для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Інклюзивно-ресурсні центри та їх роль у процесі навчання та виховання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Принципи командної взаємодії фахівців різного профілю. Психолого-педагогічний супровід освітнього процесу дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Логопедичне обстеження дитини з порушенням інтелектуального розвитку. Особливості логопедичної роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку. |
Тестування передбачає надання відповідей на 40 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
20 |
|
Практичне завдання – вирішення корекційно-педагогічних задач (кейсів) |
Практичне завдання виконується під час проведення екзамену. Передбачається письмове вирішення чотирьох корекційно-педагогічних задач. За кожну правильно вирішену задачу нараховується по 5 балів. Зміст задач подано в екзаменаційних білетах. На виконання практичного завдання відводиться 1 год. 20 хв. Приклади задач та зразки їх вирішення розміщено на сторінці дисципліни https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=16554 |
Максимальна кількість балів (по 5 за кожну задачу) нараховується за такими критеріями: - правильне вирішення (2 б.); - надання декількох варіантів вирішення ситуації (1 б.); - зазначення ресурсу, необхідного для вирішення ситуації (1 б.); - аналіз ситуації з позицій різних учасників педагогічного процесу (1 б.). |
20 |
Усього за підсумковий семестровий контроль |
|
|
|
40 |