Стислий опис курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни «Системний
аналіз» є оволодіння системними знаннями
з основних теоретичних положень та методів дослідження та розв’язання
задач системного аналізу, а також вироблення навичок аналізу, прогнозування,
проектування, прийняття рішень в складних системах різної природи на основі
системної методології та методів й засобів системного аналізу. Основними завданнями вивчення дисципліни «Системний аналіз» є: ●
оволодіння студентами
базовими теоретичними знаннями з побудови системних моделей проблемних ситуацій; ●
набуття вмінь та навичок
щодо обрання та використання методів системного аналізу стосовно задачі, що
розв’язується; ●
оволодіння знаннями з
методів й підходів до розкриття невизначеностей у задачах системного аналізу; ●
набуття вмінь та навичок
щодо здійснення системного управління складними об'єктами; ●
оволодіння студентами
знаннями щодо вибору цілей, оцінки проблемної ситуації, дослідження проблем, здійснення
формалізації та декомпозиції; ●
оволодіння знаннями та
набуття навичок з використання та розроблення програмного забезпечення
дослідження та розв’язання задач системного аналізу. Дисципліна розрахована на один семестр. ОЧІКУВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У
разі успішного завершення курсу студент зможе: знати: - основні поняття, принципи та технології системного
аналізу; - формальні моделі
складних систем; - математичні аспекти
системного аналізу та етапи побудови математичної моделі системи; - організацію та
методологію дослідження проблеми з точки зору системного аналізу з урахуванням
вибору цілей, розгляду сценаріїв та оцінки ситуації; -
розкриття невизначеностей та аналіз ризиків. вміти: - виділяти об’єкт
дослідження з зовнішнього середовища і розглядати його як систему; - будувати формальні і
змістовні моделі досліджуваних систем; -
застосовувати при розв’язанні прикладних задач методи системного
аналізу; - користуватись
математичним апаратом, покладеним в основу системного аналізу; - застосовувати
дослідницькі технології системного аналізу для розв’язання конкретних задач; -
поетапно досліджувати проблему і оцінювати ситуацію; -
використовувати комп’ютерні технології при
застосуванні методології системного аналізу в процесі дослідження і розв’язання
конкретних задач. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми
студенти повинні досягти таких компетентностей: ІК Здатність розв’язувати складні
спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та
технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та
невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів
інформаційних технологій. КЗ
2 Здатність застосовувати знання
у практичних ситуаціях. КЗ
3 Здатність до розуміння
предметної області та професійної діяльності. КС
1 Здатність аналізувати об’єкт
проєктування або функціонування та його предметну область. КС
11 Здатність до аналізу, синтезу і
оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних
моделей і методів. Програмні
результати навчання:
ПР 2 Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу
та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні
задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій. ПР 4 Проводити системний аналіз об’єктів проєктування та обґрунтовувати вибір
структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах
та технологіях. ПР 9 Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ
інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і
структури.