Лекція 7 Вивчення умов, створених у дошкільному навчальному закладі для охорони нервової системи дитини від стресів і перевантажень

Тема лекції:

Антистресова терапія

План

1. Методика організації релаксації або розслаблення.

2. Психокорекційна робота з дітьми дошкільного віку.

 

1. Методика організації релаксації або розслаблення.

Це кращий спосіб позбавлення від стресів, станів тривоги і невпевненості. Частіше слід практикувати “позу відпочинку” (лежачи на спині, руки вздовж тулуба). Щоб розслабитися, потрібно поволі видихнути повітря з себе, а потім вдихнути. Нагадуємо: видих повинен бути триваліший ніж вдих орієнтовно в два рази.

Освоювати позу краще всього лежачи на спині. Можна включити тиху спокійну музику. Обов’язковою є  така умова: все тіло повинно бути витягнуте по прямій лінії. Ноги розміщено так, щоб носки в розгорненому стані знаходилися на ширині плечей. Руки — вздовж тулуба: якщо долоні повернені вгору, то руки знаходяться під невеликим кутом до тулуба (злегка розставлені), якщо  повернені вниз, то руки злегка зігнуті в ліктях, таке ж положення рук, якщо кисть розташована боком.

Як виходити з розслаблення? Необхідно зробити глибокий вдих повними грудьми, потім видих; поворушити пальцями рук і ніг; енергійно розтерти долоні; “умити” обличчя і шию розігрітими долонями; повернутися  на правий бік, трохи полежати;  спокійно сісти, витягнувши ноги; з’єднати руки в замок і потягнутися, вивернувши долоні вгору.

2. Психокорекційна робота з дітьми дошкільного віку.

В умовах сучасного життя з його зростаючим темпом, величезними нервово-психічними навантаженнями корисно з дитячих років опановувати методами саморегуляції і зняття напруги, які мають важливе значення в профілактиці емоційних і психічних розладів, пов’язаних із стомленням. Прості навички аутотренінгу, в основі яких лежать ефекти самогіпнозу, допомагають дітям швидко нормалізувати свій стан, відновити рівень працездатності. При цьому важливо, щоб дитина навчилася розслабляти м’язи, добиваючись зовнішнього виразу позитивних емоцій, стану загального спокою, врівноваженості, задоволеності, на фоні якого і відбувається самонавіювання. Аутогенне тренування — активний метод психопрофілактики, який підвищує можливості саморегуляції функцій організму, зменшує емоційну напругу.

Педагог повинен уміти діагностувати стан дітей і при необхідності швидко й уміло коректувати його. Наприклад, надмірний рівень збудження після занять фізичною культурою тощо можна ефективно понизити, попросивши дітей прийняти стійку на одній нозі. Дитині, яка надмірно збуджена, зробити це надзвичайно важко. Як тільки  вона заспокоїться, можна переходити до іншого виду діяльності.

 

Контрольні запитання

1. Опишіть методику проведення релаксації з дітьми дошкільного віку?

2. З якою метою вона проводиться?

3. У чому полягає особливість психокорекційної роботи в дошкільному навчальному закладі?


Ostatnia modyfikacja: Thursday, 24 September 2020, 10:20