Структура за темами

  • Загальне

  • Загальне

    Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення аспірантів із актуальними проблемами морфології й синтаксису української мови, зокрема питаннями виокремлення частин мови та окреслення їхньої системи, виокремлення та потрактування основних синтаксичних одиниць, їхніх функцій у мові й мовленні. 

    Основними завданнями вивчення дисципліни «Актуальні проблеми української граматики» є: ознайомлення аспірантів із різними підходами до виокремлення частин мови, їхньої типології, принципами організації системи частин мови, транспозиційними явищами в системі частин мови;  різними підходами до визначення основних синтаксичних одиниць, виокремлення їхніх типів, розуміння їхніх функцій.

     

    Згідно з вимогами освітньо-наукової  програми аспіранти повинні досягти таких програмних компетентностей і програмних результатів навчання:

     

     

    Перелік компетентностей

    ЗК 1

    Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу нових та комплексних ідей.

    ЗК 2

    Здатність вчитися, оволодівати сучасними знаннями, застосовувати їх у практичних ситуаціях.

    ЗК 3

    Здатність до формування системного наукового світогляду та загального культурного кругозору.

    ЗК 4

    Здатність до критичного мислення.

    ЗК 6

    Здатність до пошуку, оброблення та аналізу наукової інформації з різних джерел; використання інформаційно-комунікаційних технологій у дослідницькій та викладацькій діяльності.

    СК 1

    Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

    СК 2

    Здатність до засвоєння основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за спеціальністю 035 Філологія, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму

    СК 5

    Здатність аналізувати філологічні явища з погляду фундаментальних філологічних принципів і знань, класичних та новітніх дослідницьких підходів, а також на основі відповідних загальнонаукових методів в Україні та закордоном.

    СК 8

    Здатність до всебічного аналізу лінгвокогнітивних та соціокультурних процесів, до моделювання та прогнозування тенденцій розвитку мовних, позамовних та мовленнєвих явищ.

    СК 10

    Виявлення тенденцій розвитку сучасної філології, сучасної української наукової мови, знання доробку провідних вітчизняних та зарубіжних учених-філологів, творче використання їхніх здобутків у дисертаційному дослідженні.

    Програмні результати навчання

    ПРН 1

    Демонструвати системний науковий світогляд та загальний культурний кругозір; володіти техніками і технологіями критичного мислення.

    ПРН 6

    Використовувати методи і способи ефективної комунікації та міжособистісної взаємодії в академічному середовищі.

    ПРН 11

    Здійснювати пошук, оброблення та аналіз наукової інформації, її систематизацію та узагальнення; використовувати інформаційно-комунікаційні технології у дослідницькій та викладацькій діяльності.

    ПРН 26

    Рецензувати публікації (наукові статті, монографії, підручники, посібники тощо) та презентації (виступи на конференціях, наукових семінарах тощо фахових заходах), а також брати участь у міжнародних наукових дискусіях, висловлюючи та відстоюючи свою власну позицію та розширюючи межі використання науково-філологічного знання.


  • Підсумковий контроль