Структура за темами

  • Інформація про навчальну дисципліну

    Навчальна дисципліна "Проєктна діяльність у курсі інформатики" розроблена як вибіркова для магістрів спеціальності 8.014.09 Середня освіта (інформатики)

    Основна ідея - детальний розгляд використання популярного методу навчання - методу проєктів - на уроках інформатики

    Метою викладання навчальної дисципліни  є формування методичної культури майбутнього вчителя інформатики, компетенцій, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційних технологій при викладанні інформатики як окремого предмета, так і для застосування комп'ютерної техніки в ході підготовки та проведення навчальних занять.

    Основними завданнями вивчення дисципліни  є:

    ·         розкрити значення інформатики в загальній і професійній освіті, психолого-педагогічні аспекти засвоєння предмета, зв'язки курсів інформатики школи та ВНЗ з інформатикою як наукою і найважливішими галузями її застосування за умов реалізації ідей сучасної системи освіти і задач неперервної освіти;

    ·         сформувати у майбутнього викладача інформатики знання, вміння і навички, які необхідні для творчого навчання курсу інформатики в різних умовах технічного і програмно-методичного забезпечення;

    ·         розкрити значення та сутність поняття методичної системи навчання, її побудову та реалізацію;

    ·         сформувати знання та вміння щодо організації та реалізації навчального процесу;

    ·         забезпечити вивчення студентами змісту державного освітнього стандарту з інформатики, державних програм та всього програмно-методичного комплексу;

    ·         орієнтувати студентів на можливість навчання інформатики в різних вікових групах, з’ясувати відмінність відповідних методик;

    ·         підготувати майбутнього викладача до організації різних форм позакласної роботи, в тому числі підготовки і проведення олімпіад (зокрема віртуальних);

    ·         сформувати вміння щодо аналізу концепції курсів інформатики школи та ВНЗ та методики їх навчання;

    ·         надати знання і сформувати вміння, пов’язані з процесом побудови навчального предмета в закладах освіти.

    Набуті при вивченні даного курсу знання та навички планування діяльності, вибору ефективних методів передачі досвіду, проведення різних типів занять, оцінювання за критеріями, презентації матеріалів необхідні для подальшого їх застосування у навчальній та професійній діяльності.

     

    ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

    У результаті вивчення курсу студент повинен

    . знати:

    •           предмет та головні поняття курсу;

    •           мету і завдання курсів інформатики школи та ВНЗ;

    •           основні програми, за якими здійснюється викладання інформатики;

    •           вимоги до основних модулів, розділів, тем програми;

    •           технологію оцінювання навчальних досягнень;

    •           структуру діяльності викладача інформатики;

    •           вимоги до складання календарно-тематичних планів;

    •           вимоги до складання конспектів занять, типологію занять;

    •           список літератури, рекомендованої МОН України для викладання інформатики;

    •           перелік програмного забезпечення з навчальних дисциплін, які мають сертифікат відповідності, гриф МОН України;

    •           типологію навчальних завдань з курсу інформатики;

    •           вимоги до тестів та тестових оболонок;

    •           класифікацію педагогічних програмних засобів та вимоги до них;

    •           правила облаштування кабінету інформатики;

    •           положення про кабінет інформатики;

    •           порядок легалізації програмного забезпечення.

     

    вміти:

     

    •       планувати свою діяльність як викладач інформатики;

    •       аналізувати  програми та підручники з інформатики;

    •       складати календарно-тематичні плани;

    •       складати конспекти занять;

    •       готувати дидактичне забезпечення занять і позакласних заходів;

    •       організовувати безпечне навчання в кабінеті інформатики;

    •       застосовувати теоретичні знання з методики до організації навчально-виховного процесу;

    •       організовувати позакласну роботу з інформатики;

    •       складати тестові завдання різних типів згідно вимог;

    •       добирати необхідне програмне забезпечення навчального призначення;

    •       налагоджувати роботу сучасного комп’ютерного класу та локальної мережі;

    •       проводити загальнометодичний аналіз заняття.

     

    Згідно з вимогами освітньо-професійної  програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):

    ЗК2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

    ЗК4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;

    ЗК6 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

    ЗК11 Здатність приймати обґрунтовані рішення;

    ЗК13 Здатність діяти на основі етичних міркувань;

    ЗК14 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;

    ЗК15 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

     

    Згідно з вимогами освітньо-професійної  програми студенти повинні досягти таких програмних результатів навчання:

    ПР1 Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук

    ПР19 Застосовувати знання для організації своєї праці для досягнення результату у сфері комп’ютерних наук, виконання розумових і практичних дій, прийомів та операцій, усвідомлення відповідальності за результати своєї діяльності, застосування  самоконтролю й самооцінки


  • Загальнї питання методики викладання КН

    • Спеціальні питання методики викладання КН

      • Індивідуальне завдання

        • Підсумковий контроль