1. Опис навчальної дисципліни

1

2

3

Галузь знань, спеціальність,

освітня програма

рівень вищої освіти

Нормативні показники для планування і розподілу дисципліни на змістові модулі

Характеристика навчальної дисципліни

очна (денна) форма здобуття освіти

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Кількість кредитів – 4

Обов’язкова

Цикл професійної підготовки спеціальності

Спеціальність

076  Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Загальна кількість годин –

120

Семестр:

8-й

Освітньо-професійна програма

Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Змістових модулів – 6

Лекції

32 год.

Практичні, семінарські

16 год.

Рівень вищої освіти:

бакалаврський

Кількість поточних контрольних заходів – 12

Самостійна робота

72 год.

Вид підсумкового

семестрового контролю:

екзамен

 

2. Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою вивчення навчальної дисципліни «Економіка та організація інноваційної діяльності» є засвоєння систематичних знань із основних методів розв’язання типових задач аналізу інноваційної діяльності підприємств за допомогою сучасних економічних методів; засвоєння наукових методів, прийомів дослідження інноваційного проектування, що, в свою чергу, дає можливість аналізувати та моделювати інноваційні процеси та явища в галузях майбутньої діяльності здобувачів вищої освіти як фахівців; набуття навичок з використання системи показників оцінки ефективності інноваційної діяльності.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Економіка та організація інноваційної діяльності» є:

– ознайомитись з принципами функціонування та розвитку інноваційної діяльності на різних рівнях управління; засадами побудови системи менеджменту інновацій; принципами державного регулювання та підтримки інноваційної політики на підприємстві;

– опанувати практичні методи стратегічного управління інноваційними процесами; методи організації, планування і фінансування інноваційних процесів;

– набути навички з оцінки ефективності та впровадження нововведень на підприємстві; вибору джерел фінансування інноваційних проектів; формування науково-обґрунтованої інноваційної стратегії підприємства.

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен набути таких результатів навчання (знання, уміння тощо) та компетентностей:

Заплановані робочою програмою результати навчання та компетентності

Методи і контрольні заходи

1

2

Програмні компетентності:

– ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів. Вміння виявляти, аналізувати і структурувати проблеми підприємства і розробляти рішення.

–ЗК3. Здатність до самостійної роботи та самостійного приймання рішення, здатність нести відповідальність за їх реалізацію.

– ЗК 4.Здатність генерувати нові ідеї, ініціативність та дух підприємництва.

– ЗК5. Здатність до формування світогляду, розуміння принципів розвитку суспільства.

– ЗК6. Здатність працювати з інформацією, у тому числі, в глобальних комп'ютерних мережах. Уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел. Уміння будувати комунікаційну мережу для обміну інформацією.

– ФК1. Здатність аналізувати економічну діяльність та результати господарської діяльності підприємства та його підрозділів за окремими напрямками. ФК2. Здатність формувати і обробляти необхідну інформаційну базу щодо аналізу конкурентного галузевого середовища підприємства.

– ФК5. Здатність розробляти бізнес-плани реалізації підприємницьких намірів та інвестиційних проектів.

– ФК7. Здатність формувати альтернативні стратегічні напрями розвитку підприємства. ФК8. Здатність виявлення та обґрунтування пріоритетних напрямків організації власного бізнесу.

– ФК9. Здатність оцінювати інноваційну активність та її вплив на конкурентоспроможність підприємства.

– ФК10. Здатність розраховувати економічну ефективність проектів, оцінювати альтернативи з урахуванням ризиків.

Методи:

Наочні методи (презентації).

Словесні методи (лекція, робота з підручником).

Практичні методи (контрольні, складання схем).

Проблемно-пошукові методи (репродуктивні).

Метод формування пізнавального інтересу (навчальна дискусія).

 

Програмні результати навчання

– ПРН1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.

– ПРН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

– ПРН5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.

– ПРН6. Показувати уміння працювати автономно та в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей. - ПРН9. Знати термінологію і мати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.

– ПРН10. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.

– ПРН11. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

– ПРН12. Застосовувати інноваційні підходи в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

– ПРН14. Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці.

– ПРН15. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.

– ПРН18. Демонструвати вміння бізнеспланування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків.

– ПРН20. Виявити особливості застосування новітніх Інтернет технологій при організації торговельних і біржових структур.

Методи контролю і самоконтролю (усний, письмовий).

Самостійно-пошукові методи (есе).

Контрольні заходи:

–      теоретичне тестування за змістовим модулем.

–      індивідуальне практичне завдання

–      екзамен

 

Міждисциплінарні зв’язки. Курс «Економіка та організація інноваційної діяльності» є логічним продовженням курсу «Економіка та організація виробництва» та «Економіка та організація торгівельної діяльності».


Кредити: 3