Тема 4. Філософія історичної освіти

Етап налаштування

Графік скмінару з 5 етапамиПропустити до поточних задач
Етап налаштування
Поточний етап
  • Інформація про завдання Семінар створено. Будь ласка, зачекайте поки він перейде в наступний етап.
Етап здачі робіт
Етап оцінювання
Етап оцінювання оцінок
Закрито
Опис

Проблеми для дискусії:

1.     Парадокси сучасної освіти.

2.     Нова освітня парадигма: простір свободи.

3.     Філософія історії на шкільному уроці.

4.     "Жорсткі" та "м'які" моделі навчання історії.

5.     Діяльнісний, компетентнісний та особистісно зорієнтований підходи.

6.     Педагогічна інноватика як передумова сталого розвитку суспільства.

Індивідуальне практичне завдання:

Напишіть есе-розмірковування на тему: «"Жорсткі" моделі навчання історії: їх можливості та обмеження» або «"М'які" моделі навчання історії: їх переваги та недоліки».

Ресурси:

1.       Булда А. А. Методика реалізації ціннісно-діяльнісного підходу у процесі викладання суспільствознавчих дисциплін : навч.-метод. посіб. для вчителів та студентів / А. А. Булда, О. А. Гончарова. – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – 238 с.

2.       Беспалько В. П. Психологические парадоксы образования / В. П. Беспалько // Педагогика. – 2000. – № 5. – С. 13-20.

3.       Бестужев-Лада И. В. Философия истории на школьном уроке / Бестужев-Лада И. В. // Преподавание истории в школе. – 2001. – № 7. – 38-47.

4.       Валицкая А. П. Современные стратегии образования: варианты выбора / Валицкая А. П. // Педагогика. – 1997. – № 2. – С. 3-8.

5.       Дебердеева Т. Х. Новые ценности образования в условиях информационного общества / Т. Х. Дебердеева // Инновации в образовании. – 2005. – № 3. – С. 5-12.

6.       Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392.

7.       Лазарев В. С. Педагогическая инноватика: объект, предмет и основные понятия / Лазарев В. С., Мартиросян Б. П. // Педагогика. – 2004. – № 4. – С. 11-21.

8.       Троицкий Ю. История без учебника. Инновационные нормы исторического образования / Ю. Троицкий // Народное образование. – 2008. – № 2. – С. 198-202.

9.       Троицкий Ю. Коммуникативная дидактика: от школы знания к школе понимания / Троицкий Ю. // Первое сентября. – 2009. – № 19. – Режим доступу до журналу: http://ps.1september.ru/view_article.php?ID=200901908.

10.  Філософія освіти: Навчальний посібник / За заг. ред. В. Андрущенка, І. Передборської. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – 329 с.

11.  Філософія освіти: Навчально-методичний посібник. – Київ, 2010. – 164 с.

12.  Щедровицкий П. Пространство свободы / Щедровицкий П. // Народное образование. – 1997. – № 1. – С. 46-51.