Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою вивчення курсу “Професійна постановка дихання та голосу” є: підготовка студентів (слухачів) до майбутньої професійної діяльності шляхом розвитку голосових та психофізичних даних як вербальних та невербальних засобів професійного спілкування.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Професійна постановка дихання та голосу” є:
- допомога в усвідомленні студентами (слухачами) значення голосу та дихання як засобу професійного спілкування;
- виявлення та вдосконалення голосових і психофізичних якостей кожного студента (слухача);
- створення сприятливих організаційно-педагогічних умов для формування мовно-голосових і психофізичних якостей кожного студента (слухача);
- допомога в засвоєнні теоретичних основ мистецтва сценічного мовлення через практику (тренінги, вправи, скоромовки, чистомовки, діалогои тощо);
- допомога в оволодінні внутрішньою та зовнішньою технікою словесної дії як одним з основних елементів професійної майстерності;
- напрацювання технічних навичок виконання вправ мовно-голосового, психофізичного та етюдного тренінгу;
- напрацювання вміння застосовувати на практиці вміння та навички, набуті протягом опанування курсу "Професійна постановка дихання та голосу" як засоби професійного спілкування у процесі сценічної взаємодії;
- формування естетичного смаку та мовної культури майбутнього фахівця;
- допомога в опануванні широкого спектру невербальних засобів художньої виразності та використання їх у процесі професійного спілкування за допомогою слова;
- формування вміння розкривати авторський задум та логічно, психологічно виправдано доносити його через текст;
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент (слухач) повинен знати:
- сутність основних понять дисципліни «Професійна постановка дихання та голосу» («словесна дія», "вплив", "розмовний слух», «голосовий діапазон», "аудиторія", "увага" тощо);
- теорію
анатомії, фізіології, гігієни голосового апарату;
- методи роботи над формуванням навичок утримання уваги аудиторії засобами вербального та невербального спілкування;
- режим експлуатації та загальну профілактику захворювань мовно-голосового апарату;
- правила використання психофізичного тренінгу для формування голосу та дихання як засобів професійного спілкування;
- напрями розвитку мовлення як засобу спілкування людини у соціумі;
уміти:
- застосовувати практичні навички, набуті у процесі опанування мовно-голосового і психофізичного тренінгу у різних аспектах професійної діяльності.
- самостійно працювати над реалізацією творчих та навчальних проектів ( читання лекцій, сценічне втілення різних за жанрами літературних творів тощо) засобами сценічного мовлення;
- розкривати перед слухачами сутність навчального матеріалу, розкривати авторський задум літературного твору та доносити його до глядача у процесі сценічного втілення;
- формувати мовну культуру студента (слухача) як органічну складову професійної кваліфікації;
- використовувати у професійній діяльності здобутки і досягнення видатних майстрів, представників вітчизняних і зарубіжних педагогічних, театральних шкіл і мистецьких напрямів.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
§ здатність до оволодіння широким спектром знань, навичок і вмінь у галузі мовлення як засобу професійного спілкування;
§ розуміння важливості ролі мовлення для предметної галузі та сфери професійної діяльності;
§ застосування набутих знань у практичній діяльності;
§ здатність до використання навичок сценічного мовлення у різних аспектах професійного спілкування.
- Викладач: Стадніченко Надія Василівна