Техніка «Сім чарівних слів»
Техніка «Сім чарівних слів»
Мета: формування навичок групової роботи, визначення розподілу групових ролей.
Вікові обмеження: 10 +
Обладнання: папір А3, маркер.
Тривалість виконання: 30 хв.
Форма роботи: групова.
Вид арт-терапії: казкотерапія.
Інструкція: Учасниками варто придумати 7 слів, які на їхню думку, найчастіше зустрічаються в казках. Ці слова записують на арку ші А3. Після цього група повинна скласти казку, вклю чаючи ці слова. Кожен учасник складає по одному реченню і передає хід наступному. Якщо слова використано, казку можна продовжувати далі, допоки вона не сягне свого логічного завершення.
Орієнтовний перелік запитань для рефлексивного аналізу:
– Який основний зміст Вашої казки?
– Хто її головний герой?
– Які його основні характеристики?
– Чим він подобається / не подобається Вам?
– Який фрагмент казки Вам найбільше подобається / не подобається?
– Який Ваш внесок у сюжет казки?
Деякі аспекти інтерпретації: Для оцінки групових ролей варто зафіксувати осіб, які придумували сюжет, головних героїв або слова (як правило, ними виступають формальні / неформальні лідери у групі, «зірки, «активісти», «генератори ідей»). Загальний сюжет казки вказує на домінуючу проблему, ситуацію членів групи, а особливості розвитку сюжету, кожним членом індивідуально, на типові поведінкові підходи у певних життєвих ситуаціях. Варто відмітити осіб, що затягували сюжет, змінювали його, вводили нових героїв, що також є віддзеркаленням основ них групових ролей та їхнього розподілу.