Завдання 5. Зміни в шкільній історичній освіті на окупованих територіях України в умовах відкритої фази російсько-української війни (2022-2023 рр.)

Faza konfiguracji

Harmonogram warsztatów z 5 fazamiPrzejdź do bieżących zadań
Faza konfiguracji
Obecna faza
  • Informacje o zadaniu Warsztat jest obecnie w fazie konfiguracji. Proszę czekać, aż zostanie przełączone do kolejnej fazy.
Faza składania prac
Faza recenzowania
Faza ewaluacji ocen
Zamknięta
Opis

1.Руйнування інфраструктури шкільної освіти на окупованих українських територіях.

2. Нищення української системи освіти в умовах відкритої фази російсько-української війни.

3.Виключення української історії, мови та культури з навчальних програм в школах на окупованих територіях.

4. Залучення колаборантів до антиукраїнської політики в системі освіти. Запит на справедливість щодо колаборантів.

Рекомендована література

 1. Відгук українських істориків на статтю В. Путіна «Про історичну єдність росіян та українців» / Ін-т історії України НАН України. Київ, 2021. 8 с. URL: http://resource.history.org.ua/item/0015897 (дата звернення 29.08.2022).

2. Аналітична записка ОСВІТА ТА ОКУПОВАНІ ТЕРИТОРІЇ За результатами експертного обговорення у рамках проєкту «Аудит законодавчого поля щодо окупованих територій АР Крим та Донецької і Луганської областей 2014 – 2020 рр.» 20-21 жовтня 2020 р. https://ac.ucu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/12/LDK_-osvita.pdf

3. Експерти готують зміни до закону щодо освітян-колаборантів https://www.helsinki.org.ua/articles/eksperty-hotuiut-zminy-do-zakonu-shchodo-osvitian-kolaborantiv/

4. Константинова Н. Знищення національної ідентичності і мілітаризація. Які особливості освіти на окупованих територіях? https://www.radiosvoboda.org/a/osoblyvist-osvity-na-okupovanyh-terytoriyah/31144170.html

5. Мовчан С., Суляліна М., Галай А. Освітнє поле на тимчасово окупованих територіях України (2014- 2019 рр.https://helsinki.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/Osvita_02.pdf

6. Тищенко Ю. Діти, які не знають мови та історії України. Як ми втрачаємо молодь Донбасу і Криму https://life.pravda.com.ua/columns/2019/10/3/238426/

7.Тищук Т.,Алеканкіна К., Іванчук В.  Оцінка імплементації державної політики підтримки абітурієнтів з Криму та ОРДЛО під час вступу до університетів України https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2021/01/Otsinyuvannya-implementatsii-derzhavnoi-politiki-pidtrimki-abituriyentiv-z-Krimu-ta-ORDLO-pri-vstupi-v-universiteti-Ukrai-ni-1-1.pdf

8.Трансформації соціальних ідентичностей на тимчасово окупованих територіях (АР Крим, ОРДЛО). Напрями, тенденції політики ідентичностей з боку РФ, порушення прав людини https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gromadyanske-suspilstvo/transformacii-socialnikh-identichnostey-na-timchasovo

9.Турченко Г. Ф., Терно С. О., Костенко Д. С. Антиукраїнський характер змін в шкільному курсі історії анексованого Криму (2014 - 2021 рр.) як складова гібридної війни рф проти України. Електронний збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. 2022. № 1(48). C. 1-10. URL: https://drive.google.com/file/d/1PUH6xQqsZ2c4oZs2hYh-RCvOIDbcTf1V/view. (Google Scholar).

10.Turchenko H. «Russian world» and the project «Novorossiya» as components of the information war of the Russian Federation against Ukraine Propaganda and public consciousness in the south and east of Ukraine (1930s – early XXI century) : scientific monograph / F. Turchenko and other. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2021, p. 2945.