Семінар 3. Інституалізація мусульманської спільноти в незалежній Україні

Setup phase

Workshop timeline with 5 phasesSkip to current tasks
Setup phase
Current phase
  • Task info The workshop is currently being set up. Please wait until it is switched to the next phase.
Submission phase
Assessment phase
Grading evaluation phase
Closed
Description

Семінар 3. Інституалізація мусульманської спільноти в незалежній Україні

Питання для обговорення:

1.    Декларація Верховної Ради СРСР 1989 р. «Про визнання незаконними і злочинними репресивних актів проти народів, що були піддані насильницькому переселенню, і забезпечення їхніх прав» і її значення для повернення кримських татар до Криму.

2.    Перепис населення України 2001 р. і кількість мусульман за походженням (т. зв. етнічні мусульмани). Мусульманські громади Криму, Донецької, Харківської, Луганської, Дніпропетровської, Херсонської, Одеської, Запорізької областей та м. Київ.

3.    Духовні мусульманські центри: Духовне управління мусульман Криму (ДУМК) у Сімферополі, Духовне управління мусульман України в Києві (ДУМУ), Духовний центр мусульман України в Донецьку (ДЦМУ), Релігійне управління незалежних мусульманських громад України (РУНМГУ) «Київський муфтіят» у Києві, духовне управління мусульман України «Умма» в Києві, духовний центр мусульман Криму (ДЦМК) в Євпаторії і Всеукраїнське духовне управління мусульман «Єднання» в Макіївці.

4.    Вплив збройної агресії Росії 2014 р. (анексія Криму та Донбасу) на мусульманські громади. Переєстрація мусульманських громад в кінці 2017 р. на підконтрольних Україні територіях.

 

Література:

1.              Брильов Д. В. Історія ісламу в Україні кінця XIX – початку XXI століть: дис. ... д-ра філософ. наук: 09.00.11; 09.00.14 / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова Міністерства освіти і науки України. Київ, 2021. 408 с.

2.              Брильов Д. Українські мусульмани між релігією і політикою. Антропологія релігії: порівняльні студії від Прикарпаття до Кавказу. Київ: ДУХ і ЛІТЕРА, 2019. С. 311-351.

3.              Брилев Д. “Запретный” ислам в советской Украине. Islamology. 2017. Т. 7 (№ 2). С. 150-163.

4.              Брильова Д. С. Періодична преса поволзьких татар України: пам’ять, ідентичність, ностальгія. Східний світ. 2020. № 1. С. 77-88.

5.              Гоцька Є. Благодійність як складова соціальної діяльності мусульманських громад України. Софія. Гуманітарно-релігієзнавчий вісник. 2018. № 3(12). С. 11-15.

6.              Данилов С. І. Регіональна ідентичність кримських татар і турків-месхетинців у Херсонській області. Сходознавство. 2017. № 80. С. 48-67.

7.              Джабаров Р. Мусульманская община Тореза: от истоков до наших дней. Арраид. 2003. № 3 (51). http://www.islamua.net/gazeta/0303/torez.shtml

8.              Наумець І. Муфтій Саїд Ісмагілов: Росія створила в Криму паралельне духовне об’єднання мусульман, щоб взяти під контроль кримських татар. iPress.ua. 12.12.2014. URL: https://ipress.ua/articles/muftiy_said_ismagilov_shchob_vzyaty_pid_kontrol_krymskyh_tatar_rosiya_stvoryla_v_krymu_paralelne_duhovne_obiednannya_musulman_99963.html (дата звернення: 20.01.2023).

9.              Муфтій ДУМУ Ахмед Тамім: мені не треба доводити що я – патріот. РІСУ. 4.08.2015. URL: https://risu.org.ua/ua/index/expert_thought/interview/60716 (дата звернення: 20.01.2023).

10.          Якубович М. М., Кралюк П. М., Щепанский В. В. Татари Волині: історія, культура, контакти. Вінниця : Твори, 2018. 206 с.

11.          Bogdan O., Brylov D. and T. Kalenychenko. In Times of Crisis: Faith-Based Social Engagement and Religious Contestations in Ukraine Since Maidan 2013-2014. Faith-Based Organizations and Social Welfare: Associational Life and Religion in Contemporary Eastern Europe. London: Palgrave Macmillan. 2021. Р. 81-103.

12.          Brylov D. Die transnationale Sufi-Bewegung Al-Ahbasch in der Ukraine. Religion und Gesellschaft in Ost und West. 2019. №. 7-8. Р. 24-27.

13.          Brylov D. Being a Minority: Muslim Minorities and Religious Education in Ukraine. Religious Diversity at School: Educating for New Pluralistic Contexts. Wiesbaden: Springer VS. 2021. Р. 363-375.

14.          Brylov D. and T. Kalenychenko. Religion and Nationalism in Post-Soviet Space: Between State, Society and Nation // Routledge International Handbook of Religion in Global Society. London: Routledge. 2021. Р. 399-409.

15.          Muratova E. Islamic Education in Crimea After 2014. Muslim Society, Politics and Islamic Education in the Former Russian Empire: the 20th Century and Beyond. Rivne, 2020. PP. 159-173.

16.          Muratova E. The Transformation of the Crimean Tatars’ Institutions and Discourses After 2014. Journal of Nationalism, Memory & Language Politics. 2019. № 13(1). S. 44-66.

17.          Yarosh O. Political Conflict in Ukraine and Its Impact on the Muslim Communities: Local Developments and Transnational Context. Muslim Minorities and the Refugee Crisis in Europe. Warszawa, 2019. S. 167-177.

18.          Shestopalets D. Conversion to Islam in Ukraine: Preliminary Observations. Східний світ. 2019. № 4. C. 130-139.