Метою викладання навчальної дисципліни «Податковий менеджмент» є формування у студентів сучасного економічного мислення та систем спеціальних знань в галузі управління податками як на рівні держави, так і на рівні  суб’єктів господарювання, вивчення сукупності фінансових відносин, які виникають у процесі розподілу й перерозподілу вартості валового внутрішнього продукту від юридичних та фізичних осіб до загальнодержавних централізованих фондів, що становить теоретичну основу дисципліни, а також набуття практичних навичок щодо застосування методів, підходів до здійснення адміністрування, обліку податків та зборів, розробки та реалізації управлінських рішень у сфері оподаткування, здійснення податкового регулювання і планування на макро- та мікроекономічних рівнях.

Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є система управлінні податковими відносинами.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Податковий менеджмент» є:

опанувати теоретичні та організаційні основи податкового менеджменту;

поглиблено вивчити податкове законодавство;

оволодіти законодавчими актами, діючими інструктивними та нормативними матеріалами;

з’ясувати функції контролюючих органів з адміністрування податкових зобов'язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами;

з’ясувати форми і сутність контрольної роботи податкових органів, особливості проведення податкового аудиту з окремих видів податків;

ознайомитися з інформаційними системами і технологіями, що застосовуються у діяльності податкових органів;

набути навичок контрольної роботи працівників податкових органів;

набути вміння роз’яснювати окремі положення податкового законодавства, вирішувати дискусійні питання, давати пропозиції щодо його вдосконалення.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути таких результатів навчання (знання, уміння тощо) та компетентностей:

 

Заплановані робочою програмою результати навчання

та компетентності

Методи і контрольні заходи

1

2

Загальні компетентності

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК5. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК7. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК9. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

 

Методи контролю: спостереження за навчальною роботою здобувачів вищої освіти, усне опитування, письмовий контроль, тестова перевірка.  

Контрольні заходи включають модульний  контроль успішності студентів, який здійснюється для перевірки рівня засвоєння  навчального матеріалу в кінці кожного змістовного модуля.

Ще однією формою контрольного заходу є вхідний контроль, який проводиться перед вивченням даного курсу з метою визначення рівня підготовки студентів з дисциплін, які забезпечують цей курс.

Спеціальні компетентності

СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів та банківської справи у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.

СК3. Здатність застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК5. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.

СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, та кредиту.

СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів та кредиту.

СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, та кредиту. 

 

Методи контролю: усне опитування, письмова перевірка, розв’язання задач, тестовий контроль, презентації результатів виконаних завдань та досліджень, реферат, есе.  

Контрольні заходи включають поточний контроль, який здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості студента до  виконання  конкретних видів навчальної діяльності.  Поточний контроль може проводитися у формі усного опитування (участь у дискусіях) або письмового контролю на практичних заняттях, розв’язання практичних задач, доповіді з презентацією, а також у формі комп'ютерного  тестування.

Ще однією формою контрольного заходу є підсумковий контроль, тобто семестровий екзамен.

Програмні результати навчання

ПР01. Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.

ПР02. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів та кредиту.

ПР03. Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності.

ПР04. Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів та кредиту.

ПР06. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях.

ПР07. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності

ПР09. Застосовувати управлінські навички у сфері фінансів та банківської справи.

ПР10. Здійснювати діагностику і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання.

ПР11. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, та банківського менеджменту для прийняття рішень.

ПР12. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів.

ПР13. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів.

ПР14. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах.  

Методи контролю: усне та письмове опитування, самостійна робота, розв’язання задач, тестова перевірка, презентації результатів виконаних завдань та досліджень, виступи студентів.   

Контрольні заходи включають модульний  контроль успішності студентів, поточний контроль, підсумковий контроль.  

Модульний  контроль успішності студентів здійснюється для перевірки рівня засвоєння  навчального матеріалу в кінці кожного змістовного модуля у формі усного та письмового опитування.

Поточний контроль проводиться у формі усного опитування або письмового контролю на практичних заняттях, виступів студентів при обговоренні питань на практичних заняттях, а також у формі комп'ютерного  тестування, презентації результатів виконаних завдань та досліджень, виступів студентів.

Підсумковий контроль, тобто семестровий екзамен, проводиться в усній формі за білетами (відповіді на питання) та у письмовій формі за контрольними завданнями (розв’язання задач), а також за допомогою тестування (через систему Moodle).

 

 

 


Кредити: 5
Семестр: 123