Практичне заняття. Особливості організації освітнього процесу в ЗДО

Тема практичного заняття

Вивчення умов, створених у дошкільному навчальному закладі

 для охорони нервової системи дитини від стресів і перевантажень

Методичні рекомендації для студентів.

1. Підготуйте висновок про дотримання в дошкільному закладі санітарних норм і правил охорони життя й здоров’я дітей.

2. Аналізуючи добовий режим у вашій віковій групі в першу і другу половину дня, зверніть увагу, чи співпадають соціальні ритми з біологічними ритмами організму дитини.

Пам’ятка.

Оптимальний час для сну час спаду біологічної активності: з 21-21,5 до 7-8 г; з 13-13,5 до 15-16 г.

Оптимальний час для розумової діяльності час підйому розумової працездатності: 9-11 г; 16-18 г.

Оптимальний час для фізичної діяльності – час підйому фізичної працездатності: 7-10 г; 11-13 г; 17-19 г.

Оптимальний час першого сніданку через годину після пробудження, а останньої вечері – за 1-1,5 г до сну.

Оптимальна частота прийомів їжі 4-5 разів, інтервали між ними не менше 3 г, і не більше 4 г.

Оптимальна тривалість рухової активності не ме­нше 60% і не більше 80% часу денної активності (для дітей трьох-чотирьох років це від 3 г 36 хв. до 4 г 48 хв у кожному періоді денної активності).

Оптимальний час для прогулянки –  час доби, коли мінімально виражені несприятливі природні чинники (вогкість, температу­ра, сонячна радіація й ін.).

Добовий режим і побудований на його основі розпорядок дня –  конструкція гнучка, динамічна. В кожному дитячому саду розпорядок дня може коректуватися відповідно до кліматичних змін, пори року, рівнем навичок, організованістю дітей, співвідношення в роботі персоналу групи.

3. Спостерігаючи за діяльністю вихователя, відзначте:

Ø  чи організований кожний  режимний момент захоплююче і цікаво для дітей;

Ø  чи не створюється напружена емоційна обстановка в групі при організації життя дітей і дотриманні розпорядку дня;

Ø  чи допомагає вихователь дітям у виконанні побутових процедур, складних для них;

Ø  чи продумується послідовність дій при організації режимних процесів;

Ø  закріплюються і чи удосконалюються ритуали виконання режимних процесів (особиста підготовка персоналу групи, підготовка дітей і роз'яснення єства кожного ком­понента режиму).

4. У бесіді з вихователем вашої групи з'ясуйте, яким чином він добивається єдності в підході до зміцнення здоров'я дитини в сім'ї і дитячому садку.

5. Допоможіть вихователю при проведенні режимних мо­ментів (одягання-роздягання на прогулянку, підготовка до обіду і сну й тощо.).


Modifié le: Tuesday 27 August 2024, 14:36