Тема 7. Зміст історичної освіти, методи навчання, методичні прийоми

Setup phase

Workshop timeline with 5 phasesSkip to current tasks
Setup phase
Current phase
  • Task info The workshop is currently being set up. Please wait until it is switched to the next phase.
Submission phase
Assessment phase
Grading evaluation phase
Closed
Description

Проблеми для дискусії:

1.     Характеристика компонентів змісту історичної освіти: 1) знання; 2) уміння й навички; 3) досвід творчої діяльності; 4) загальнолюдські та національні цінності.

2.     Класифікації методів: проблеми і перспективи.

3.     Методи навчання за характером пізнавальної діяльності (способом взаємодії вчителя й учнів): 1) пояснювально-ілюстративний; 2) репродуктивний; 3) проблемний виклад; 4) частково-пошуковий; 5) дослідницький (І. Я. Лернер та М. М. Скаткін).

4.     Прийоми навчання як форма реалізації методів навчання та творчості вчителя:

4.1. Усне викладення;

4.2. Бесіда;

4.3. Робота з історичною та контурною картами;

4.4. Опрацювання історичних текстів та джерел;

4.5. Робота із цифровим матеріалом (хронологія та статистика);

4.6. Графічні засоби організації інформації (схеми, графіки, таблиці);

4.7. Використання наочності, презентацій та відеоматеріалів.

Індивідуальне практичне завдання:

Розробіть проект методики вивчення цікавої для Вас теми програми, враховуючи необхідність засвоїти усі компоненти змісту історичної освіти.

Ресурси:

1.     Левітас Ф. Л. Методика викладання історії : практикум для вчителя / Ф. Л. Левітас, О. О. Салата. – Харків : Основа, 2007. – 112 с.

2.     Левітас Ф. Л., Салата О. О. Методика викладання історії : Посібник учителя / Ф. Л. Левітас, О. О. Салата . – Харків : Основа, 2006 . – 94 с.

3.     Мельник Л. Г. Методика викладання історії в середній школі / Л. Г. Мельник. – К. : Вища школа, 1974. – 222 с.

4.     Мисан В. О. Писемні джерела на уроках історії: 5-11 класи : навчально-методичний посбіник / Віктор Мисан. – К. : Шк. Світ, 2009. – 104 с.

5.     Хамблин Д. Формирование учебных навыков / Д. Хамблин – М. : Педагогика, 1986. – 160 с.