1. Опис навчальної дисципліни
1 |
2 |
3 |
Галузь знань, спеціальність, освітня програма рівень вищої освіти |
Нормативні показники для планування і розподілу дисципліни на змістові модулі |
Характеристика навчальної дисципліни |
очна (денна) форма здобуття освіти |
||
Галузь знань 07 Управління та адміністрування |
Кількість кредитів – 4 |
Обов’язкова |
Цикл професійної підготовки спеціальності |
||
Спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність |
Загальна кількість годин – 120 |
Семестр: |
8-й |
||
Освітньо-професійна програма Підприємництво, торгівля та біржова діяльність |
Змістових модулів – 6 |
Лекції |
32 год. |
||
Практичні, семінарські |
||
16 год. |
||
Рівень вищої освіти: бакалаврський |
Кількість поточних контрольних заходів – 12 |
Самостійна робота |
72 год. |
||
Вид підсумкового семестрового контролю: екзамен |
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою вивчення навчальної дисципліни «Економіка та організація інноваційної діяльності» є засвоєння систематичних знань із основних методів розв’язання типових задач аналізу інноваційної діяльності підприємств за допомогою сучасних економічних методів; засвоєння наукових методів, прийомів дослідження інноваційного проектування, що, в свою чергу, дає можливість аналізувати та моделювати інноваційні процеси та явища в галузях майбутньої діяльності здобувачів вищої освіти як фахівців; набуття навичок з використання системи показників оцінки ефективності інноваційної діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Економіка та організація інноваційної діяльності» є:
– ознайомитись з принципами функціонування та розвитку інноваційної діяльності на різних рівнях управління; засадами побудови системи менеджменту інновацій; принципами державного регулювання та підтримки інноваційної політики на підприємстві;
– опанувати практичні методи стратегічного управління інноваційними процесами; методи організації, планування і фінансування інноваційних процесів;
– набути навички з оцінки ефективності та впровадження нововведень на підприємстві; вибору джерел фінансування інноваційних проектів; формування науково-обґрунтованої інноваційної стратегії підприємства.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен набути таких результатів навчання (знання, уміння тощо) та компетентностей:
Заплановані робочою програмою результати навчання та компетентності |
Методи і контрольні заходи |
1 |
2 |
Програмні компетентності: – ЗК1. Здатність до аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів. Вміння виявляти, аналізувати і структурувати проблеми підприємства і розробляти рішення. –ЗК3. Здатність до самостійної роботи та самостійного приймання рішення, здатність нести відповідальність за їх реалізацію. – ЗК 4.Здатність генерувати нові ідеї, ініціативність та дух підприємництва. – ЗК5. Здатність до формування світогляду, розуміння принципів розвитку суспільства. – ЗК6. Здатність працювати з інформацією, у тому числі, в глобальних комп'ютерних мережах. Уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел. Уміння будувати комунікаційну мережу для обміну інформацією. – ФК1. Здатність аналізувати економічну діяльність та результати господарської діяльності підприємства та його підрозділів за окремими напрямками. ФК2. Здатність формувати і обробляти необхідну інформаційну базу щодо аналізу конкурентного галузевого середовища підприємства. – ФК5. Здатність розробляти бізнес-плани реалізації підприємницьких намірів та інвестиційних проектів. – ФК7. Здатність формувати альтернативні стратегічні напрями розвитку підприємства. ФК8. Здатність виявлення та обґрунтування пріоритетних напрямків організації власного бізнесу. – ФК9. Здатність оцінювати інноваційну активність та її вплив на конкурентоспроможність підприємства. – ФК10. Здатність розраховувати економічну ефективність проектів, оцінювати альтернативи з урахуванням ризиків. |
Методи: Наочні методи (презентації). Словесні методи (лекція, робота з підручником). Практичні методи (контрольні, складання схем). Проблемно-пошукові методи (репродуктивні). Метод формування пізнавального інтересу (навчальна дискусія).
|
Програмні результати навчання – ПРН1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях. – ПРН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. – ПРН5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. – ПРН6. Показувати уміння працювати автономно та в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей. - ПРН9. Знати термінологію і мати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. – ПРН10. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. – ПРН11. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. – ПРН12. Застосовувати інноваційні підходи в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. – ПРН14. Знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці. – ПРН15. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів. – ПРН18. Демонструвати вміння бізнеспланування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків. – ПРН20. Виявити особливості застосування новітніх Інтернет технологій при організації торговельних і біржових структур. |
Методи контролю і самоконтролю (усний, письмовий). Самостійно-пошукові методи (есе). Контрольні заходи: – теоретичне тестування за змістовим модулем. – індивідуальне практичне завдання – екзамен |
Міждисциплінарні зв’язки. Курс «Економіка та організація інноваційної діяльності» є логічним продовженням курсу «Економіка та організація виробництва» та «Економіка та організація торгівельної діяльності».