Section outline
- 
                    Викладач: Новосад Наталія Василівна к.б.н., доцент кафедри фізіології, імунології і біохімії з курсом ЦО та медицини Email: novosadnata@gmail.com Спілкування в Zoom (основний зв'язок) 
 https://us04web.zoom.us/j/3412794679?pwd=Iw6VZYnqcs8kYAGgqiHYmWgudiSoHp.1
 Ідентифікатор конференції : 3412794679
 Код доступу: 2f9BeJСпілкування у Google Meet: https://meet.google.com/kis-ghoi-vpr (резервний зв'язок)  БІОЛОГІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ НЕ ТІЛЬКИ ДОЗВОЛЯЄ ВСТАНОВИТИ ФАКТИ, АЛЕ Й СЛУЖИТЬ АКТИВНИМ ЗАСОБОМ ФОРМУВАННЯ БАГАТЬОХ БІОЛОГІЧНИХ ПОНЯТЬ 
- 
                                                            Технологія проблемного навчання, що використовується при викладанні навчальної дисципліни «Техніка біологічного експерименту» 
- 
                                                            Зміст і кількість знань, умінь і навичок, призначених до обов'язкового засвоєння, розподіл їх за темами, розділами і періодів навчання 
- 
                                                            Система накопичення балів 
- 
                                                            Шевченко Т.М., Полушкін П.М. Електронний посібник до вивчення курсу «Основи загальної клінічної лабораторної діагностики» 
- 
                                                            Новосад Н.В. Лабораторні тварини і техніка біологічного експерименту 
- 
                                                            Морфологія клітин крові лабораторних тварин і людини: Атлас / В. М. Запорожан, В. К. Напханюк, Н. О. Горянова та ін. 
- 
                                                            Сибіль М.Г. Клінічна біохімія: навчальний посібник 
- 
                                                            Юзик Г.Ю. Техніка лабораторних робіт 
- 
                                                            Яцков М.В., Горницька С.С., Боярчук Є.М., Нестерчук Н.В. Техніка лабораторних робіт. 
- 
                                                            Паянок Т. М. , Задорожня Т. М. Статистичнийаналіз даних : навчальний посібник. Ірпінь : Університет державної фіскальної служби України, 2020. 312 с. 
- 
                                                            Кучеренко М.Е., Бабенюк Ю.Д., Войціцький В.М. Сучасні методи біохімічних досліджень: учбовий посібник 
- 
                                                            Методика організації і проведення біологічного експерименту : Курс лекцій / укладачі Бусленко Л. В., Іванців В. В. 
- 
                                                            Методика організації і проведення біологічного експерименту : Курс лекцій / укладачі Бусленко Л. В., Іванців В. В. 
 
- 
                    - 
                                                            Основи техніки лабораторних робіт 
- 
                                                            
- 
                                                            Біохімічний склад крові 
- 
                                                            Генетика людини. Методи вивчення спадковості людини 
- 
                                                            Посуд та обладнання у лабораторії 
- 
                                                            Склад крові 
- 
                                                            Гематологічні показники крові 
- 
                                                            Біохімія крові (1) 
- 
                                                            Біохімія крові (2) 
- 
                                                            - З'ясувати термін зберігання тимчасових та постійних мікропрепаратів. Фактори, що впливають на термін зберігання.
- Які існують фарбники для прокаріотичних та еукаріотичних клітин?
 
- 
                                                            1. На препараті мазка крові людини видно, що клітини не містять ядер. Назвіть ці клітини, їх функція? 2. На препараті мазок крові людини. Видно: велика кругла клітина, цитоплазма забарвлена слабко базофільно, не містить специфічної зернистості, ядро світле, бобовидної форми. Назвіть цю клітину. 3. На препараті мазок крові людини. Видно: клітина з базофільною зернистістю, крізь яке проглядається слабко сегментоване ядро. Назвіть цю клітину. 4. У хворого взята кров для аналізу. Дані 1-го аналізу показують абсолютний вміст еритроцитів, лейкоцитів, тромбоцитів в 1 мм. Дані 2-го аналізу - відсоткове співвідношення лейкоцитів крові. Як називають 1 і 2 формули? 5. У дитини глистяні інвазії. Які зміни в лейкоцитарній формулі слід очікувати? 6. В лейкоцитарній формулі хворого 45% нейтрофілів. Як називається цей стан? 
- 
                                                            - Дати відповідь: чому у дітей кількість деяких біохімічних показників крові відрізняється від таких у дорослих. Навести приклади таких відмінностей у порівнянні.
- Навести приклади інших методів розділення речовин. Пояснити сутність цих методів.
 
- 
                                                            Дати характеристику хромосомним патологіям, наданих на малюнках завдання № 3 (каріотип, прояви синдрому): - Синдром Шерешевського-Тернера - Синдром Патау - Синдром Кляйнфельтера - Синдром Едвардса - Синдром Дауна - Синдром Тернера - Триплоідія - Тетраплоідія 
- 
                                                            Шановні студенти, білет обирається за номером у журналі групи. Білети в середені даної позиції. Виконану роботу прошу приєднати в даний вид діяльності 
 
- 
                                                            
- 
                    - 
                                                            Статистичний аналіз даних 
- 
                                                            Основи наукового дослідження. Експеримент, як головний прийом дослідження 
- 
                                                            Курсова робота, як наукова робота 
- 
                                                            1. Провести обчислення середньої арифметичної, дисперсії, моди та медіани за даними таблиці для АСТ, глюкози, білірубіну та тимолової проби у здорових осіб (група 1) та хворих на гепатит С (група 2). 2. Визначити достовірності відмінностей показників для АСТ, глюкози, білірубіну та тимолової проби у здорових осіб та хворих на гепатит С. 
- 
                                                            За обраною патологією: 1) Вірусний гепатит В 2) Вірусний гепатит С 3) Інфаркт міокарду 4) Ревматоїдний артрит 5) Стенокардія 6) Апендицит 7) Гострий панкреатит 8) Хронічний панкреатит 9) Гіпертонія 10) Язва шлунку 11) Нефрит 12) Харчові отруєння (сальмонельоз/кишкова паличка тощо) 13) Туберкульоз 14) Відкрита черепно-мозкова травма 15) Закрита черепно-мозкова травма 16) Цукровий діабет ІІ типу знайти статтю/тези і визначити структурні елементи. 
- 
                                                            Здобувач продовжує виконання завдання, отримане на лабораторній роботі, а саме: ознайомившись з матеріалом щодо структури курсової роботи написати її складові за наведеним прикладом. Для написання обрати одну з наданих патологій. 
- 
                                                            Статистичний аналіз даних. Описова статистика 
- 
                                                            Методи вторинної статистичної обробки результатів 
- 
                                                            Основи наукового дослідження. Експеримент, як головний прийом дослідження 
- 
                                                            Курсова робота, як наукова робота 
- 
                                                            Правила написання курсової роботи 
 
- 
                                                            
- 
                    - 
                                                            Студентом обирається тема індивідуального завдання за списком студентів у журналі академічної групи 
 
- 
                                                            
- 
                    терміни, визначення та поняття - 
                                                            пояснення термінів, визначень та понять 
 
- 
                                                            
- 
                    Завдання поточного контролю на 2024-2025 н.р. 1. Пройти тести 1 та 2 модуля (всього 14 тестових завдань) 2. Виконати завдання 7 лабораторних та самостійних робіт і приєднати їх до Moodle 
 Для підсумкового контролю потрібно виконати індивідуальне дослідницьке завдання та пройти тестування (див. вище)