ОР Магістр / 035.01 Українська мова та література

Кредити: 3

У системі підготовки магістра філології важливе місце посідає виробнича  практика. І це цілком закономірно, адже формування професійних якостей викладача важко уявити без чіткої і глибоко  продуманої системи практичної підготовки. Виробнича практика проходить у І та ІІ семестрах (І семестр – 6 кредитів ЄКТС, 4 навчальні тижні; ІІ семестр – 6 кредитів ЄКТС, 4 навчальні тижні). Вона є обов’язковим компонентом освітньої програми для здобуття освітнього ступеня магістр, передбачена навчальним планом філологічного факультету і є одним із етапів загальної підготовки викладача-словесника з фаху.

Мета практики – формування професійної компетентності майбутніх викладачів, набуття досвіду самостійної діяльності як викладача української літератури; оволодіння студентами сучасними методами, формами організації праці в галузі їхньої майбутньої професії викладача-філолога; формування в студентів, на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності.

Завдання практики:

–      Поглиблення й розширення теоретичних знань зі спеціальних і психолого-педагогічних дисциплін, набутих студентами, застосування їх у розв’язанні конкретних педагогічних завдань під час практики.

–      Формування в студентів-магістрантів педагогічних та методичних умінь викладання відповідних навчальних дисциплін у системі вищої школи.

–      Вироблення вмінь організації основних форм навчання у вищій школі, застосування традиційних та сучасних інноваційних технологій і методик навчання.

–      Формування вмінь професійного та педагогічного спілкування зі студентською аудиторією.

–      Виховання у студентів-магістрантів морально-етичних якостей викладача вищої школи, індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті.

–      виконання магістрантом функцій викладача фахових дисциплін спеціальності; молодого науковця; куратора студентської групи.

Проходження практики передбачає набуття студентами компетентностей:

Інтегральна компетентність:

здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в галузі лінгвістики, літературознавства в процесі професійної діяльності або навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності:

– здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

– уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

– здатність працювати в команді та автономно.

– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

– навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

– здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

– здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності).

– здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

– здатність вільно орієнтуватися в різних лінгвістичних напрямах і школах.

– здатність осмислювати літературу як полісистему, розуміти еволюційний шлях розвитку вітчизняного і світового літературознавства.

– здатність критично осмислювати історичні надбання та новітні досягнення філологічної науки.

– здатність застосовувати поглиблені знання з української літератури для вирішення професійних завдань.


Кредити: 3
Семестр: 122