Робоча програма Економіка сталого розвитку
Мета і завдання навчальної дисципліни.
Мета дисципліни – міждисциплінарний і системний підхід до вивчення основних проблем взаємодії людини із навколишнім середовищем з точки зору стратегій сталого розвитку. Формування базових знань з проблем взаємодії людини із навколишнім середовищем, необхідних для прийняття рішень у подальшій професійній діяльності згідно з базовими принципами сталого розвитку.
Основні завдання вивчення дисципліни «Економіка сталого розвитку»:
- вивчення сутності та основних понять і принципів концепції сталого розвитку суспільства;
- поняття біосфери як динамічної системи;
- основні відомості про глобальні екологічні проблеми людства – ресурси і розвиток, антропогенні впливи на біосферу;
- якісні і кількісні критерії стійкості природних екосистем, розвитку і моделювання сталого розвитку суспільства;
- соціально-економічні, суспільно-політичні та екологічні проблеми розвитку;
- проблеми прийняття управлінських рішень.
Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
знати:
- основні закономірності розвитку відкритих стаціонарних систем;
- взаємозв’язки між факторами розвитку суспільства;
- індикатори сталого розвитку суспільства;
- умови та управлінські механізми забезпечення сталого розвитку.
уміти:
- розраховувати локальні та регіональні індикатори сталого розвитку;
- здійснювати моніторингові дослідження природних і соціально-економічних систем;
- обґрунтовувати рішення, пов’язані з розвитком соціально-економічних систем;
- формувати плани дій для збалансованого розвитку регіонів;
- впроваджувати рішення, необхідні для забезпечення сталого розвитку в умовах інформаційного суспільства.
Міждисциплінарні зв’язки. Курс «Економіка сталого розвитку» присвячений розширенню та поглибленню базових понять економічної науки, та опануванню їх в сталого розвитку України та світу. Даний курс тісно пов’язаний з такими дисциплінами, як «Міжнародна економіка», «Економічна теорія», «Економіка підприємства», «Екологічна безпека», «Модернізація економіки: інвестиції, інновації, інституції».