З огляду на поточні вимоги воєнного часу до психологічного забезпечення ведення бойових дій і психологічного супроводу особового складу формується потреба на фахову воєнно-психологічну підготовку психологів сил оборони і підвищення їх кваліфікації з урахуванням запитів, зумовлених сучасними особливостями ведення війни.

Особливої ролі в умовах ведення війни набуває діяльність психолога, спрямована на 1. психологічне забезпечення військової служби під час бойових дій; 2. психологічний супровід особового складу під час відновлення у місцях постійної дислокації; 3. психологічну допомогу військовим ветеранам та членам їх сімей під час їх реабілітації та реадаптації; 4. психологічну підтримку  цивільного населення і внутрішньо-переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України.

Мета сертифікатної програми «Психологічний супровід військовослужбовців в умовах бойових дій» полягає у  формуванні професійних компетентностей військовослужбовців Збройних сил України, за профілем «Психологія» відповідно до сучасних вимог професійної підготовки в галузі здійснення психологічного супроводу військовослужбовців та збереження їх психічного здоров’я в умовах бойових дій. Мета програми реалізується у наступних завданнях:

-            формування у слухачів системи фахових психологічних знань щодо забезпечення психологічного супроводу військовослужбовців в зоні ведення бойових дій та умінь і навичок його здійснення в умовах впливу бойової обстановки на психіку людини;

-            оволодіння слухачами основами кризової та екстремальної психології та поняттями військової патопсихології (бойовий стрес, бойова психологічна травма, бойові стресові розлади, фрустраційна толерантність, стресостійкість, негативні психоемоційні стани військовослужбовців та ін);

-            розвиток у слухачів практичних навичок застосовування основних психодіагностичних методик виявлення особливостей психоемоційного стану військоволіжбовців, встановлення рівня стресу та стресостійкості, динаміки психологічного стану особового складу, схильності до девіантних форм поведінки та індивідуально-психологічних чинників їх ризику; діагностичних ознак необхідності посиленої психологічної уваги;

-            набуття слухачами знань і навичок використання технологій психологічної допомоги та психопрофілактичної роботи з військовослужбовцями зі складу групи посиленої психологічної уваги.

Опанувавши зміст курсу, слухачі мають уміти і застосовувати здатність:

-       визначати особливості психологічного стану військовослужбовця, ступінь ризику психогенних бойових розладів;

-       орієнтуватися у технологіях надання психологічної допомоги військовослужбовцям у кризових станах, реадаптації та профілактики стресових розладів та девіантної поведінки;

-       застосовувати техніки саморегуляції психофізичного і психоемоційного стану військовослужбовців;

-       здійснювати процедури психологічного відновлення особового складу після виконання бойових завдань;

-       користуватися психодіагностичними методиками вивчення психічного стану, адаптаційних ресурсів  та індивідуально-психологічних особливостей особового складу;

-       здійснювати психологічні кризові інтервенції.

Зміст курсу складається із 4 тематичних блоків, що містять знання з найактуальніших проблем і напрямків роботи військового психолога із особовим складом безпосередньо в умовах ведення бойових дій.


Кредити: 3