Мета курсу "Історії української літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст." визначається необхідністю вивчення розвитку української літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст. як передумови змін у літературному процесі ХХІ ст., потребою аналізу естетичних цінностей і поетики творів літературного порубіжжя, диференціації художніх напрямів і шкіл, авторської індивідуальності, біографічного, світоглядного, соціокультурного контексту, історичних і політичних проекцій.
Основні завдання визначають специфіку професійної інтерпретації особливостей літературного процесу кінця ХХ – початку ХХІ ст., засвоєння теоретичних параметрів курсу, особливості сприйняття корпусу текстів означеного періоду в контексті сучасних літературознавчих стратегій, формування навичок літературознавчого аналізу, літературної ерудиції, актуальної й адекватної читацької компетенції, оцінки естетичної вартості текстів.
За підсумками вивчення курсу студент повинен знати:
- основні факти і прецеденти українського літературного процесу кінця ХХ – початку ХХІ ст.;
- біографічні відомості провідних постатей української літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст.;
- змістовні й формальні аспекти творів української літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст.;
- етапи творчої еволюції письменників української літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст.;
- школи й угрупування, стильові практики українського літературного процесу кінця ХХ – початку ХХІ ст.;
- світоглядні моделі та соціокультурний, історичний, політичний контекст літературної творчості означеного періоду;
- методологію шкільної інтерпретації біографічних аспектів та провідних творів шкільної програми української літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст..
За підсумками вивчення курсу студент повинен вміти:
- здійснювати цілісний і послідовний аналіз літературного твору в межах сучасних методологічних стратегій;
- визначати естетичну цінність творів і обґрунтувати її для сприйняття здобувачами середньої освіти;
- інтерпретувати поетику творів та формувати відповідні навички самостійної оригінальної інтерпретації творів учнями;
- формувати навички критичного осмислення полемічних аспектів художніх творів і літературних прецедентів у здобувачів середньої освіти;
- активізувати пошук причин і передумов формування естетичних практик в українській літературі кінця ХХ – початку ХХІ ст.
Засвоєння курсу передбачає набуття компетенцій:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
- навички обдумування;
- прийняття рішень на основі ціннісних світоглядних орієнтирів;
- здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;
- цінування різноманіття та мультикультурності;
- навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);
- критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;
- уміння організувати комунікацію учнів і вихованців;
- уміння створювати рівноправний і справедливий клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.
- Викладач: Курилова Юлія Романівна