Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи» є забезпечення готовності студентів магістратури до професійної діяльності через формування системних знань щодо закономірностей та педагогічних характеристик системи вищої освіти, її структури та змісту, методологічних, психолого-педагогічних та методичних основ організації освітнього процесу у вищій школі, науково-дослідної роботи у закладах вищої освіти; загальної та педагогічної культури викладача закладу вищої освіти.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи» є:

-    формування глибоких і міцних знань теоретико-методологічних та методичних основ педагогіки вищої школи;

-    розкриття сутності й закономірностей освітнього процесу у вищій школі;

-    інтеграція та систематизація набутих у процесі професійного навчання знань про психолого-педагогічні передумови підвищення якості вищої освіти;

-    формування професійного мислення магістрантів, набуття ними досвіду творчого використання психолого-педагогічних знань для вирішення конкретних завдань навчально-професійної та майбутньої науково-педагогічної діяльності;

-    сприяння професійному самовизначенню та набуттю магістрантами професійно-педагогічної ідентичності через усвідомлення закономірностей організації фахової діяльності педагога вищої школи.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

Знати:

-    зміст базових понять і категорій дисципліни: педагогіка та психологія освіти, розвиток, навчання, освіта, самоосвіта, дидактика, форми та методи навчання, виховання , самовиховання, виховний процес, методи психолого-педагогічних досліджень, професійна підготовка, педагогічна система, педагогічний процес, педагогічна діяльність, педагогічне спілкування, етика та психологія педагогічної діяльності.

-    теоретико-методологічні основи педагогіки вищої школи;

-    основні закономірності, види, форми, принципи і методи організації навчально-виховного процесу у виші;

-    сучасну систему вищої освіти України та напрями розбудови національної вищої школи України на сучасному етапі, законодавство України про педагогічну діяльність;

-    дидактичні основи освітнього процесу у вищій школі, основні педагогічні технології;

-    зміст і механізми професійного становлення особистості студентів як майбутнього фахівця з вищою освітою;

-    психологічні аспекти особистості та діяльності викладача вищої школи.

Уміти:

-    розкривати зміст основних понять і концептуальних положень дисципліни;

-    застосовувати новітні й традиційні технології навчання та виховання в процесі здійснення педагогічної діяльності в закладах вищої освіти;

-    організовувати позитивне професійне спілкування зі студентами на основі безконфліктної взаємодії;

-    проводити психолого-педагогічні дослідження та запроваджувати їх результати в практичну викладацьку діяльність.

 


Кредити: 3
Семестр: 121