Мета та завдання навчальної дисципліни

 Метою вивчення курсу “Професійна постановка дихання та голосу” є: підготовка студентів (слухачів) до майбутньої професійної діяльності шляхом розвитку голосових та психофізичних даних як  вербальних та невербальних засобів  професійного спілкування.  

       Основними завданнями вивчення дисципліни “Професійна постановка дихання та голосу” є: 

- допомога в усвідомленні студентами (слухачами) значення голосу та дихання як засобу професійного спілкування;

виявлення та вдосконалення голосових і психофізичних якостей кожного студента (слухача);

- створення сприятливих організаційно-педагогічних умов для формування мовно-голосових і психофізичних якостей кожного студента (слухача);

- допомога в засвоєнні теоретичних основ мистецтва сценічного мовлення через практику (тренінги, вправи, скоромовки, чистомовки, діалогои тощо);

- допомога в оволодінні внутрішньою та зовнішньою технікою словесної дії як одним з основних елементів професійної майстерності;

- напрацювання технічних навичок виконання вправ мовно-голосового, психофізичного та етюдного тренінгу;

- напрацювання вміння застосовувати на практиці вміння та навички, набуті протягом опанування курсу "Професійна постановка дихання та голосу" як засоби професійного спілкування у процесі сценічної взаємодії;

- формування естетичного смаку та мовної культури майбутнього фахівця;

-  допомога в опануванні широкого спектру невербальних  засобів художньої виразності та використання їх у процесі професійного спілкування за допомогою слова;   

-  формування вміння розкривати авторський задум та логічно, психологічно виправдано доносити його через текст;

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент (слухач) повинен знати:

- сутність основних понять дисципліни «Професійна постановка дихання та голосу» («словесна дія», "вплив", "розмовний слух», «голосовий діапазон», "аудиторія", "увага" тощо);

- теорію анатомії, фізіології, гігієни голосового апарату; 

- методи роботи над формуванням навичок утримання уваги аудиторії засобами вербального та невербального спілкування;

- режим експлуатації та загальну профілактику захворювань мовно-голосового апарату;

- правила використання психофізичного тренінгу для формування голосу та дихання як засобів професійного спілкування; 

- напрями розвитку мовлення як засобу спілкування людини у соціумі;

 

         уміти:

-  застосовувати практичні навички, набуті у процесі опанування мовно-голосового  і психофізичного тренінгу у різних аспектах професійної діяльності.

- самостійно працювати над реалізацією творчих та навчальних проектів ( читання лекцій, сценічне втілення різних за жанрами літературних творів тощо) засобами сценічного мовлення;

- розкривати  перед слухачами сутність навчального матеріалу, розкривати авторський задум літературного твору та доносити його до глядача у процесі сценічного втілення;

- формувати мовну культуру студента (слухача) як органічну складову професійної кваліфікації;

- використовувати у професійній діяльності здобутки і досягнення видатних майстрів, представників вітчизняних і зарубіжних педагогічних, театральних шкіл і мистецьких напрямів.

        Згідно з вимогами освітньо-професійної  програми студенти повинні досягти таких компетентностей:

§  здатність до оволодіння широким спектром знань, навичок і вмінь у галузі мовлення як засобу професійного спілкування;

§  розуміння важливості ролі мовлення для предметної галузі та сфери професійної діяльності;

§  застосування набутих знань у практичній діяльності;

§  здатність до використання навичок сценічного мовлення у різних аспектах професійного спілкування.


Кредити: 3
Семестр: 123