Предметом навчальної дисципліни є розвиток надійності персоналу організації.

Дисципліна, на основі теоретичних положень менеджменту й узагальнення практичного досвіду роботи розкриває зміст, організаційні форми та методи роботи у сфері управління надійністю персоналу, що досягається без відриву від виробничої, соціальної та інших сторін діяльності підприємства. 

Виходячи з цього  завданням навчальної дисципліни є: визначення змісту і межі проблем, пов’язаних із прийняттям управлінських рішень щодо розвитку надійності персоналу, в тісному взаємозв’язку з вирішенням інших питань функціонування організації у ринковому середовищі. Це сприяє більш чіткому визначенню місця та підвищенню значення заходів із розвитку персоналу в системі економічної безпеки підприємства.

Виходячи з поставленого завдання навчальної дисципліни, студенти  повинні знати: 

  • зміст роботи служби управління персоналом щодо складання проекту розвитку персоналу в організації, особливості проведення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників на великих, середніх і малих підприємствах;

  • специфіку планування і прогнозування розвитку персоналу на рівнях організації, регіону, держави, визначення на цій основі обсягів професійного навчання громадян у професійно-технічних та вищих навчальних закладах;

  • поняття і завдання оцінювання розвитку персоналу підприємства, застосування результатів оцінювання ділових якостей працівників під час виробничої адаптації та атестації персоналу, планування трудової кар’єри робітників і фахівців, формування кадрового резерву керівників;

  • планування соціального розвитку персоналу організації, соціальних наслідків підвищення освітнього та кваліфікаційного рівнів працівників, соціального прогнозу розширеного відтворення робочої сили на підприємстві і поза виробництвом;

  • матеріальне та нематеріальне стимулювання розвитку персоналу в організації, взаємодію організації, закладів освіти, служби зайнятості, органів державної виконавчої і законодавчої влади щодо стимулювання розвитку персоналу.

вміти:

  • здійснювати професійне навчання, планування трудової кар’єри персоналу, його професійно-кваліфікаційне просування для реалізації цілей стратегічного управління організації як виробничо-господарської системи;

  • забезпечувати найповніше використання надійності, здібностей, інтересів і нахилів працівника, його освітнього та професійного потенціалу для впровадження в практику нововведень, високих технологій і в такий спосіб підвищувати гнучкість підприємства, його конкурентоспроможність на ринку, успішно протидіяти дестабілізуючим факторам зовнішнього та внутрішнього середовища;

  • формувати позитивне ставлення персоналу до організації, його керівництва внаслідок цілеспрямованого планування трудової кар’єри працівників, ефективного матеріального і нематеріального стимулювання їх розвитку, підвищувати престиж та привабливість підприємства серед молоді й інших груп населення.

Навчальна дисципліна широко застосовує знання педагогічних наук, такі принципи освіти, як інтеграція з наукою і виробництвом, гнучкість та прогностичність системи освіти, єдність і наступність освіти, безперервність і різноманітність освіти та ін. Це саме стосується і дисциплін, що викладаються для студентів за напрямком підготовки « Управління фінансово-економічною безпекою», а саме:  «Економічна безпека», «Психологія діяльності фахівців з фінансово-економічної безпеки», «Організація та управління майновою та особистою безпекою підприємства», «Корпоративні конфлікти та методи їх подолання», «Управління захистом комерційної таємниці» і «Психологія управління.

Знання, одержані студентами під час вивчення навчальної дисципліни «Сучасні методи забезпечення надійності персоналу», зокрема про форми та методи визначення посадових обов’язків працівників, їх завдань і відповідальності за доручену ділянку роботи, знадобляться під час опанування навчального матеріалу з організації підвищення кваліфікації персоналу, формування резерву керівників тощо. 

 


Кредити: 3