Тема 7. Зміст історичної освіти, методи навчання, методичні прийоми

Етап налаштування

Графік скмінару з 5 етапамиПропустити до поточних задач
Етап налаштування
Поточний етап
  • Інформація про завдання Семінар створено. Будь ласка, зачекайте поки він перейде в наступний етап.
Етап здачі робіт
Етап оцінювання
Етап оцінювання оцінок
Закрито
Опис

Проблеми для дискусії:

1.     Характеристика компонентів змісту історичної освіти: 1) знання; 2) уміння й навички; 3) досвід творчої діяльності; 4) загальнолюдські та національні цінності.

2.     Класифікації методів: проблеми і перспективи.

3.     Методи навчання за характером пізнавальної діяльності (способом взаємодії вчителя й учнів): 1) пояснювально-ілюстративний; 2) репродуктивний; 3) проблемний виклад; 4) частково-пошуковий; 5) дослідницький (І. Я. Лернер та М. М. Скаткін).

4.     Прийоми навчання як форма реалізації методів навчання та творчості вчителя:

4.1. Усне викладення;

4.2. Бесіда;

4.3. Робота з історичною та контурною картами;

4.4. Опрацювання історичних текстів та джерел;

4.5. Робота із цифровим матеріалом (хронологія та статистика);

4.6. Графічні засоби організації інформації (схеми, графіки, таблиці);

4.7. Використання наочності, презентацій та відеоматеріалів.

Індивідуальне практичне завдання:

Розробіть проект методики вивчення цікавої для Вас теми програми, враховуючи необхідність засвоїти усі компоненти змісту історичної освіти.

Ресурси:

1.     Левітас Ф. Л. Методика викладання історії : практикум для вчителя / Ф. Л. Левітас, О. О. Салата. – Харків : Основа, 2007. – 112 с.

2.     Левітас Ф. Л., Салата О. О. Методика викладання історії : Посібник учителя / Ф. Л. Левітас, О. О. Салата . – Харків : Основа, 2006 . – 94 с.

3.     Мельник Л. Г. Методика викладання історії в середній школі / Л. Г. Мельник. – К. : Вища школа, 1974. – 222 с.

4.     Мисан В. О. Писемні джерела на уроках історії: 5-11 класи : навчально-методичний посбіник / Віктор Мисан. – К. : Шк. Світ, 2009. – 104 с.

5.     Хамблин Д. Формирование учебных навыков / Д. Хамблин – М. : Педагогика, 1986. – 160 с.