Практичне заняття до ЗМ 3. Виконання режиму дня в різних вікових групах дошкільної установи
Тема практичного заняття:
Виконання режиму дня
в різних вікових групах дошкільної установи
Вивчити організацію й методику проведення режиму дня в даній дошкільному закладі. Для цього:
а) відстежити послідовність режимних процесів, їх зміст, структуру (прийом дітей, організацію їх діяльності, гімнастику, умивання, сніданок, підготовку до заняття, підготовку до виходу на прогулянку, підготовку до обіду і денного сну);
б) визначити час, відведений на режимні процеси за розпорядком і фактично затрачуваний, величину відхилень (пункти 2, 3);
в) виявити умови, створені в установі для проведення всіх режимних процесів (наявність необхідних приміщень і їх площа, пристосованість устаткування, дотримання педагогічних і гігієнічних вимог, кількість дітей за списком і присутніх);
г) оцінити діяльність вихователя, направлену на організацію і проведення режимних процесів (кількість і зміст указівок, тон, характер словесних і наочних прийомів, що використовуються вихователем, їх результативність, реакція вихователя на невиконання дітьми його вимог);
д) оцінити прояви дітей у процесі виконання режимних процесів (знання послідовності цих процесів, відношення до вимог дорослого, активність, самостійність, контакти дітей з вихователем, нянею; наявність вегетативних реакцій, їх причини; кількість дітей, що запізнюються у виконанні режиму, причини);
є) встановити наявність і характер взаємодії у роботі завідувача, вихователя, няні, медичної сестри.
Методика виконання завдання. Зранку студенти слухають коротке повідомлення завідувача або методиста про особливості організації режиму в даному закладі. Потім, розподіляються по двоє, виконують завдання у вікових групах, хронометруючи проведення режимних процесів (спостереження фіксуються за формою).
Таблиця 3
Аналіз умов
щодо проведення в дошкільному навчальному закладі оздоровчої роботи
Послідовність режимних процесів, їх зміст і структура |
Час, відведений на режимні процеси |
Фактично затрачуваний час, величина відхилення (у хвилинах) |
Умови для проведення режимних процесів |
Прийоми й форми організації дітей для проведення режимних процесів |
Прояв дітей під час режимних процесів |
Взаємодія в роботі завідуючої, вихователів, медичної сестри й няні |
|
|
|
|
|
|
|
Список використаних джерел
1. Глазырина Л.Д., Овсяннин В.А. Физическое воспитание детей дошкольного возраста. – М.: Владос, 2001. – 176 с.
2. Осокина Т.И. Физическая культура в детском саду. – М.: Просвещение, 1973. – 273 с.
Контрольні запитання
1. Якими є мета і завдання оздоровчого напряму фізичного виховання дошкільників?
2. Назвіть засоби оздоровлення дітей.
3. Розкрийте методику використання засобів фізичної культури з оздоровчим напрямом.